Gå til innhold

Hvordan kan dere mene?

vl800

Anbefalte innlegg

Gjest Fuglehue

Men kjære deg! :o

Sa jeg noen gang at JEG assosierte det med barn? Jeg sa jo at jeg syns begge deler er pent for svarte steike ku! Nå må du lese innlegget mitt ordentlig.

Du spurte hva som var grunnen, jeg svarte det jeg tror, og det som jeg har hørt av andre, så vær fornøyd og ikke furt over fakta.

Det er en SMAKSAK

Herre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tror jeg har skrevet tidligere at jeg assosierer hårløshet med barn, men egentlig gjør jeg ikke det.

enkelt og greit synes jeg bare det er penere å beholde en stripe, både på kvinner og menn!

man må vel få lov til det?

om jeg har sex med en glattbarbert mann mister jeg ikke akkurat tenninga og tenker på ham som et barn.

men dersom jeg kun skal legge vekt på det estetiske synes jeg det er penere med en frisert stripe.

så det så!!!

og som så mange andre har bemerket er smaken som baken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Skal en godt voksen dame liksom bli til et barn bare fordi hun har fjernet kjønnshårene?  

Det blir jo som å si til en dame som ikke er barbert, at eneste grunn til at du ser kvinnelig ut er fordi du har hår på musa.

Da tipper jeg hun hadde blitt glad  :-?

:ler::hoho::ler::hoho::ler::hoho:

Herlig Kristian - la oss ta en øl en dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Joda Embla, det finnes faktisk lovreguleringer på det området også, det er ikke lov å markedsføre varer som ikke har noe med hverandre å gjøre f eks en kalkun og et teppe, slik man kan i USA, man bestiller tepperens og får krydder til tanksgiving i tillegg. Det er derfor usa er et forbrukssamfunn, men det er en annen diskusjon. I Norge skjønner du Embla.... der vil vi ikke ha det sånt, der har bare varer som har noe med hverandre å gjøre tillatt markedsført.... f eks peppes har sett sammenhengen mellom dvd-filmer og american way pizza, men rimi har ikke lov å markedsføre tyvepakning og sixpack rusbrus som helgeutstyr.

Å si at man ikke kan ha assossasjoner??? Hallo??? Hele politikken er styrt sånn! Ta f eks nullvisjonen. Nei forresten...orker ikke.... jeg får helt kløe av å tenke på det, en gang fikk jeg elveblest av å fundere på åpningstidene... og jeg skal ikke begynne noe tankespinnerier nå...

Waco

:ler::ler::ler: Du er jo litt morsom også da - elveblest du.... *smask*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Og det er faktiskt mere hygienisk utenhår enn med hår. Det er greit at det er et oppbrukt argument, men det er et argument.  

Sånn er det bare

Er det? Det er av hygieniske årsaker vi er utstyrt med hår der nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hmm...så alt av hår man får under puberteten skal man bare la gro helt vilt?

Vi er ikke hule mennesker lenger, om man vil barbere seg litt, delvis eller helt er da opp til hver enkelt. Det er som sagt en smakssak. Det at voksne mennesker vil barbere seg helt assosierer jeg ikke i det hele tatt med barn, er dere syke eller?

Vist alle bare lar alt gro ville vi sett helt for jævlige ut spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fuglehue

Men til du siste gjest.. her er det kun nevnt hår i den forstand av STRIPE!! Det er ikke å gro villt, mener dere det, lurer jeg på om dere er skalla kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært utrolig mange kjønnshårdebatter her og jeg har deltatt

i noen av de. Jeg vil bare forsøke å oppsummere mine synspunkter.

Barbering er et motefenomen. Kvinner på ca. 40 barberer seg i liten

grad mens kvinner på 20 ofte gjør det. Foruten at det er et

motefenomen så er det ingen fornuftige grunner til å velge det ene

eller det andre. Hygiene er ofte et "objektivt" argument som brukes

for å argumentere både for den ene og den andre moten

(Blandt de mer ekstreme er vel kravet om "rasehygiene"). Hvis

man leter veldig grundig vil man kunne se at det er noen

sykdomstilstander som har fordel av et glattbarbert underliv mens

andre har fordel av den luftigheten som hårveksten gir. (Hvis menn

er rimelig renslige så er det heller ikke stor forskjell på helsen

til menn med og uten skjegg.) Så i det store og hele så er det

nærmest ingen sammenheng mellom intimbarbering og

helse/sykdom/renslighet. Det finnes ingen seriøs medisinsk

forskning som viser noe slik sammenheng.

Selv respektere jeg begge deler og vil ikke dømme noens

renslighet ut fra hårvekst.

Så kommer følelsene: Jeg liker hår og forbinder kjønnshår med

kjønnsmodne kvinner. Ja, jeg vil gjerne ha en kjønnsmoden

kvinne med masse hår. Jeg vil gjerne ha langt hår på hodet og

også gjerne noe hår på beina. De gangene jeg ser barberte

kvinner så merker jeg godt at det er et turn-off for meg.

Men jeg tro ikke at de mennene som tenner på slike kvinner

er pedofile. Og jeg tror heller ikke at barberte kvinner

gjør det for å tiltrekke seg pedofile menn. Og jeg tror ikke

at de er noe mere eller mindre renslige enn andre mennesker.

Faktisk tror jeg ikke at de er noe dårligere eller bedre mennesker

enn oss ikke-barberte. Men jeg tenner rett og slett ikke på

barberte kvinner fordi det gir meg gale assosiasjoner.

Så barber deg hvis du har lyst og behold håret hvis du heller vil det.

Og gi blaffen i hva andre mener! Og ikke sjikaner andre som

føler det motsatte av deg selv for det du velger er bare følelser/moter

og er ikke befestet i noe fornuftig.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicki

Syns selv det SER best ut når man lar litt stusset hår være igjen enten det er mann eller kvinne. Men kan ikke si at jeg forbinder et barbert underliv med barn. Man ser da ikke ut som et barn selv om man er barbert. Blir jo som å si at en mann som barberer seg i ansiktet ser ut som en gutt(hårvekst i ansiktet kommer jo i puberteten også). Mye bedre å kose med en som ikke har masse skjegg. Men det er jo bare min personlige mening.

Gabriel sier at det er et motefenomen at kvinner barberer seg. Kanskje det. Men de fleste gjør det nok fordi det FØLES bra og mer hygenisk ut. Ikke minst i forhold til munnsex.

Og at det er mer vanlig at kvinner i 20 årene barberer seg enn at kvinner i 40 årene gjør det kommer vel av at tidene og dermed holdningene til ting har forandret seg. Ikke bare av mote. Det er vel blitt vanlig og man ser ikke rart på folk om man hører at de er barbert. Det er aksepert. Akkurat som at det er vanlig å ha sex før man er gift. Slikt var jo tabu for 50 år siden. Alt i alt så er det jo som andre her sier en smakssak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gabriel sier at det er et motefenomen at kvinner barberer seg. Kanskje det. Men de fleste gjør det nok fordi det FØLES bra og mer hygenisk ut. Ikke minst i forhold til munnsex.

Når du bruker "Men" i avsnittet over virker det som om følelsen og den

innbilte økte hygienen ikke har noe med mote å gjøre? Vi føler det

bekvemt og trygt å leve i henhold til moten. Og det gjør oss lettere

sosialt aksepterte og det er viktig for oss. Når man føler det

behagelig og hygenisk å barbere seg så er det hovedsakelig fordi det er

behagelig å til enhver tid å følge den rådende moten. Det er ingen

fornuft eller noe seriøst vitenskapelig materiale som går inn for det ene

eller det andre.

Og at det er mer vanlig at kvinner i 20 årene barberer seg enn at kvinner i 40 årene gjør det kommer vel av at tidene og dermed holdningene til ting har forandret seg...

Ja, akkurat: Moten forandrer seg!

Ikke bare av mote...

Å? :o Hvis det ikke er mote, hva er det da?

Det er vel blitt vanlig og man ser ikke rart på folk om man hører at de er barbert. Det er aksepert.

Og det er jo bra. Moter skaper forandring, variasjon og spenning

dessuten gir det en illusjon av at vi gjør fremskritt. Og innenfor

vårt korte menneskeliv vil vi gjerne tro at vi har vært med på

flest mulige fremskritt.

Akkurat som at det er vanlig å ha sex før man er gift. Slikt var jo tabu for 50 år siden. Alt i alt så er det jo som andre her sier en smakssak!

Ja, og det at det er greit å ha sex før man er gift er en av motene rundt

seksuallivet. I noen miljøer er fortsatt moten at man venter til

man er gift. Og man kan alltid lage seg noen "fornuftsgrunner" for

å begrunne begge deler.

Og for å ta seksuallivet: Instinktet medfører at vi ønsker å utføre

handlinger som medfører reproduksjon (de fleste ihverttfall), følelsene

tilsier at vi kunne ha parret oss med flere, mens moten medfører

at vi førsøker å begrense oss til færrest mulig partnere. (Og det siste

er en mote jeg har tenkt å leve etter!)

I tillegg til at noe er riktig i henhold til moten så er det også noe

som er feil i henhold til moten: F.eks. at adoptivsøsken gifter

seg med hverandre eller at man gifter seg med flere partnere

samtidig (bigami). Det er ingen medisinske grunner til at man ikke

skulle gjøre det. Og den viktigste grunnen til at man ikke gjør det

er at det ikke er "in". Og i disse tilfellene bruker vi også loven

til å forsvare våre moter slik vi før brukte den til å forby

homofil sex og samboerskap.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Unnskyld meg, men hvorfor svarte gidder dere krangle om det?

At noen bruker idiotiske argumenter tyder jo på at de mangler de gode - og ergo er det vel null poeng å bry seg.

Det som derimot er litt trist er at det kommer så mange rare utagn om hygene, som faktisk er temmelig misvisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er 20 år,har fint langt hår, på hodet. Tenker dere på meg som en spedunge hvis jeg barberer bort alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Jeg er 20 år,har fint langt hår, på hodet. Tenker dere på meg som en spedunge hvis jeg barberer bort alt?

Ville du barbere bort alt fordi det var mer hygenisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Janna

Jeg synes at så lenge ingen begynner med svære parykker som de fyller med loff (og etterhvert svære biller og mus) for å se bra ut, så kan folk gjøre akkurat som de vil. Vi er så opplyste om hygiene i våre dager at det nesten er for mye av det gode.

Hår i seg selv er ivertfall ikke uhygenisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nicki

Gabriel. Jeg har ikke avvist at det er et motefenomen. Jeg sa bare at det ikke nøpdvendigvis var BARE mote som gjør at mennesker barberer seg nedentil.

Jeg er enig i deg med at det er "in" på en måte med intimfrisering men det er ikke alle og enhver som drar til en slik salong for å få frisert og farget seg nedentil. Det vil jeg kalle en mote eller ny trend. Litt vel ekstremt for meg da men.... Derimot er det nok fler som barberer seg og fikser litt selv hjemme fordi de føler at det er noe de har lyst til fordi det føles bra for dem. Fordi det er en ny bevisstgjøring rundt det emnet som sier at det er "tillat" å gjøre det. Uavhenhgig om 80-tallet er på moten igjen. Jeg sier heller ikke at det ikke er mange ungjenter som gjør det fordi "alle andre" gjør det. Nok en gang, jeg TROR IKKE at det er BARE mote.

Tror rett og slett at vi bruker begrepet mote på hver vår måte.

For meg er mote noe som varer en periode, f.eks platåsko, lilla eller brunmønstret tapet. Som du sier noe som til stadighet varierer og ofte kommer tilbake igjen etter et visst antall tiår. Såkalt retro. Noen følger moten andre ikke. Kan ikke si at de som ikke barberer seg er "ut". Å barbere seg er jo bare et valg av hva man foretrekker. I dag kan man velge å være barbert eller ikke barbert, begge alternativer uten å bli oppfattet som rar. Begge deler er fullt akseptert. Jeg vil ikke dermed si at det ene er mote. Vil heller kalle det strømninger i samfunnet eller utvikling eller ny bevisstgjøring om man vil. Noe mer varig enn en ny mote vil jeg si.

Du sier:"Hvis det ikke er mote hva er det da?" Jeg har vel nettopp svart på det. Det er et valg om hva man selv foretrekker og begge deler er akseptert pga av utviklingen i samfunnet. Den som vi gjerne kan kalle individualismens tidsalder. Eller subjektivisme kan det vel også kalles.

Tilbake til ditt begrep av mote. Du sier at folk som f.eks venter med sex til de er gift gjør det pga at det er MOTE i deres miljø?? Jeg vil si at de venter fordi det er noe noe de tror på. En HOLDNING de har til sex og samliv, samt også religion i de fleste tilfelller.

Ellers så var vel dette en avsporing siden temaet på tråden var noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Vi er ikke hule mennesker lenger' date=' .....[/quote']

:ler::ler::ler:

Unnskyld at jeg ler, men - hule mennesker?

Jeg skjønner at du mener hulemennesker, men det så bare så komisk ut, og satte i gang fantasiene mine med en gang.... hule mennesker ja, uff høres ikke videre bra ut.... :ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor dukker disse diskusjonene opp hele tiden? Det eneste jeg synes er interessant er hvordan jeg selv og mannen min ser ut nedentil, hvorfor synes dere andre at det er så nødvendig å omvende alle andre?

Men nå er det visstnok noe skummelt galt med meg i følge mange her, og da ble jeg provosert!

Jeg følte meg som en tiåring da jeg prøvde å barbere alt,og det skal bety at jeg er syk og har et problem?

Jeg har jo ikke sett slik ut siden jeg var 10, assosiasjonen er vel ikke så søkt?

Hvis jeg plutselig ble 1.30 høy og mistet fortennene og puppene ville jeg kanskje også føle meg som et barn, er det også sykt av meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klips ikke glem at folk er helt hysteriske når det kommer til barn og alt som assossierer med barn og nakenhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...