Gå til innhold

Så J***** vondt

known

Anbefalte innlegg

Hei

Har hatt problemer med dette en stund nå.. Magen min har begynt å ta livet av meg nesten. Det er helt øverst i "mellomgulvet" som gjør så sinnsykt vondt. Det er ikke hele tiden, men det kommer kanskje hvert 5 minutt med en "stikk" som får deg til å knele. Det ble mye bedre og det kom bare innimellom så tenkte ikke like mye på det..

Vært hos legen og ingen ting har egentlig skjedd tidligere. Var der igjen denne uken og fikk henvisning til UL.

Etter at hun undersøkte meg i går er det så vondt som det aldri har vært før etter at hun har klemt å herja..

Har ikke time før i februar og fikk beskjed om å kanskje ringe til Volvat siden de har kom på dagen timer.. Men det hadde de ikke lenger fikk jeg høre der..

Noen som har noen tips? Det er jo snart helg.. Og det er ikke mange som har åpne da, men noen må gjøre noe siden det gjør så j***** vondt.

Noen som har noen tips til hvem man kan ringe etc? Er i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Charming

Jeg vet ikke, men hvis det gjør så satans vondt som du beskriver ville jeg vel vurdert legevakten da? Hvis de ikke ser på deg kan du jo i det minste få noe sterkt smertestillende til å lindre over helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende dette ikke stemmer hos deg i det hele tatt, men vil bare nevne det i tilfelle..

Jeg slet med det samme mange år siden. Det viste seg å gå bort da jeg sluttet å drikke melk.

Jeg skjønte aldri hvorfor jeg hver dag på vei til skolen ble tvunget ned på kne av smertene i magen. Svaret lå rett og slett i at jeg spiste frokostblanding med melk hver morgen rett før jeg gikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, har aldri vært plaget med det før, men om det er noe som kan komme med årene så kanskje?

Jeg liker ikke melk heller så det er kun i mat etc.. Vet ikke om det er like sannsynlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært plaget med dette.

Jeg trodde det var luftsmerter, som er jævla vondt. En morgen fikk jeg et sånn anfall som varte i over to timer. Jeg la meg i sengen med varmepose og drakk noe aniste. Det hjalp litt.

Jeg gikk til legen, som mente det kunne være nyrestein..eller gallestein og han ville innlegge meg på sykehus. Det var jeg ikke interessert i, og jeg fikk lov til å slippe (angrer litt på det).

Legen fant ikke ut av det og etter den dagen med det lange anfallet har jeg gått helt eller delvis sykemeldt siden september.

Jeg har tatt blodprøver, ct og gastroskopi. Sistnevnte tok prøver av tynntarmen min og jeg fikk nylig svar på disse om at jeg har cøliaki (allergisk mot gluten).

Nå sier jeg ikke dette for å skremme deg, men for å komme med et tips hvis de ikke finner noe på ultralyd. Det tok nemlig laaang tid før legen sendte meg til gastroskopi.

Av tips til deg vil jeg anbefale å ha en varmepute liggende (hjelper visstnok mangen med luftsmerter) og drikk noe varmt! Sikkert ikke mye trøst i dette, men jeg håper virkelig at du finner ut av det :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være så mangt, deriblandt blindtarmbetennelse. men hvis det er så vondt som du beskriver, så kom deg til legevakten, mye bedre enn å vente. Der får du hjelp med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange svar..

Jeg har tatt gastroskopi tidligere ifm en annen ting, men det er jo nå flere år siden og ting kan joforandre seg.. Der fant de ingen ting den gangen.

Jeg har aldri reagert på noen ting.. Dette kom først i okt/nov og har vært av og på siden da..

Har tatt masse blodprøver hos legen og ikke fått noe negativt derfra utenom lave verdier av røde blodplater noe som hun har utelukket er relativt..

Får se an formen litt utover kvelden hvis ikke må det nok bli legevakta for jeg kjenner jo at det er noe som ikke skal være sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er plaget med lignenede type magesmerter av og til.

Kommer med en gang han spiser uregelmessig. Men av og til når han har spist regelmessig også.

Det som har vært til hjelp for han er å spise noen einebær. 5-7 stk sorte\tørkede.

Jeg plukker slikt selv på høsten og tørker. Men mulig en kan få kjøpt det i kostholdsbutikk eller appotek.

Karvete har også virket, men ikke altid. 1 ts. på en "vanlig" kopp.

For han`s del virker det som luftsmerter.

Får av og til slike luftsmerter selv, men langt i fra så kraftig. Da tygger jeg noen einebær som får løst opp luften.

En venninde av meg gikk også med kraftige luftsmerter i mange år.

Var borte lenge... og slo til for fult helt plutselig. Intense greier det.

Viste seg at det var gallesten, som hun til slutt fikk opperert ut.

På henne kom smerten for fult om hun spiste fet mat (også burger og pølse), sitrusfrukter og drakk mye kaffe.

Da kunne hun bli dårlig resten av dagen.

Har du spist noe i det siste som du ikke vanligvis spiser \ drikker ?

Eller større mengder av noe, en "normalt" ?

Eller spist en ny medisiner (med tanke på en form for allergis utslag) ?

Mye stress og problemer ?

Slike ting kan få utslag på magen.

Blir plagene for kraftige utover helgen, er det bedre med en tur til legevakta.

Mulig MINI i oslo kan ta deg inn mye raskere også. men er litt usikker på om de har kompetanse på det fagområdet. Men det er jo bare å ringe å spørre.

Er jo ikke noe særlig å gå for lenge å plages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...