Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff en fyr i oktober.. Vi har hengt sammen siden.. Vi har vært enige om at det har vært noe der, men ingen har hatt hastverk med å bli sammen.. Vi e begge i 20 årene og har hatt lengre forhold bak oss, og var dermed enige om at vi ikke skulle haste inn i noe nytt.. Og vi var og enige om at vi ikke skulle holde på med andre..

Så 2.juledag (på fylla seff) spurte jeg han om hva som skjedde mellom oss.. Han sier jeg hadde mast hele kvelden og til slutt gav han inn og gikk rundt og presenterte meg som damen sin.. Dagen etter var vi på hyttetur med noen venner av han.. De spurte når han var ute om vi var sammen og jeg svarte at han sa det i går, men tviler litt på det.. For jeg tror ikke det e det han egentlig vil og er klar for.. De var enige.. Må si at han er ganske usikker fyr og at han må være 150% sikker før han gjør noe. Og jeg følte ikke han var det.. Jeg ble mer og mer sikker på hva jeg ville, sa det til han.. Så fant jeg ut at jeg skulle teste hvor vi stod.. Og dumme jeg spurte om han ville være i et forhold med meg på facebook.. Gjorde det for å få en bekreftelse på hvor vi stod. Men han avslo og sa han ikke var klar. Jeg ble litt såret med tanke på at han hadde kalt meg for damen noen uker før.. Men ville ikke presse han..

Så for 3 uker siden reiste jeg fra han og kunne ikke besøke han igjen før i morgen.. Jeg hadde noen avtaler som jeg hadde laget for lenge siden og ville være litt med familien min då. Det var vi enige om og han forstod..

Tilfeldigvis under en tlfsamtale med han i denne perioden lurte han på hva som hadde skjedd på hytteturen når han var i badstuen med noen og jeg i hytten med andre.. Jeg lurte på hva han tenkte på.. Han sa han hadde hørt at jeg rotet med han som eide hytten då.. Jeg nektet for det siden det ikke var sant. Forklarte han at hytteverten hadde vært kjempe full og spurt om vi skulle kose, noe som jeg hadde avslått med en gang og hytteverten godtok det.. Vi pratet etterpå.. Forklarte dette til han og han sa han trodde meg, men hadde begynt å lure når noen hadde sagt noe annet til han.. (Jeg hadde fortalt han samme historien dagen etter det skjedde og, før ryktene startet)

For ca 10 dager siden sa han at han elsket meg og at han hadde følelser for meg.. Samme hadde jeg..

Jeg reiste til familien min og var på julebord i helgen som var.. Prøvde å ringe han då. Då hadde han fest og sa han ikke ville snakke med meg.. Jeg ble litt irritert for jeg hadde ikke snakket med han på en stund.. Men koste meg videre på julebordet og med familien.. Da jeg kom hjem jobbet jeg litt..

Det oppstod en familiesituasjon som ikke var helt bra.. Jeg fortalte det til han og vi snakket lenge den dagen.. Han sa han var litt usikker på hva han ville og at han trengte mer tid.. Jeg var begynt å tvile jeg og etter helgens oppførsel på han. (han tok ikke tlf på dagtid, hørte ikke noe fra han osv.. Og vi pleide å snakke sammen ihvertfall litt hver dag). Så sa han at han var gla i meg og at han håpet eg kom til han i helgen.. Jeg sa jeg var litt usikker pga familiesituasjonen.. Han forstod det sa han og at familien kom først..

Situasjonen med familien rotet seg ned og jeg trengte ikke reise til de.. Så prøve jeg å ringe han i går og si jeg gjerne kom til han i helgen.. Då var han litt opptatt når jeg ringte og ringte ikke tilbake.. Prøvde å ringe han tidligere i dag.. Då og var han opptatt... Forventet han ringte meg opp igjen.. Timene gikk og jeg hørte ikke noe fra han.. Jeg sendte en sms til han og sa jeg kunne komme i helgen hvis det passet.. Fikk ikke noe svar på det.. Så gikk det litt lengre tid, så logget han seg på msn.. Jeg sendte en tullemld til han der med en spøk som vi alltid tar.. Skrev at jeg hadde sendt mld til han og regnet med det betydde nei siden jeg ikke fikk svar.. Så svarte han at det gjorde kanskje det med smileansikt.. Jeg tok det som e spøk siden vi pleier å gjøre det..

Plutselig slapp han bomben.. Han ville ikke mer. Sa han ikke hadde de rette følelsene og at han ville ut.. Men at vi forsatt kunne være venner.. Jeg ble sjokket.. Såg faktisk ikke at det kom selv etter oppførselen hans i det siste.. Det ble noe mld fram og tilbake.. Jeg ble bare mer og mer forvirret.. Sa jeg måtte hente tingene mine hos han og lurte på når det passet.. Han sa søndag eller neste uke.. Jeg sa jeg kunne komme på søndag og spurte om jeg kunne overnatte siden det e så lang avstand mellom oss.. (Det tar ca 2,5 timer hver vei) Fikk beskjed om at det ville bli rart selv om jeg sov på sofaen... Godtok det.. Men sa jeg hentet tingene på mandag når han var på jobb.. Fikk beskjed om at ha ville at jeg gjorde det når han var hjemme så han fikk se meg.. Litt fra og tilbake så ble vi enige om at jeg skal hente de i morgen.. Og at han skal være hjemme.. Jeg sa det var kaos i hodet mitt og hadde behov for å snakke med han. Han sa bare ok..

Hva skjer? Er det fordi han føler seg presset? Det er mange av vennene hans og de vi har felles som har mast og lurt på hva som skjer.. De har sagt han må hoppe i det før han mister meg osv.. Jeg er helt forvirret og forstår ikke hvordan han kan gå fra å ha følelser for meg til ingenting på 10 dager...

Måtte bare få det ut.. Har ikke fått sove eller noe siden jeg snakket med han.. Bare tenker på hva som har gått galt og hvor glad jeg er blitt i han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sitter med følelsen av at du har vært for pågående. Du vil gjerne ha et forhold og har presset for mye for å få det. Mast for mye om det. Vært for uselvstendig.

La ham gå.

Skrevet

Tror du har gått i fella mange kvinner går i. Du må ha en definisjon du forstår på en relasjon, og tolker det han sier til å bety det du ønsker å høre.

Ved at du gjentatte ganger spør, og han helt sikkert mener han har sagt og vært tygelig på hva han mener, så blir det en konflikt mellom dere. Han føler at du maser og ikke fostår hva han sier, og du føler han avviser deg.

Prøv å høre hva han sier, og la det bety det han sier. Sier han at han ikke er klar, så er han ikke klar, og da trenger du ikke spørre om hva det betyr. Da må du bestemme deg for om du vil være i en relasjon med en som ikke er klar.

Ønsker det uansett lykke til! Det skal ikke være enkelt, men prøv å ikke kompliser ting mer enn de allerede er.

Hent tingene dine, vær sjarmerende blid og positiv. Og ikke forvent noe mer enn at du skal hente tingene dine.

Skrevet

Jeg vet jo selv at jeg hare har spurt et par ganger.. Men han her spurt om jeg vil flytte inn til han osv.. Og når han spør om slike ting så må jeg nesten spørre hvor vi står..

Jeg kan ikke huske selv at jeg maste 2.juledag.. Og jeg var ikke full en gang.. Bare brisen...

Skal møte han med smil og vennlighet i dag ja.. Klart det.. Vil jo ikke miste han som venn og.. Selv om jeg vet det tar lang tid før vi evt er det og no..

Skrevet

Poenget er at du ikke tror du har mast, men han føler det... Gutter mener som regel at når de har sagt ting en gang, så bør vi damer forstå det. Men det gjør vi ikke alltid...

Gjest krusefine
Skrevet

Synes han virker veldig usikker. Ville ikke blitt overrasket om han plutselig var tilbake. Men for all del ikke gå ut fra det når du møter han i dag.

Skrevet

Han er veldig usikker på mye.. Han har vært ærlig om det fra dag en.. Jeg går ikke utfra noe når jeg treffer han i dag.. Har egentlig mest lyst å hente tingene når han er på jobb.. Men gjør ikke det siden han har spurt om jeg kan gjøre det når han er hjemme..

En ting til som jeg glemte å nevne over.. På mandag sa han at han ønsket å reise på ferie med meg til sommeren, ville være med å besøke den plassen jeg kommer fra og gjerne ville komme å besøke meg i huset mitt og.. Han har ikke vært her pga han har gård.. Det e dette som gjør meg så usikker.. Jeg har ikke nevnt verken ferie eller noe slikt.. Har sagt at jeg håper han en gang kommer på besøk til meg og, men at jeg forventer det ikke pga gården hans..

Gjest Gjest_Issy_*
Skrevet

Uff.. Dette hortes , som de andre sier, ut som en fyr som er utrolig usikker.

Jeg forstar at du har spurt han om status nar han til og med har spurt om du vil flytte inn til han, og dra pa ferie med han osv ? Det er jo klare tegn, og hvis han flyr frem og tilbake sann hele tiden sa er det selvfolgelig vanskelig aa forholde seg.

Jeg skjonner at du er lei deg, frustrerende, og det med folelser kan forsvinne pa kort tid, HVIS det i det hele tatt er det som er problemet her, sa gar det faktisk an. har selv vaert samboer tidligere og plutselig hadde jeg ikke sanne folelser for han lenger, det var ogsa uforstaelig for meg.

Det med at han er darlig med aa svare deg og ringe deg osv, selvfolgelig, alle kan ikke alltid vaere/vil vaere tilgjengelige, men det hortes ut som i litt overkant mye i din situasjon.

Uansett hvor tungt det er, det virker som han har trodd han kan gjore hva han vil med deg, og at du hadde hengt pa han sa lenge han gav deg visse brekreftelser dann og vann pa at han liker deg, men sa gjor han noe som viser totalt motsatt senere, sann at det bare er forvirrelse.

Nar du treffer han synes jeg du skal vaere rak i ryggen, og som nevnt tidligere, fremsta som at alt er greit med deg, og jeg hadde ikke blitt overrasket hvis han plutselig ville "tilbake" igjen heller, og da hadde han sikkert startet med flortende sms og lignende.... Hvis han gjor det sa syns jeg du skal spille litt hard2get, i og med at han har hoppa av og pa folelser hele tiden, og at du skal vise han at du er bedre enn noen du kan leke med. Ikke la han se at du er down ....

Skrevet
Nar du treffer han synes jeg du skal vaere rak i ryggen, og som nevnt tidligere, fremsta som at alt er greit med deg, og jeg hadde ikke blitt overrasket hvis han plutselig ville "tilbake" igjen heller, og da hadde han sikkert startet med flortende sms og lignende.... Hvis han gjor det sa syns jeg du skal spille litt hard2get, i og med at han har hoppa av og pa folelser hele tiden, og at du skal vise han at du er bedre enn noen du kan leke med. Ikke la han se at du er down ....

Enig der.. Lykke til!

Skrevet

Han er åpenbart vinglete. Han føler nok også at du har mast, selv om du ikke føler det.

Råd nr 1. Når du skal til han, og selv om du har behov for å prate om dette - så IKKE gjør det. Dette blir oppfattet som mer mas. Vær hyggelig, blid, glad, prat om noe positivt (ikke dere), fortell om noe moro som har skjedd, ikke vær deppa og vis at dette går innpå deg (vær rak i ryggen som en annen her sa).

Har selverfart hvor dumt det er å prate om egne følelser, egne behov etc (les: mase på) når en mann som er i tenkeboksen.

Skrevet

Hei alle.. Jeg har nettopp kommet hjem igjen.. Har vært litt hos andre venner og.. Men tenkte jeg skulle fortelle hvordan det var..

Jeg kom til han litt før han kom hjem fra jobb.. Satt på trappen og ventet mens jeg koste med hundene hans... Var godt å se han når han kom, selv om det samtidig var litt vondt..

Jeg gikk etter han inn.. Fant tingene mine og la de i gangen etterhvert... Var en del ting og de låg litt over alt.. Så spurte han om jeg ville ha middag.. Jeg sa at det ville jeg, men at jeg skulle bare gjøre alt klart sånn at det bare var til å reise etterpå.. Såg på han at han slet mye han og.. Han var kjempe nervøs osv. Så begynte han å snakke uten at jeg spurte om noe.. Han sa han forsatt hadde følelser for meg, men at han var usikker på om de var sånn eller sånn.. Og at det var sterkere i begynnelsen enn no.. Han var lei av at alle maste på han om at han måtte bestemme seg.. Tenker du på meg, alle andre eller begge deler då spurte jeg.. Då svarte han at det var andre som maste nå for tiden og at jeg hadde ikke mast siden det på facebook.. Og det er jo en stund siden.. Og videre sa han at når folk maste sånn så ble han bare lei og backet ut istede.. Han ville forsatt at vi skulle være venner osv for han var jo blitt glad i meg og slikt.. Og at vi skulle holde kontakten for å se hva som skjedde videre.. Han ville ikke gi meg noen falske håp sa han.. Og at vi kunne se hva tiden bringte og starte på nytt seinere.. Jeg sa jeg var både enig og uenig med han, men ikke noe mer enn det.. Gikk ikke videre på hva jeg var uenig i eller noe.. Lot han få snakke uten at jeg sa noe og maste.. Stilte bare små spørsmål som gjorde at han måtte utdype mer hva han mente med enkelte ting.

Rett før jeg gikk sa han at han hadde noe fra moren til meg. Jeg fikk noen gode, varme tovete tøfler som hun har laget til meg.. Det er fordi hun vet hvor frysepinne jeg er og at jeg alltid går med strikkesokker. (Fikk forresten og julegave av foreldrene hans selv om jeg bare har hilst på de 3-4 ganger).. Da jeg kjørte sendte jeg melding til moren (har nr etter jeg takket for julegaven).. Jeg skrev dette til hun: Tusen takk for de deilige tøflene. De passer perfekt til en frysepinne som meg. Dere har en fantastisk sønn og dere kan være stolt av han.. Hilsen....... (Han er utrolig på alle andre måter og synes virkelig de kan være stolt av han. Han har hatt dårlig rykte på seg før)

I svar fikk jeg dette: Velbekomme. Håper det blir mer enn venner du og ..... Vi liker deg kjempegodt.

Jeg svarte ikke på den.. Ble helt måløs.. Han har tydeligvis ikke sagt noe til de....

Men ihvertfall så fikk jeg mye svar på det jeg lurte på uten å mase på han.. Og det siste han sa til meg var at jeg bare måtte ringe og mase på han sånn at vi ikke mistet kontakten.. Så vi får se hva tiden bringer.. Skal prøve å holde dere opptattert hvis noen ønsker...

Gjest Lille Bie
Skrevet

Jeg tror denne setningen passer her:

He's just not that in to you.

Det er bare noe man må innse noen gang. Det er utrolig leit, men sånn er det bare med noen.

• 5 uker senere...
Skrevet

Liten opptatering..

Vi er nå sammen og venter en liten i slutten av september.. ;)

Gjest Kråkaa
Skrevet
Liten opptatering..

Vi er nå sammen og venter en liten i slutten av september.. ;)

Ting kan virkelig gjøre helomvendig ganske kjapt her i verden.

Lykke til.

Skrevet

Ja.. Helt sant.. Ble ganske sjokket når jeg fant ut jeg var gravid.. Og med tanke på at p-pillen sviktet.. Er jo kjempe gla no.. Men var blandete følelser når jeg fant det ut.. Men han ble kjempe gla og ville virkelig få det til. Han var virkelig forelsket i meg sa han og at han angret på det han hadde gjort fra dag 1... Og tok en hel måned før jeg torde å si noe om graviditeten til han.. Vi gikk altså ulykkelig rundt i en måned på hver vår kant..

Men alt ordnet seg til slutt.. Utrolig.. *Happy*

Skrevet

Så koooselig! :)

Men da må du vel ha blitt gravid rett før han slo opp med deg? For det er jo bare en måned siden du skrev tråden, så den måneden hvor dere var fra hverandre, var jo nettopp. :)

Gjest Gjest_ellem_*
Skrevet
:haar: Hæ, skal du satse på dette? Er du sikker? Han virker som verdens mest vinglete fyr, og dere må da være svært unge (tolking av dine innlegg). Er du sikker på at dere skal få dette barnet, nå som dere er så unge, bor fra hverandre og alt?
Skrevet

Jeg ble gravid i romjulen i følge testene.. Men klarte å bli gravid mens jeg gikk på p-piller. Vi skal beholde ungen ja.. Vi vil dette begge 2.. Skal flytte sammen snart.. Vil ikke si vi er så veldig ung.. Jeg er 23 i år og han er 25 i år.. Vi har hus,bil, god økonomi og alt begge 2.. Så kan ikke se så mye som hindrer oss i å klare dette.. Han angrer på alt og sier at han har hatt det helt forferdelig fra han sa det til vi ble sammen. Han angret fra rett etter jeg hadde reist fra han..

Han er virkelig ikke noe vinglete nå.. Han er helt utrolig.. Gleder seg veldig til vi skal på ultralyd osv. Han er kjempe stolt.. Sier det til alle..

Noen vil nok tenke at jeg er naiv som gir han en mulighet her.. Men det er virkelig noe vi begge vil. Jeg ser det på han og alle vennene hans sier de ser det på han.. Til og med moren hans sier at han har det mye bedre nå enn når han sa han ikke ville mer..

Skrevet

Gratulerer.

For en koselig historie. Jeg ble skikkelig glad nå :)

Skrevet
Gratulerer.

For en koselig historie. Jeg ble skikkelig glad nå :)

Jeg er skikkelig glad og.. Kunne ikke hatt det bedre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...