Gå til innhold

Hamburg og Amsterdam

Salt

Anbefalte innlegg

Jeg skal en kort tur innom disse to byene, og lurte på om noen her kan tipse meg om hvor/hva det er bra å shoppe her? Evt. om hva som er "verdt å se".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Amsterdam vil jeg anbefale van Gogh-museet, båttur på kanalene og Madame Tussaud, evt en svingom innom Red Light District, men OBS!!! Hold godt på veska og ikke gå rundt m mobil, kredittkort el andre verdisaker hvis du kan unngå d. Holdt nesten på å gå galt m meg ifjor sommer...Alt er dyrt i Amsterdam, alle prøver å lure deg (var ihvertfall d inntrykket vi fikk), og d er mye kriminalitet, men når d er sagt; Amsterdam ER den kuleste og mest spesse byen i Europa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som er i Amsterdam bør også ta en tur innom Anne Franks Hus. Det kan se ut som om det konstant er lange køer der, men det går fort. Det sto nesten rundt huset da jeg var der, men tok likevel ikke mer enn 10-15 minutter.

Bak huset ligger en merkverdig liten kunstsjappe... ta med 50 Euro og kjøp et lekkert stykke billedkunst!

Billige sko og klær finner du i en liten gågate som går parallelt med Damraak - på baksiden liksom. Massevis av artige småsjapper.

Ellers er Leidseplein ypperlig sted å shoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...