Lilywhite Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Vi skal gifte oss human-etisk. Har ikke snakket med vigsleren om det er vanlig å ha program i human-etisk vielse, men mamma mente det ikke var nødvendig... Jeg synes nå gjerne det kan være kjekt for folk å kunne følge med på hva som kommer uansett jeg da... Noen som vet hva som er vanlig i humanistisk vielse?
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #2 Skrevet 23. januar 2009 Man har vel program fordi det er sanger og slikt i kirken, jeg har ikke hørt om dette i humanetisk vielse.. Men om du skal ha sanger, og solister o.s.v. så kan du jo lage det.
Lilywhite Skrevet 23. januar 2009 Forfatter #3 Skrevet 23. januar 2009 Man har vel program fordi det er sanger og slikt i kirken, jeg har ikke hørt om dette i humanetisk vielse.. Men om du skal ha sanger, og solister o.s.v. så kan du jo lage det. Skal ha i allefall 2 sanger sunget av søsteren til kjæres forlover, pluss forloveren hans skal spille sax, + inngang og utgang i allefall...
Gjest Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Da ville jeg lagd program. De fleste som tar det humanetisk har bare inngang, vielse og utgang.. Hvertfall de jeg har pratet med..
jippijaja Skrevet 25. januar 2009 #5 Skrevet 25. januar 2009 Hmmm. I humanetisk vielse legger man opp seremonien som man vil, men det er vanlig at man har sanger og dikt, pluss at vigsleren kan lese en personlig tale til brudeparet! Disse tingene avtaler man når man snakker med den som skal viglse dere!
Concertina Skrevet 25. januar 2009 #6 Skrevet 25. januar 2009 Jeg har vært i to humanistiske vielser, begge hadde sanginnslag (ene hadde og allsang), begge hadde program.
Gjest Gjest Skrevet 25. januar 2009 #7 Skrevet 25. januar 2009 Vi hadde program, i tillegg til inngang og utgang hadde vi diktopplesning, soloinnslag og selvfølgelig vigslerens tale. Vi skrev i programmet hvilket musikkstykke som var til inngang og utgang, hvilket dikt som ble lest og hvilke solistinnslag det var (navn på sang og hvem som fremførte).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå