Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Problemet er at jeg som regel er med på en jentekveld i helgene, og da ender det opp med en del godteri på kvelden. Jeg spiser 500-1000 kcal mindre enn det jeg skal resten av uken, og beveger meg masse. Går tur 2 timer mandag-fredag og trener to timer styrke i uka. Et par små joggingser blir det også. Så jeg lurer nå på om denne ene kvelden med godteri vil ødelegge for vekttapet?? Når jeg er såpass sunn resten av uka liksom.. Hvis jeg er på byn drikker jeg sprit med sukkerfri brus, og PRØVER å la vær å kjøpe kebab på vei hjem, men det er så J**** vanskelig! Trenger noen tips til hvordan jeg skal klare dette!!
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Det kommer jo helt an på hvor mye kalorier du får inn i forhold til hvor mye du får ut. Om du spiser mye godteri, så kan du legge på deg selv om det er bare én dag i uken og du spiser sunt ellers. Om du leser på pakningene, ser du at det er uhorvelige mengder kalorier i mye snop, som for eksempel sjokolade. Om du går 500 kcal i underskudd totalt resten av uken, så blir det hele ødelagt om du spiser 100 gram sjokolade. Et lite tips: det er masse kalorier i alkohol. Dropp alkoholen om du vil gå ned i vekt. Det hjelper lite å bruke sukkerfri brus når du pøser i deg med kaloririk sprit Dropp spriten, og hold deg til den sukkerfri brusen.
Fluffie Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Mener du at du du spiser opp til 1000 kalorier mindre enn du trenger hver dag? En voksen kvinne trenger min. 2000 kalorier om dagen, mer om hun er aktiv. Det er ikke sunt aa spise saa lite. Kalorier inn og kalorier ut funker ikke alltid, og ikke for alle. Uansett saa vil 95% av alle som gaar paa diett for aa gaa ned i vekt legge paa seg igjen det de gikk ned, ofte pluss litt ekstra.
Gjest CookieMonster Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Dersom du ligger 1000 kcal i underskudd 6 dager i uken, så vil ikke en 200 g melkesjokolade gjøre at du legger på deg eller at du ikke går ned i vekt. 200 g melkesjokolade er ca 1000 kcal og du mister 6000 kcal i uka, trekker du fra 1000 så har du fortsatt et underskudd på 5000. Det er derimot ikke sunt å spise så lite i uka og du vil sannsynligvis legge på deg igjen når du begynner å spise normalt. Gå heller 500 kcal i underskudd og unn deg litt godt en dag i uka. Dersom du vil ha sjokolade så kan du spise mindre middag eller kutte på andre ting den dagen. Dette var bare et eksempel ettersom jeg ikke vet hva slags snop du spiser ei heller noe mer om kostholdet ditt. Alkohol er det mye kalorier i, men det går jo ann å få lavkarbo rusbrus uten sukker. Går jo ann å drikke det heller:) Kebaben bør du holde deg langt unna, hvertfall ikke spise hver helg, det er bare gross. Masse fett og ekle greier. Det gjelder generelt fastfood utenom de "sunne" fastfood variantene.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Altså, jeg spiser ca 1300-1600 kcal om dagen. Jeg bare sørger for å få masse trim! Går ti timer i uka, og trener styrke 2 ganger i uka:) Og hvis hvile forbrenninga mi er på ca 1500 blir det jo 1000 kcal i minus per dag:) Og da går jeg ned en kg i uken, noe legen min har sagt er helt kurrant, ikke for mye eller for lite
jonna julianna Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Altså, jeg spiser ca 1300-1600 kcal om dagen. Jeg bare sørger for å få masse trim! Går ti timer i uka, og trener styrke 2 ganger i uka:) Og hvis hvile forbrenninga mi er på ca 1500 blir det jo 1000 kcal i minus per dag:) Og da går jeg ned en kg i uken, noe legen min har sagt er helt kurrant, ikke for mye eller for lite Hvileforbrenningen din avhenger hvor høy du er og hvor mye du veier. Jeg er 180, og har en hvileforbrenning på rundt 2000. Har før gått ned ganske masse ved omtrent samme aktivitetsnivå som deg og med en diett på 2000 kcal. Før jeg begynte å gå ned spiste jeg rundt 1600 om dagen, og gikk ned under halvparten av det jeg gjorde da jeg spiste 2000 (med samme aktivitetsnivå) jeg spiser omtrent det samme nå, men skeier ut i helger med snop og /eller alkohol,og går ikke lenger ned. Da kan jeg feks drikke fire en flaske vin, kake, pizza eller annet snop.
Chanel.No5 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Du må gi oss lit mer info om deg, ditt kosthold osv før en kan svare deg, men vanligvis anbefales det å ha en kosedag i uken, så tipper dette gjelder deg også, men alle er forskjellige da...
hysteria Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Hehe, jeg har aldri gått ned så mye i vekt som etter jeg begynte å drite i hva jeg spiser! Det vil si...jeg spiser det jeg vil i tillegg til et sunt grunnkosthold. Hehe, veldig fornøyd. Så skulle ikke se hvorfor du skulle bli feit når du i tillegg trener! Det eneste jeg gjør er å jobbe i barnehage og svømme litt
Chanel.No5 Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Hehe, jeg har aldri gått ned så mye i vekt som etter jeg begynte å drite i hva jeg spiser! Det vil si...jeg spiser det jeg vil i tillegg til et sunt grunnkosthold. Hehe, veldig fornøyd. Så skulle ikke se hvorfor du skulle bli feit når du i tillegg trener! Det eneste jeg gjør er å jobbe i barnehage og svømme litt Det enkle er ofte det beste sier de=)
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #10 Skrevet 24. januar 2009 http://www.iform.no/pub/art.php?id=86 er jo noe å tenke på...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2009 #11 Skrevet 31. januar 2009 Hvileforbrenningen din avhenger hvor høy du er og hvor mye du veier. Jeg er 180, og har en hvileforbrenning på rundt 2000. Har før gått ned ganske masse ved omtrent samme aktivitetsnivå som deg og med en diett på 2000 kcal. Før jeg begynte å gå ned spiste jeg rundt 1600 om dagen, og gikk ned under halvparten av det jeg gjorde da jeg spiste 2000 (med samme aktivitetsnivå) jeg spiser omtrent det samme nå, men skeier ut i helger med snop og /eller alkohol,og går ikke lenger ned. Da kan jeg feks drikke fire en flaske vin, kake, pizza eller annet snop. Hva består maten din iløpet av en dag når du ligger på ca 2000 kcal?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå