Gå til innhold

Overføre musikk til iPod uten iTunes

Anbefalte innlegg

Gjest padawan
Skrevet (endret)

Jeg har settd et er mange tråder som omhandler overføring av musikk og videoer til iPod uten bruk av iTunes. Jeg har derfor laget denne posten for å ta unna endel problemstillinge (og kanskje litt frustrasjon) i anledning dette. Mange av disse løsningene fungerer også med andre merker og modeller men jeg vil kun ta for meg iPod da det er det som diskuteres mest på dette forumet.

Jeg er selv frustrert over mulighetene i iTunes og har gått bort fra dette programmet.

Jeg har selv i en årrekke brukt Winamp til å overføre musik og videoer til iPoden min. Såvidt jeg husker må du ha versjon 5.3 eller høyere for å bruke Winamp mot portable spillere (Portable spillere brukes ofte som en fellesbetegnelse på mp3-spillere).

Et alternativ til Winamp er Sharepod. Ulempen med dette programmet er at du må ha iTunes installert på maskinen du skal overføre musikk til/fra.

Du kan også bruke iPod sammen med Windows Media player ved hjelp av en plugin som heter dopisp. Dette koster dog penger men det finnes i en 30 dagersprøveutgave. Windows media player støtter overføring av musikk til endel andre merker/modeller på mp3-spillere men ikke til iPod. Så på meg virker det som en plugin er det eneste alternativet.

Endret av padawan
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et alternativ til Winamp er Sharepod. Ulempen med dette programmet er at du må ha iTunes installert på maskinen du skal overføre musikk til/fra.

Jeg bruker Sharepod til å overføre filer til og fra maskinen, og jeg har aldri installert iTunes! Det eneste du muligens må installere er en .NET-komponent dersom du ikke har Windows med SP3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...