Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned ?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Holder på å slanke meg og følger Ketolyse dietten .

Har holdt på i ca 3 uker , men har ikke gått ned en eneste kg!

Har imidlertid redusert livremma med ca 5 cm , så det må jo ha skjedd noe ?

Går ca 30 minutter hver dag og trener ca 2 ganger i uka , så skjønner ikke dette .

Trener imidlertid max belastning styrke og lurer på om noen vet om dette kan være grunnen til at jeg ikke går ned ?

Bør jeg eventuelt slutte med styrketrening ?

Hva slags trening kan jeg fortsette med hvis jeg vil gå ned i vekt ?

Har BMI på ca 28 , og Ketolyse er beregnet på de med bmi over 30 , men siden jeg er delvis overvektig , så kan vel ikke det være årsaken til at jeg ikke går ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er vekten så viktig for deg? Når du blir strammere er det vel bare å fortsette. Styrketrening er kjempebra og det gjør vel ingenting om du får litt mer muskler?

Ta tiden til hjelp, musklene samler litt ekstra vann når du trener, så da kan vekten stå stille fordi du får mer vann i kroppen, mens fettprosenten går ned.

Skrevet

Fortsett med styrketreninga, dropp vekta og bruk målebåndet heller ;) Muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass (virker det som) :gjeiper:

Styrketrening er kjempebra hvis du skal ned i vekt!

Ellers så kan du kanskje sette opp tempoet på turene dine? Det er jo ikke sikkert at Ketolyse (?) dietten fungerer for deg heller, så det kan hende at endringer i kostholdet vil hjelpe på nedgangen :)

Skrevet
Fortsett med styrketreninga, dropp vekta og bruk målebåndet heller ;) Muskler veier mer enn fett, men tar mindre plass (virker det som) :gjeiper:

Styrketrening er kjempebra hvis du skal ned i vekt!

Ellers så kan du kanskje sette opp tempoet på turene dine? Det er jo ikke sikkert at Ketolyse (?) dietten fungerer for deg heller, så det kan hende at endringer i kostholdet vil hjelpe på nedgangen :)

Det er jo kanskje det jeg lurer på ... er det noen her som har kjennskap til om ketolyse ikke fungerer for enkelte feks eller er det bare sånn at det faktisk funker , men at jeg ikke går ned i antall kg fordi jeg får mer muskler pga treninga .

Jeg går allerede ganske fort . Det er masse bakker her hvor jeg bor , så jeg går såpass fort at jeg får arbeidspuls...

Skrevet

Jeg har redusert målene rundt liv, lår, armer osv., men gått OPP i vekt. (Trener styrke.)

Som andre sier her, ikke bry deg om gravitasjon og masse- prinsippet, stol heller på buksa, målebåndet og speilet :)

Skrevet
Jeg har redusert målene rundt liv, lår, armer osv., men gått OPP i vekt. (Trener styrke.)

Som andre sier her, ikke bry deg om gravitasjon og masse- prinsippet, stol heller på buksa, målebåndet og speilet :)

Bra innlegg=) Støtter dette!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...