Gå til innhold

vonde tester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann!

datteren min er nå to år og har hatt elendig matlyst siden hun var ca tre mnd.jeg fikk nesten ikke i henne bryst-melk heller.

det har også vært litt dårlig vektøkning.jeg lurer på om hun skulle vært undersøkt for forskjellige mat-allergier siden hun nå i perioder klager på vondt i magen.....men så lurer jeg på hvordan de ulike testene utføres.er det noen der som har vært gjennom dette som kan fortelle litt?er litt redd for å la henne gjennomgå "vonde"tester hvis det ikke er absolutt nødvendig....hun er fra før redd leger.

hun har generelt ganske bløt avf. og i perioder er den nesten diare-aktig en sjelden gang helt hard.har korte peroider hvor hun spiser bra-for så å havne tilbake på å ikke ville ha mat i det hele tatt.det er utrolig frusrerende at hun nesten ikke spiser og jeg merker at hun ikke er like fornøyd fordi hun antakelig ikke er mett. eller er hun ei blid og aktiv jente!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mat-allergi testes ved blodprøve. DU får kjøpt smertestillende krem som skal sitte på en time før prøven tas. Dette får du kjøpt på apoteket, eller de har det på legekontoret.

Skrevet

ta kontakt med lege som evt henviser videre. det kan være vanskelig å ta blodprøver på så små, og noen legekontoer gjør det ikke. Her hvor jeg bor henviser de alltid til Fürst hvor de er profsjonell og ikke gjør annet.

Min sønn har vært testet for matallergi og det var bare blodprøver, det stemmer det. han fikk på Emla-plaster først, som bedøver ja, men også trekker sammen blodårene litt slik at det kan bli vanskeligere å stikke. Vi pleier å ta slikt plaster bare på den ene armen.

Skrevet

de blodprøvene viser vel bare allergiske reaksjoner som hudutlett o.l. det har jenta mi aldri hatt.hva kan hun ha som gir vondt i magen? eller tar jeg feil?

Skrevet

Nei, de slår ut på matallergi også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...