Gå til innhold

Hva er galt med polygami?

Anbefalte innlegg

Gjest Saganaki
Skrevet
Det er nå engang slik at mennesket i sin natur er grunnleggende fascistisk og egoistisk. Derfor har vi bestemt oss for å legge føringer for å presse folk til å gifte seg slik alle gjør, ved å gi ektefeller spesielle fordeler. Staten skal blande seg opp i alt. Løsningen er å ikke gifte seg, og leve med sitt eget harem. Men kanskje blir det forbudt også, trenger bare et par-tre avisoppslag og litt generert massehysteri.

Mennesket er da grunnleggende fascistisk og egoistisk i sin kultur, ikke i sin natur? Jeg tror det er viktig å forandre kulturen litt, slik at vi kan realisere vår natur. Sistnevnte inneholder frihet og kjærlighet. Men det med avisoppslag høres ut som en bra idé! La massehysteriet komme, så man får tømt ut det, samt de av oss som er noenlunde fornuftige kan få sett hvilke argumenter motstanderne har.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vikke dele en mann med noen annen kvinne. Uansett om hun er kjempeflott på alle måter, det vil ikke funke. :-o

Jeg er heller ikke keen på å ha flere menn samtidig- selv om det kunne vært idealt. >;-)

Gjest Saganaki
Skrevet
Jeg vikke dele en mann med noen annen kvinne. Uansett om hun er kjempeflott på alle måter, det vil ikke funke. :-o

Jeg er heller ikke keen på å ha flere menn samtidig- selv om det kunne vært idealt. >;-)

Hvorfor vil det ikke funke, tror du?

Hvorfor vil du ikke ha en ideell tilstand?

Gjest Fropessor Snurre
Skrevet
Hvorfor vil det ikke funke, tror du?

Hvorfor vil du ikke ha en ideell tilstand?

Noen liker bare å ha én person å forholde seg til.

Må være én mann lager mat, én mann tar seg av hagen, én mann tar seg av resten av husarbeidet, én mann er sjåfør, én mann er terapeut/venn, én mann er ektemann, én mann er et sexbeist...

Ja. Ideelt? >;)

Skrevet (endret)
Hvorfor er egentlig polygami forbudt? Burde man ikke ha rett til å gifte seg med hvem man vil, så lenge alle i forholdet er innforstått med hva det er snakk om?

PS. Dette er ikke et angrep på homofilt ekteskap, for jeg er tilhenger av at det har blitt lovlig. Men denne lovendringen viser jo bare at tidene forandrer seg og at man også bør tillate flerkoneri og "flermanneri", eller hva?

Skjønner ikke hvorfor du drar inn homofili inn i dette?

Det går sjeldent bra når en mann er giift med flere enn en!Klart man har rett til å gifte seg med den man vil, men det å ha flere koner går ikke i det lange løp - ikke her i norden i hvert fall!

Dersom en dame gifter seg med mer enn en mann går ikke det bra i lengden og det samme gjelder dersom mannen gifter seg med flere enn en dame!

Stikkord er: konflikter, frustrasjon, sjalusi, krangling, mer frustrasjon blandt evt. barn og tilslutt skilsmisse!!!

Én kone til én mann og én mann til én kone er det beste og det mest holdbare!!!!!

Dersom jeg gifter meg og sier til min mann at jeg er forelsket i en til og vil gifte meg med han også....ehhhhhh

eller dersom mannen min sier at jeg er forelsket i ei annen og vil gifte meg med henne også så...... eh...nei, det blir rart og for dumt!!!

Det å tillate polygami handler om menneskers rett til å leve det livet de vil, og selv bestemme hvem de vil elske men det tviler jeg på at vil fungere i det lange løp!

Endret av Silmarill

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...