Gå til innhold

flyvende lanterner

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har vært borti flyvende lanterner før?

fant det på finn.no

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Tenkte det kanskje kunne vært en fin avslutning på kvelden før vi (brudeparet) drar... at alle eller noen av gjestene sender opp lanterner for å ønske brudeparet lykke til...

Men litt redd det ikke er lov der vi skal gifte oss: i gamlebyen i fredrikstad.

Men hvis jeg skal ha det ønsker jeg noen mindre enn de som er på finn.no, noen som vet hvor jeg kan få tak i det??

:lete:

Endret av bridezilla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, de var kjempefine! Vet ikke hvor du kan få kjøpt sånne. Hvis du lurer på om du har lov til å sende opp sånne, så vil jeg faktisk tro at du må ringe og spørre brannvesenet. :)

Skrevet

Du må nok høre med brannvesnet før du gjør det, også er dt vel noe at de ikke skal sendes opp så og så nære en flystripe eller noe slikt, men tar du kontakt med brannvesnet så vet nok de det.

Jeg har faktisk ikke funnet mindre str enn de som er på finn. Det er de som heter Khom Loy.

Skrevet

Har sett det ved et par anledninger i Thailand og det er nydelig og stemningsfullt, en vakker avslutning på kvelden. Skal ha sånne i mitt bryllup også, mest fordi vi ble kjent med hverandre i Thailand og fordi det var sånne i lufta under vår første date :rødme:

Jeg kan ikke helt skønne hvorfor det ikke skulle være lov, de kommer jo ikke ned igjen før flammen har gått ut og de kan jo da ikke tenne på hus og skog. Men det kan ikke være noe vind når man sender dem opp. Du kan jo ta med en til det lokale brannvesenet og snakke med de?

Et annet alternative er jo flytende lanterner, som er like fint og som du sender ut i en elv eller innsjø, har sett de til salgs på nettet. Tror det er et firma som heter Skylanterns og de selger begge deler og sender til Norge så vidt jeg husker.

Angående størrelse, så ser de alle ut til å være rundt 90 cm, så ganske store. Man må være to eller tre pr stk for å holde den.

Lykke til!

Skrevet

Åhhh, disse lyktene er så fine.. eg har også lyst å ha slike på slutten av kvelden!

Men er det noen som har funnet ut om det faktisk er lov?

Føle eg har hørt at det ikke er!

Noen som har funnet noen andre fine lykter eller lignende på nett?

Skrevet

Samboer var i bryllup i fjor sommer i sandefjord og de ble sendt opp der de var, men man må prate med brannvesen. Jeg tror de går under samme reglene som ved fyrverkeri og da må det avtales med brannvesen slik at de vet om det. Det er heller ikke lov å sende opp så og så mange km fra flyplasser pga forstyrrelse av flyet.

Skrevet

Da skal jeg ta en telefon til brannvesenet til mandag! Hadde vært en veldig fin avslutning på kvelden synes jeg. Men kan være det er et større problem for oss siden vi skal ha bryllupet midt i Gamlebyen i Fredrikstad, og der er de nok ekstra strenge...

Har undersøkt litt mer, og ja, ser nok ut til at de bare finnes i store.

Et annet problem kan kanskje være at mange har litt alkohol i blodet på det tidspunktet... men kan jo hende de som serverer kan hjelp da...

Skrevet
Da skal jeg ta en telefon til brannvesenet til mandag! Hadde vært en veldig fin avslutning på kvelden synes jeg. Men kan være det er et større problem for oss siden vi skal ha bryllupet midt i Gamlebyen i Fredrikstad, og der er de nok ekstra strenge...

Har undersøkt litt mer, og ja, ser nok ut til at de bare finnes i store.

Et annet problem kan kanskje være at mange har litt alkohol i blodet på det tidspunktet... men kan jo hende de som serverer kan hjelp da...

Du må skrive i linken hva brannvesenet svarte:-)

Litt spent egentlig..

Skrevet

Slike lanterner pleier vi å kjøpe på butikken, de selger dem i jule/nyttårstider, så de er nok lovlige på vinterstid i hvertfall. Men om du gifter deg på sommeren er det jo ikke like greit... Det er forresten ikke noe problem å sende dem opp selv om man har litt alkohol i blodet, det er jo egentlig kun snakk om å tenne en tennbrikett som er montert under ballongen. Det går også greit å sende de opp alene, men det er beest å være to (spesielt hvis det trekker litt).

Veldig fint og stemningsfullt - spesielt hvis man kan kombinere oppsendingen med fin musikk, en skål, en tale etc.

Skrevet

skal kontakte brannvesenet jeg også.

søkte på e bay, de har også. Mye billigere. :)

Skrevet
Du må skrive i linken hva brannvesenet svarte:-)

Litt spent egentlig..

Negativt svar. De var ikke så positive til det så lenge det er sommer.... med mindre man bor langt ut på landet et øde sted. Iallfall ikke greit der jeg skal ha bryllupet, i Gamlebyen i Fredrikstad :(

Noen som har noen andre stemningsfulle avslutninger på bryllupet??

• 4 uker senere...
Skrevet

Hej Dessa finns på Granit i OSLO,

alternativt från webbshoppen www.khomloy.se (beställ från den internationella sidan)

Hilsen

Daniel

Skrevet

Tenker dere ikke på at disse lanternene forsøpler når de faller ned? Har dere tenkt å ta en runde i nabolaget dagen etter og rydde opp etter dere?

Jada, det er så pent atte. Men det finnes mye annet som er pent og som ikke blir liggende og forsøple i naturen.

Skrevet
Tenker dere ikke på at disse lanternene forsøpler når de faller ned? Har dere tenkt å ta en runde i nabolaget dagen etter og rydde opp etter dere?

Jada, det er så pent atte. Men det finnes mye annet som er pent og som ikke blir liggende og forsøple i naturen.

Positiv du er da....

Lanternene er laget av rispapir og bambus og brytes ned ca like fort som et banaskall.

Skrevet
Hvem har sagt at råtne bananskall er pent da?

Du er vel en av dem som ikke skyter opp raketter på nyttår, eller øremerker dine egne slik at du vet at du iallefall har gjort din jobb!

Skrevet

Da regner eg med at du aldri forsøpler noen ting og at du ALLTID panter..ALLTID separerer papp fra vanlig søppel....og vel ALLTID kaster mat i en dunk som blir av jord til slutt :)

Og kaster aldri elektronisk utstyr.......bla bla bla bla.....it goes on forever!

• 8 måneder senere...
Skrevet
Jeg har faktisk ikke funnet mindre str enn de som er på finn. Det er de som heter Khom Loy.

Hvis de flyvende heter Khom Loy - har de flytende et annet navn?

Tør ikke å sende opp ting som brenner i lufta :sukk: men skulle gjerne likt å hatt slike flytende siden vi skal feire bryllupet ved et vakkert vann.

Skrevet
Hvis de flyvende heter Khom Loy - har de flytende et annet navn?

Tør ikke å sende opp ting som brenner i lufta :sukk: men skulle gjerne likt å hatt slike flytende siden vi skal feire bryllupet ved et vakkert vann.

Fant disse

Har sett de i 'action' og det er kjempefint :rødme:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...