Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #1 Skrevet 23. januar 2009 Hvordan gir man paracet til 3 mnder gamle babyer? Tenker på i tilfelle vi trenger det etter 3 mnders-vaksinen.
Pjukset Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jeg visste ikke en gang at det fantes flytende
Fioletta Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Så små babyer skal ha 60mg Paracet, og det får du i stikkpille.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Jeg vil anbefale stikkpille. Da vet du at barnet får den dosen det er behov for. Og du slipper å "tvangsfore" et sykt barn.
Malama Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Vi fikk oppgitt hvilken paracet vi skulle kjøpe (i stikkpilleform) på 3 mnd kontrollen, og gikk på apoteket og kjøpte den etterpå. For, altså, da ble de veid på kontrollen, og paracetdosen går jo på vekt, ikke alder. Min var f.eks rett under vektgrensa for 125 mg pillene, så jeg fikk beskjed om å kjøpe dem, men ta av den bakerste fjerdedelen av stikkpillen før jeg ga den. Så slapp jeg sitte der med en hel pakke piller som var svakere enn hva han ville trenge et par uker senere, når han passerte vektgrensa... Og stikkpille er veldig lett å gi en baby. Å gi miksut synes jeg høres vanskeligere ut, det er slett ikke all tranen som ender opp i magen hans, for å si det sånn, så da ville jeg vært usikker på hvor mye av medisinen han hadde fått i seg. Med stikkpille så er det puttet inn, ferdig med det.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Hva som er lettest å gi en baby vil nok variere, for min baby har det vist seg å være lettere med miksture. Gir med ei engangssprøyte langt nok bak i svelget til at det glir ned. Stikkpille kom ut igjen etter kanskje to minutter, og etterpå hadde babyen skrekken for stellebordet et døgn.
Gjest imli Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Mye lettere å gi stikkpille... Pluss at de virker mye raskere.
Gjest nextlife Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Mye lettere å gi stikkpille... Pluss at de virker mye raskere. Dette er ikke tilfelle. Peroral administrasjon (mixtur og tabeletter) virker raskere enn stikkpiller.
iss Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Har også hørt at mikstur virker forterst Vi har vekslet mellom stikkpille og mikstur. Jenta mi smatter villig i seg miksturen og hun tror det er godteri
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #14 Skrevet 24. januar 2009 Jepp. Mikstur er lik gull. Var himmelrike da vi oppdaget at det fantes. Ikke alle små som liker å få disse stikkpillene. Miksturen virker fortere, og min lille digger smaken.
Gjest Patti Labella Skrevet 24. januar 2009 #15 Skrevet 24. januar 2009 Jenta vår synes stikkpille er så vondt, så vi kjøpte vaselin som vi tar på før den dyttes inn. Da glir den lettere. Anbefales.
iss Skrevet 24. januar 2009 #16 Skrevet 24. januar 2009 By the way, hvilken vei setter dere stikkpillene? Med den butte eller spisse siden inn? Jeg har hørt at man skal sette den med den butte siden inn. Den spisse siden skal være utover fordi endetarmen skal "suge" pillen til seg og at den dermed glir lettere inn.... Jeg dypper den i litt vann før jeg setter den inn. Da glir den lettere....
Gjest Patti Labella Skrevet 24. januar 2009 #17 Skrevet 24. januar 2009 By the way, hvilken vei setter dere stikkpillene? Med den butte eller spisse siden inn? Jeg har hørt at man skal sette den med den butte siden inn. Den spisse siden skal være utover fordi endetarmen skal "suge" pillen til seg og at den dermed glir lettere inn.... Jeg dypper den i litt vann før jeg setter den inn. Da glir den lettere.... Jeg har jobbet 10 år i helsesektoren og kan med 100% si at den spisse siden skal inn. Så var det en eller annen lur person som fortalte meg akkurat dette, at den butte siden skal inn først slik at jeg ikke skal gli ut igjen. Da ble jeg forvirret, for det må da gjøre skikkelig vondt. Jeg følte meg dum da jeg for sikkerhet skyld spurte legen om det da jeg sist var på legevakten med jenta mi. Da så hun litt dumt på meg og sa at den spisse delen selvsagt skal inn først. Jeg har aldri sett eller hørt om en stikkpille som glir ut igjen.
Gjest nextlife Skrevet 24. januar 2009 #18 Skrevet 24. januar 2009 Her står det litt om administrering av stikkpiller.
iss Skrevet 25. januar 2009 #19 Skrevet 25. januar 2009 Og der står det at den butte siden skal inn først!
Gjest imli Skrevet 25. januar 2009 #20 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har alltid satt den spisse enden inn først selv om det står den butte. Pilla har aldri kommet ut igjen likevel, og den funker nesten med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå