Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen oppdaget jeg at min gifte bestevennine hadde et fylle utroskap, mannen hadde gått og lagt seg og dette skjedde da rett etterpå. Mannen hennes er en kjempe kar, stiller opp for alle og er flink med barna deres...

Vet ikke om jeg skal si til henne at jeg vet, og det irriterer meg og gå og vite dette.....

Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I helgen oppdaget jeg at min gifte bestevennine hadde et fylle utroskap, mannen hadde gått og lagt seg og dette skjedde da rett etterpå. Mannen hennes er en kjempe kar, stiller opp for alle og er flink med barna deres...

Vet ikke om jeg skal si til henne at jeg vet, og det irriterer meg og gå og vite dette.....

Hva hadde dere gjort?

Jeg ville sagt det. Det jeg ikke ville gjort (ikke på dette stadiet ihvertfall) er å true med å fortelle det til mannen hennes eller noe sånt.

Generelt synes jeg utroskap er motbydelig og tenker fint lite om folk som gjør det. Men jeg tror rollen din som venninne her ikke er å fortelle ham hva som har skjedd, men å høre hennes side av saken. Om hun er villig kan du jo sette deg ned med henne og ta en prat? Kanskje ikke forholdet er så bra akkurat nå (selv om det fortsatt ikke er noen unnskyldning), og hun trenger noen å prate med? Så kan du finne ut etterhvert om det er noe du bør gå videre med.

Hun burde uansett få vite at du vet, forhåpentlig kan det hindre henne fra å gjøre det igjen.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg ville sagt det. Det jeg ikke ville gjort (ikke på dette stadiet ihvertfall) er å true med å fortelle det til mannen hennes eller noe sånt.

Generelt synes jeg utroskap er motbydelig og tenker fint lite om folk som gjør det. Men jeg tror rollen din som venninne her ikke er å fortelle ham hva som har skjedd, men å høre hennes side av saken. Om hun er villig kan du jo sette deg ned med henne og ta en prat? Kanskje ikke forholdet er så bra akkurat nå (selv om det fortsatt ikke er noen unnskyldning), og hun trenger noen å prate med? Så kan du finne ut etterhvert om det er noe du bør gå videre med.

Hun burde uansett få vite at du vet, forhåpentlig kan det hindre henne fra å gjøre det igjen.

Nei, vil ikke gå til mannen hennes, det er hennes greie... Det er jo et ekteskap med flere små barn, vil ikke ødelegge det... Ja, jeg tror jeg må snakke med henne, og det tror jeg hun forstår, for har ikke møtt henne hele uka.. hmmm...

Skrevet (endret)

Mine aller beste venner, som forblir mine beste venner er dem som IKKE har fordømt meg selv når jeg har gjort verdens mest tullete ting..

Jeg er sikker på at hun ikke har det noe godt i forhold til hva hun gjorde, så om du skal fortelle henne at du vet.. synes jeg at det skal være i kontekst av omsorg og ikke fordømmelse. Uansett, så har hun valgt å ikke fortelle deg dette. Hun har antageligvis enten følelsen av at du kommer til å fordømme eller ikke behov for å prate med deg om det som skjedde.

DU kjenner ikke til alle detaljene som førte til dette, og du vet sannsynligvis ikke om hun har fortalt det til mannen sin allerede..

It's not all that is your business..

Endret av Pokahonta
Skrevet

Enig med Phokahonta. Dette har du ikke noe med. Du vet ikke hvorfor....osv, ingen vet hundre prosent alt om hvordan ting er innenfor husets fire vegger, ikke heller beste venner. Men uansett, du har ikke noe med dette å gjøre, å du har ingen rett til å vite heller.

Skrevet
Mine aller beste venner, som forblir mine beste venner er dem som IKKE har fordømt meg selv når jeg har gjort verdens mest tullete ting..

Helt enig! Min mening er uansett hva mine venner har gjort av dumme ting, så dømmer jeg dem ikke. For meg så er det viktig å stille opp. Spesielt for beste venner. Det samme håper jeg at de gjør for meg.

Jeg ville nok også ha sagt til henne at du vet det. Også høre hva hun har å si til det. Du vet jo ikke hennes side ved denne saken. Ikke bland deg inni i det når det gjelder forholdet til henne og mannen. Det er dems sak!

Skrevet

Om hun bare har klint så er ikke det noen big deal, men har hun gått hele veien så er det direkte disgusting.

Når ikke voksne folk som til og med er gift greier å kontrollere seg selv mer.... Nei. No respect. Jeg hadde nok holdt meg på avstand. Det er ikke alt man skal gi sin støtte til selv om man er venner.

Gjest Kyniker1
Skrevet

Jeg er sikker på at hun ikke har det noe godt i forhold til hva hun gjorde, så om du skal fortelle henne at du vet.. synes jeg at det skal være i kontekst av omsorg og ikke fordømmelse. Uansett, så har hun valgt å ikke fortelle deg dette. Hun har antageligvis enten følelsen av at du kommer til å fordømme eller ikke behov for å prate med deg om det som skjedde.

DU kjenner ikke til alle detaljene som førte til dette, og du vet sannsynligvis ikke om hun har fortalt det til mannen sin allerede..

It's not all that is your business..

Ja, det syns jeg var et veldig voksent innlegg. Skulle vært flere av dem her på forumet.

Skrevet
Ja, det syns jeg var et veldig voksent innlegg. Skulle vært flere av dem her på forumet.

Takker :sjenert:

Skrevet
Helt enig! Min mening er uansett hva mine venner har gjort av dumme ting, så dømmer jeg dem ikke.

Jeg synes tvert i mot man har en pilt til å dømme dem. Jeg håper virkelig mine venner ville tatt ordentlig tak i meg og spurt meg hva i helvete jeg holdt på med hvis jeg hadde gjort noe virkelig dumt. Ekte venner er ikke ja-mennesker som lar alt fare. Ekte venner stiller krav.

Skrevet

Det ble en skrivefeil i forrige innlegg. Det skulle altså være: "Jeg synes tvert i mot man har en plikt til å dømme dem."

Skrevet
Jeg synes tvert i mot man har en pilt til å dømme dem. Jeg håper virkelig mine venner ville tatt ordentlig tak i meg og spurt meg hva i helvete jeg holdt på med hvis jeg hadde gjort noe virkelig dumt. Ekte venner er ikke ja-mennesker som lar alt fare. Ekte venner stiller krav.

Milevis mellom å fordømme og å veilede...

Skrevet
Milevis mellom å fordømme og å veilede...

Jeg synes altså man skal si noe sånt som "det du gjorde her var feil og forkastelig". Det er utvilsomt en fordømmelse, men så gjelder det å bidra konstruktivt etter at man har sagt hva man synes.

Skrevet

For å oppnå hva da? At du mister din venninne for evig, at ekteskapet hennes ryker, barna ender med to hjem og mannen komme NEPPE til å takke deg for beskjed.

Nøyaktig hva bortsett fra din egen tilfredsstillelse får du ut av det?

Skrevet
Nøyaktig hva bortsett fra din egen tilfredsstillelse får du ut av det?

Hvis du var mannen, ville ikke du satt pris på å få vite slikt da?

Skrevet

Jeg ville pratet med henne, og fortalt at jeg visste hva som skjedde den natta. Men jeg ville ikke vært fordømmende, ville forhørt meg om hun hadde det bra. Og fortalt henne at jeg var der for henne hvis hun ville prate.

På den andre siden så fortjener mannen å vite det, men det bør komme fra hans kone. Hun har det tydeligvis ikke bra i forholdet. Flere par som har et tilsynelatende idyllisk liv, men det kan være en fasade.

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Jeg synes absolutt du bør si til henne at du vet det. Hun trenger å bli konfrontert med hva hun har gjort. Jeg ville bare spurt henne hva som kan få noen til å være utro mot en så flott mann som hun har.

Skrevet
Hvis du var mannen, ville ikke du satt pris på å få vite slikt da?

jo, men ikke av en utenforstående.....

Skrevet
jo, men ikke av en utenforstående.....

Det du sier betyr vel bare at du aldri hadde fått vite det.

Gjest Gjest_Leyla_*
Skrevet

Kort sagt:

Jeg ville sagt det til hu, men ikke truret henne ved å fortelle det til mannen, dermed og det som er " ALL VIKTIGST" ville jeg jeg trukket meg tilbake fra henne rett og slett, selv om det var beste venninna mi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...