Gjest mei Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Til dere som har fregner, hvordan sminker dere dere? Jeg har mye fregner, og vil gjerne fremheve dem. Men å fremheve fregnene og å samtidig trenge noe litt dekkene i resten av ansiktet er ikke bare lett;) Og så en ting til.. Fundationfarge som er lik huda mi, blir seende veldig blekt ut (pga mye mørge frenger), og fregnene blir nesten "skittne". På den andre siden, så blir en litt mørkere fundation, som passer bedre med fregnene, for mørk, og skaper skille ned mot halsen. Blir seende ut som en fjortiss.. So, freckle-faces; help me!!:D
Gjest mei Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Ser jeg blander nynorsk og bokmål her. Så beklager til dem som synes slikt er irriterende
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Har samme problem...har alltid vært fregnete og får mange om sommeren selv om jeg bruker sunblock i ansiktet Så blir brun der i forhold til kroppen og har vansker med å velge farger som passer både hudtone og fregner...hehe. Det beste hittil er å bruker mineralpudder (ikke for mye) , så litt solpudder som gir varm glød til fregnene (i samme tone) og så en lys rouge. Dette gir en glød som ikke dekker mine fregner helt hverfall, blir ikke en maske. Hvilken sminke bruker du nå? Hvis du jhar lite å dekke ellers, så kan du bruke en farget dagkrem, så en kremrouge i kinna
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Er nynorskjente selv, så det går helt fint! Gjør det ofte selv....
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har helt lys hud med fregner. Bruker en lys og lett Dior-foundation i pannen for å jevne ut, bruker lys concealer i nesevingene og på haken, og litt foundation oppå haken igjen. Bruker ingenting i kinnene.
Gjest mei Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Har samme problem...har alltid vært fregnete og får mange om sommeren selv om jeg bruker sunblock i ansiktet Så blir brun der i forhold til kroppen og har vansker med å velge farger som passer både hudtone og fregner...hehe. Det beste hittil er å bruker mineralpudder (ikke for mye) , så litt solpudder som gir varm glød til fregnene (i samme tone) og så en lys rouge. Dette gir en glød som ikke dekker mine fregner helt hverfall, blir ikke en maske. Hvilken sminke bruker du nå? Hvis du jhar lite å dekke ellers, så kan du bruke en farget dagkrem, så en kremrouge i kinna Takk for svar!:D Sommeren er et hat. Ansiktet er fin og brunt, mens resten av kroppen er blek:p Jeg bruker mineralpudder også, og det har hjelpt mye. Da flytende foundation fikk meg til å se oversminket ut, for det hallveis dekket fregnene.. Farget dagkrem har jeg ikke tenkt på. Det må prøves:) Flott (missforstå meg riktig) at andre har samme problem som meg Hvilke merker bruker du i mineralpudder og solpudder?
Gjest mei Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har helt lys hud med fregner. Bruker en lys og lett Dior-foundation i pannen for å jevne ut, bruker lys concealer i nesevingene og på haken, og litt foundation oppå haken igjen. Bruker ingenting i kinnene. Det har jeg prøvd, men fikk det ikke til å se naturlig ut:( Men det er godt mulig jeg har brukt for mørk/lys farge, eller for dekkenede..
breathless* Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Så lenge kremen er lik din naturlige farge, skal de jo ikke være noe problem i å legge bare i deler av fjeset. Selv bruker jeg ikke foundation. Dekkstift/concealer der det trengs og resten bare pudder eller solpudder. Liker fregnene mine for da ser jeg frisk ut uansett så de får ikke lov til å bli dekket.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Det har jeg prøvd, men fikk det ikke til å se naturlig ut:( Men det er godt mulig jeg har brukt for mørk/lys farge, eller for dekkenede.. Diors Pure Light Foundation i den lyseste fargen er transparent.
Gjest mei Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Så lenge kremen er lik din naturlige farge, skal de jo ikke være noe problem i å legge bare i deler av fjeset. Selv bruker jeg ikke foundation. Dekkstift/concealer der det trengs og resten bare pudder eller solpudder. Liker fregnene mine for da ser jeg frisk ut uansett så de får ikke lov til å bli dekket. Jeg har fregner i hele tryne, så da kommer den "hvilken-farge-skal-jeg-velge" problemstillingen opp Synes det er litt vanslig, for om jeg legger noe f.eks. i pannna og ytterst i kinnene, blir fregnene på en måte litt "blekere" der, og sminka blir veldig tydelig. Er forresten helt enig i at fregner skal vises! Hatet dem før, men nå synes jeg det er sjarmerends Diors Pure Light Foundation i den lyseste fargen er transparent. Takker:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå