Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Hei. Jeg har truffet en mann i ca to år. Vi er ikke kjærester "i teorien", men i praksis gjør vi alt kjærester vanligvis gjør. Vi er kjempeglade i hverandre, men vi har også lov til å treffe andre, og ha sex med andre om vi vil. Selv benytter jeg meg ikke så mye av dette, rett og slett fordi jeg bare trenger denne ene mannen. Men jeg vet at han treffer andre jenter hyppig. Helt siden starten har jeg sagt at han får gjøre som han vil, så lenge han bruker kondom og ikke utsetter meg for noen fare for kjønnssykdommer. Igår hadde jeg et lite "uhell". Jeg endte med å se opptil flere meldinger han hadde mottat på nett fra venninner. Flere av dem var bare tydelige "pulevenner" som han hadde truffet i det siste. Men en av meldingene bekymret meg veldig. Dette var en melding han hadde mottat for ca 4 dager siden, fra en jente som fortalte at hun hadde fått klamydia, og at han kanskje burde ta en sjekk. Jeg fikk HELT bakoversveis. Vet ikke når han evt. har truffet denne jenta, men det er IKKE lenge siden han og jeg hadde sex, og vi bruker aldri kondom. Han har fortsatt ikke sagt noe om dette til meg, og jeg lurer virkelig på hva han hadde gjort dersom jeg hadde tatt initiativ til sex nå. Dette betyr jo at han ikke har holdt sitt ord om å bruke beskyttelse når han har sex med andre. Han utsetter meg for stor fare, og sier ikke en gang ifra. Men problemet mitt er jo at jeg ikke kan innrømme for han at jeg har sett meldingen...det tørr jeg bare ikke. Jeg kom jo ikke rett inn på meldingen, men til innboksen hans. Og jeg måtte jo faktisk åpne meldingen før jeg leste innholdet. Dersom noen svarer bare for å fortelle meg at jeg har vært dum som har lest meldingene hans, så kan dere godt la være å lese. Jeg har dårlig samvittighet for dette fra før, men syns likevel det er værre å utsette partneren sin for sykdom og fare. Så...hva skal jeg gjøre? Ta en test, og smelle den i bordet forran han om den er positiv?
Gjest Illiya Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ja, gjør det! Ikke skjønner jeg hvordan du makter å ha et forhold hvor han ligger rundt som han vil. Synes du virkelig det er helt greit?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Vel...det er sånn vi har blitt enige om å ha det. Vi er ikke kjærester, selv om vi gjør alt som kjærester gjør. I hovedsak er det fordi han ikke ønsker å gå inn i et forhold(og det skjønner jeg jo...når han heller vil ligge rundt), men jeg er jo også fri til å treffe og ha sex med hvem jeg vil.
Kakee Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Skjønner virkelig ikke at du tør å aldri bruke kondom i et sånt forhold.. Men jeg ville tatt en test så fort som mulig!
Jade Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Foreslår at du begynner å bruke kondom når du har sex med denne typen her. Han er tydeligvis en som slår en "spansk en" for å slippe å bruke kondom; "jeg bruker aaaaaaaaaaalltid kondom med andre". Du skal ikke se bortifra at han kanskje har hatt ubeskyttet sex med andre jenter også, og at det kanskje var han som gav jenta klamydia, og ikke omvendt. Bare ren gjetting, altså.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Ja det er det jeg tenker å gjøre. Si til han at "så lenge du holder på med andre så stoler jeg ikke på at du bruker kondom. Så nå får du begynne å bruke det med meg også. Inget kondom, ingen sex." Eneste er at jeg føler jeg må ha en grunn til å si det. En grunn til å mistenke han uten å trekke frem meldingen jeg leste. Dvs: en positiv klamydiatest f.eks. Men...et raskt spørsmål. Smitter klamydia gjennom oralsex også? Håper nesten det, for da kan jeg ta fra han enda en glede i livet. Uff...høres veldig slem og hevngjerrig ut nå, men ikke faen om jeg gir han noe oralsex om jeg mistenker han for å ha ubeskyttet sex med andre.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er enig med de andre om at dere burde bruke kondom når dere har sex, særlig når dere har et så åpent forhold. Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet, han har jo ikke vært ærlig selv. Gutter er jo ikke så fan av kondom så det er ikke skjeldent de slår en "spansk en" som jade kaller det. Men for din egen skyld bruk kondom.
Jade Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Vet ikke hvilke sykdommer som smitter via oralsex, men det går an å ha oralsex med kondom. Ville tatt en full sjekk for seksuelt overførbare sykdommer hvis jeg var deg (Han kan jo ha andre sykdommer også). Og krevd at han gjorde det også. I tillegg til å bruke kondom når dere har et åpent forhold.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Leste om det nå. Smittefaren ved oralsex er fortsatt ikke kartlagt, men legene mener det er en viss smittefare. Jeg er egentlig ute etter følgende: - Tvinge han til å bruke kondom, samt ikke gi han oralsex overhode. Bare for å gjøre han frustrert nok til at han kanskje slutter å ha seg med alt og alle.
firewater Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Rett meg hvis jeg tar feil, men jeg oppfatter situasjonen som at han fikk beskjed om at han kanskje har klamydia og siden det har han ikke hatt sex med deg, stemmer det? Hadde jeg vært ham hadde jeg først testet meg og fått tilbake resultatet, og deretter gitt deg beskjed hvis den var positiv. Hvis den var negativ så ville jeg aldri nevnt det igjen - er det kanskje dette han gjør?
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 Det stemmer. Vi har ikke hatt sex siden han fikk beskjed, men så vidt jeg vet(og klarer å tenke meg til)så har vi nok hatt sex ETTER at han hadde sex med denne jenta. Virket nemlig som om det var noen uker siden de hadde hatt seg. Jeg tenker også at det er dette han gjør. Den eneste jeg tenker på er...hva om han aldri sier noe til meg? Om han tester negativt så skjønner jeg jo det. Det er nesten derfor jeg omtrent kunne ønske at jeg testet positivt, så jeg faktisk kan ta han på det. For han har jo også løyet stygt til meg i forhold til hvordan han beskytter seg(og meg) og dette har han lovet dyrt og hellig flere ganger.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 Jeg kunne fint sendt en sms om at en sexpartner burde skjekke seg selv om kondom var brukt om jeg fikk påvist noe. Kan godt være flere enn meg som er like paranoide.
*Enigma* Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Ok, du forlanger at han har kondom hvis han har sex med andre, men dere bruker ikke kondom når dere har sex? Hva får deg da til å tro og mene at han skal bruke kondom med andre? Hadde jeg hatt jevnlig sex med en person jeg visste hadde sex med andre enn meg så hadde jeg da for pokker brukt kondom, og sjekket meg selv jevnlig. Ta en test, og bruk kondom når du har sex med fyren heretter.
firewater Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Det stemmer. Vi har ikke hatt sex siden han fikk beskjed, men så vidt jeg vet(og klarer å tenke meg til)så har vi nok hatt sex ETTER at han hadde sex med denne jenta. Virket nemlig som om det var noen uker siden de hadde hatt seg. Jeg tenker også at det er dette han gjør. Den eneste jeg tenker på er...hva om han aldri sier noe til meg? Om han tester negativt så skjønner jeg jo det. Det er nesten derfor jeg omtrent kunne ønske at jeg testet positivt, så jeg faktisk kan ta han på det. For han har jo også løyet stygt til meg i forhold til hvordan han beskytter seg(og meg) og dette har han lovet dyrt og hellig flere ganger. Det var dette jeg fikk inntrykk av, du er mest opptatt av å ta ham fordi han brøt regelen deres og såret deg. Han har strengt tatt håndtert klamydiasituasjonen slik alle gjør, de venter med å vite at de har det før de sier ifra. Han har ikke bevisst utsatt deg for noen fare og var (potensielt) uheldig den gangen han tabbet seg ut. Jeg synes du heller burde forholde deg til situasjonen slik den er, framfor å spekulere og tenke for deg selv at dette er en del av et større mønster.
Jade Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 De var jo enige om å ikke ha ubeskyttet sex med andre. Da han bestemte seg for å ha det likevel, "glemte" han å informere TS om dette. Noe som kanskje har ført til at både han og TS har fått Klamydia og kanskje andre ting også.
firewater Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Hun har kanskje HIV og lungekreft, ja. La oss spekulere videre og dømme ham for hver potensiell konsekvens.
Jade Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 Hvis han ikke gidder å bruke kondom, så kan han jo si fra til TS når de trossalt har avtale om at de skal det. Han har ikke noe "rett" til å lyge om dette.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #18 Skrevet 23. januar 2009 Klamydia er en ting. Men når han ikke bruker kondom utsetter han deg for risikoen for mange andre sykdommer som f.eks. hiv/aids. Jeg vil si bruk alltid kondom. Uansett. Ikke vent til du er smittet av noe. Det kan fort vekk være noe verre enn klamydia. Og hva om det er flere meldinger av denne typen han ikke har vist deg?
firewater Skrevet 23. januar 2009 #19 Skrevet 23. januar 2009 Jeg hater å gjenta meg selv, men hvor mye skal vi egentlig spekulere her? Skal man drive med "hva om?" og "tenk hvis!" til man ikke kommer på flere alternativ? Jeg kan ærlig talt ikke se formålet, annet enn å gjøre trådstarter paranoid og sur.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #20 Skrevet 23. januar 2009 Det er en risiko forbundet med klamydia og oralsex, og det er at klamydiainfeksjonen kan sette seg i halsen. Direkte farlig er det nødvendigvis ikke, men det arter seg som en kraftig halsbetennelse, og det er jo ikke noe hyggelig! Det har forresten også fremkommet av forskningsrapporter at klamydia kan smitte gjennom tårekanalene, så man kan smittes av å dele sminke med noen som har klamydia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå