Gå til innhold

Utro kone blir tilgitt.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann_*
Skrevet

Kona var utro for en tid tilnake , fortalte det med en gang og det ble slutt.

"Alle" kjenner til utroskapet, det er ingen hemmelighet på en liten plass.

Etter mye frem og tilbake velger mannen å ta kona tilbake.

Spørsmål til dere...100% ærlig.

Hva tenker dere om mannen.

1-Idiot uten verken ryggrad eller stolthet. Taper.

2-Storsinnet og snill.

Eller noe midt imellom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Athan elsker kona si. Utrskap er veldig alvrlig, men i min verden ikke utilgivelig.

(Jeg hadde nok brukt noen år på å bygge opp tilliten, men skilsmisse er ikke et alternativ for meg.

Så jeg synes mannen reagerte bra. Hva de gjør seg imellm er deres sak.

Det er for mangs som lver å elske hverandre livet ut, men skiller seg ved første store krise.

Gjest Fredagsgjest
Skrevet

Alle som har levd en vinternatt, vet at alle kan gjøre feil.

Jeg syns mannen er storsinnet, og går ut ifra at han elsker henne!

Vi må ikke tro dette er enkelt for ham.. Men, kanskje det er enklere for ham å tilgi enn å miste henne?

Mennesker er komplekse, og vi er bygd opp forskjellig.. Men, tilgivelse er stort. Absolutt ikke "uten ryggrad og taperaktig...".

Hørte noen dype ord om tilgivelse her om dagen;

"Tilgivelse handler om å tilgi noe som egentlig ikke fortjener tilgivelse"

Og tenk så stort å klare det!!

Gjest Gjest_spagetti_*
Skrevet

Jeg kunne kanskje tilgitt henne hvis dette skjedde i fylla som en ONS uten vett og forstand. Menn er ikke noe bedre der.

Jeg kunne IKKE tilgitt henne hvis dette var et forhold som gikk over tid og hun gjorde det med viten og vilje!

Skrevet

Jeg tenker i utgangspunktet at det er kona som er idiot.

Jeg stoler også på at du vet best om du bør ta henne tilbake eller ikke, og ønsker dere oppriktig lykke til.

Videre håper jeg at hvis denne utroskapen ikke slutter, at du ikke tilgir henne igjen og igjen og igjen og igjen osv.

Det er selvsagt dumt for dere at alle vet om dette. Men uansett så bør alle være såpass voksne at de skjønner at det er din avgjørelse, og hvis du har tilgitt henne, så bør de glemme det også.

Skrevet
. Men uansett så bør alle være såpass voksne at de skjønner at det er din avgjørelse, og hvis du har tilgitt henne, så bør de glemme det også.

Ser det, men hva er din første tanke når det gjelder han som tok henne tilbake?

Eksempel. Du treffer han på butikken rett etter du har hørt om dette.

Du ser han og tenker:" Der er han som tok kona tilbake.... for en ???".

For en hva da??

Skrevet

Jeg tenker at han nok har et større hjerte enn meg. For jeg hadde ikke klart å tilgi noe slikt og fortsette. Og jeg ville ristet på hodet av dama, som har en sånn mann og alikevel ikke er fornøyd.

Gjest good luck
Skrevet

For en hva da??

Min første tanke er absolutt ikke det du tror. Du er ikke en dust fordi om du velger å tilgi din utro kone, det betyr bare at du er såpass glad i henne at du gjerne vil komme over det som har skjedd sånn at dere fortsatt kan leve sammen. Det samme gjelder koner som tilgir utro ektemenn. Hvis jeg skulle tenkt noe så ville jeg tenkt at det var synd for dere at så mange vet om det, for det gjør at du får de tankene du har.

Uansett, drit i hva andre skulle tenke, dette er deres forhold og dere gjør som dere vil med det.

Skrevet

La oss anta at paret er 30 år, og lever til de er 80. Å hive ut kona for å ikke risikere at noen kan synes en er for tilgivende, kan være å kaste bort 50 gode år sammen, og hva som eventuelt kommer av nye forhold vet en lite om.

Så hvis mannen er interessert i å gi forholdet en ny sjanse, all ære til ham for det. Hadde utroskapen vedvart over tid fremover, ville jeg etter en stund ha begynt å tenke at det kanskje på et tidspunkt var på tide å sette foten ned, men det er jo ikke min sak.

Skrevet

Han er dum hvis han tilgir utroskap med føleser i bildet

Han er storsinnet hvis han tilgir et ONS.

Følesesmessig utroskap er vanskligere å komme forbi.

Skrevet

Jeg tenker ingenting annet enn at han er storsinnet som orker å utsette hjertet sitt for å prøve å få det til å fungere igjen.

Skrevet

Det er vel ingen forskjell på om mannen eller kona er utro.

Gå fra hverandre med en gang, bare tull med den seigpininga.

Skrevet

jeg har vært vitne til en mann som tilga kona si, nesten uten å mukke

og jeg vet hva kona egentlig føler om mannen (at han ikke er noe spesielt for henne (også seksuelt, uten at jeg skal gå i detalj), men det er de tre barna hun er redd for å miste - og så er hun pinsevenn, så da koster vel en skilsmisse litt mer for henne...), så da tenker jeg "stakkars mann". han kunne fått det mye bedre med en annen, trofast kvinne som elsker han ...han er snillheten selv

Skrevet

Jeg hadde tenkt: What a waste of man.

Med så mange nydelige single kvinner i verden som trenger kjærlighet så skal han altså tilgi ei som er litt for glad i seg selv.

Skrevet (endret)

Min første tanke er at han er en flott, ansvarsbevisst tilgivende mann. Hva slags utroskap det var og hvorfor han har valgt å tilgi har jeg ikke noe med og ikke ville jeg ha spurt heller. Dette er noe som er mellom dere og som ingen andre har noe med.

Når det er sagt så ville jeg kanskje ha tenkt annerledes hvis jeg satt med flere opplysninger, men nå gjør jeg jo engang ikke det så hvorfor spekulere eller anta om noe jeg ikke vet, :)

Endret av Heritære
Gjest Shit Happens
Skrevet

Min første tanke er at han er mer glad i kona enn hun er i ham, og at han trenger kona, og at kona har kommet på at gresset ikke er grønnere andre steder allikevel. Det er ingen av dem som er storsinnede, snille, gode, etc, de er bare egoister, slik alle mennesker er.

Mannen er helt klart en tøffel. Hadde han hatt dametekke, hadde han pælmet henne ut, men det er faktisk stort sett verre for menn å miste dama enn omvendt, dette må vi huske på. Så det er ikke sikkert at det er noe galt i å være tøffel, og jeg ville ikke mobbet typen for dette.

Skrevet

For en hva da??

Siden det var et engangstilfelle (slik jeg forsto det), så ville jeg tenkt at, "jeg håper kona gjør seg fortjent til dette". Hvis dette hadde vært noe som hadde pågått lenge eller ofte, så ville jeg tenkt; "håper han åpner øynene sine"

Skrevet

For å være brutalt ærlig så tenker jeg at han er en tøffel som er for redd til å ta et ordentlig oppgjør med kona si.

Gjest Gjest_mann
Skrevet

Ville aldri i livet ha tilgitt. Jeg ville ha hivd henne på dør og fryst henne helt ut. Dersom det hadde vært barn inn i bildet så blir kanskje saken litt vanskeligere. Men sluttresultatet ville blitt det samme.

Skrevet

Forutsatt at det er første gangen, og at hun angrer oppriktig og så videre:

Snill og storhjertet mann, håper de får det til å funke og at hun forstår hva hun nesten mistet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...