Noli Skrevet 23. januar 2009 #21 Skrevet 23. januar 2009 ja, mange som bruker den i norge også. Jeg synes det er noe spesielt når den sangen kommer jeg da. Men ja, vi er alle forskjellige. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å la det være opp til kirken... kanskje greit å forhøre seg... Ja, vi er alle forskjellige, jeg synes den er direkte grusom. Godt jeg fant ut dette så jeg kan forsikre meg om at det blir noe annet.
Gjest nextlife Skrevet 23. januar 2009 #22 Skrevet 23. januar 2009 funker den marsjen av førde bare til orgel? Personlig synes jeg denne er langt finere når den spilles av messinginstrumenter og trommer enn orgel, og valgte derfor å ha et brassensemble til å spille den under vielsen vår.
helenen Skrevet 23. januar 2009 #23 Skrevet 23. januar 2009 Personlig synes jeg denne er langt finere når den spilles av messinginstrumenter og trommer enn orgel, og valgte derfor å ha et brassensemble til å spille den under vielsen vår. Ja, det høres jo flott ut, men vi har ikke noe sånt, så har bare kirkeorgelet.. Så jeg lurte på om dere tror det funker og?
Spent brud Skrevet 23. januar 2009 #24 Skrevet 23. januar 2009 Ja, det høres jo flott ut, men vi har ikke noe sånt, så har bare kirkeorgelet.. Så jeg lurte på om dere tror det funker og? Kommer veldig an på hvem som skal spille på orgelet. Organisten som hører til kirken vi skal gifte oss i er skikkelig dårlig, så vi jobber med å få en knallflink en. Håper bare det går bra... Vil anbefale dere å høre hvordan den vil bli i deres kirke og med den organisten som skal spille. Sanger blir fort ulike med ulike organister.
Gjest nextlife Skrevet 23. januar 2009 #25 Skrevet 23. januar 2009 Ja, det høres jo flott ut, men vi har ikke noe sånt, så har bare kirkeorgelet.. Så jeg lurte på om dere tror det funker og? Ja, jeg har hørt den spilt av kirkeorgel, og den er nydelig da også
Gjest glhg Skrevet 23. januar 2009 #26 Skrevet 23. januar 2009 ingen tvil: bruremarsj fra østerdalen, ala bukkene bruse versjon. blir nok på cd siden hardingfelen er så fin:=)
Spent brud Skrevet 23. januar 2009 #27 Skrevet 23. januar 2009 ingen tvil: bruremarsj fra østerdalen, ala bukkene bruse versjon. blir nok på cd siden hardingfelen er så fin:=) har du link til den i bukkene bruse-versjon??
twinklestar Skrevet 23. januar 2009 #28 Skrevet 23. januar 2009 Ser det er mange her som vil ha noe annet enn Mendelsshon. Er det noen andre enn meg som synes det er fint med den tradisjonelle marsjen..?? Synes det er veldig spesielt når bruden kommer fremover når den spilles jeg:) Kanskje jeg er litt treg... men kommer nok til å velge den uansett.
mimi82 Skrevet 23. januar 2009 #29 Skrevet 23. januar 2009 Jeg gikk inn til brudemarsj fra øre, dette pga at det var den som jeg synes var finest. Vi var litt usikre en stund, fordi jeg absolutt ikke ville gå inn til den tradisjonelle inngangsmarsjen, det er vel mendelson tror jeg. Da vi akkurat hadde satt oss gikk organisten fra å spille inngangsmarsjen til å spille you raise me up, da hadde vi solist med, ble kjempefint. Vi gikk ut til brudemarsj fra sogn, denne er litt mer munter og ikke så dyster som en del av de andre marsjene kan være.-) Men hver sin smak, bare viktig at du finner det som du føler passer best til deg, du skal jo forhåpentligvis bare gjøre det en gang i livet:-) Lykke til!
Neytiri Skrevet 26. januar 2009 Forfatter #30 Skrevet 26. januar 2009 Vi skal også ha Pachelbels Canon in D. Får tårer i øynene bare jeg hører melodien, så gleder meg til at det blir den. har tenkt på denne her! Syns selv den er helt nydelig, men det betyr at man må ha en som kan spille instrument? Eller kan man spille av CD i kirka? Det er jo også en mulighet takk ^^Belle^^ (og unnskyld for at jeg kuppet tråden litt...) fikk masse svar igjennom deg så det var bare fint....er vel litt sjenert eg noen ganger...
Solstrålejenta Skrevet 26. januar 2009 #31 Skrevet 26. januar 2009 Tror det er veldig opp og ned om kirken tillater at man spiller av cd. Noen med Tono og opphavsrettigeter. Men i og med at en vielse er et privat arrangement, så bør det ikek være et problem. Jeg ville iallefall spurt med kirken, så jeg var sikker. Kjedelig å ha en plan og så finne ut at det ikke går.
Skylapp Skrevet 27. januar 2009 #32 Skrevet 27. januar 2009 Ser det er mange her som vil ha noe annet enn Mendelsshon. Er det noen andre enn meg som synes det er fint med den tradisjonelle marsjen..?? Synes det er veldig spesielt når bruden kommer fremover når den spilles jeg:) Kanskje jeg er litt treg... men kommer nok til å velge den uansett. Mendelsohn gir nok en bryllupsfølelse. Men jeg kommer til å velge Pachelbel Canon in D, syns den er litt mer "meg" samboeren min likte også den, så da er det klart.
samie Skrevet 27. januar 2009 #33 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes Bruremarsj Østerdalen av Jan Magne Førde er helt herlig og så er den så "glad" så da blir jeg glad av den også Den er jo kjempe fin!!! Ønsker meg den jeg også. Var i et bryllup der den ble spilt som utmarsj på trompet. Helt nydelig. Men kan den spilles på andre instrummenter også? Ser ikke helt for meg den sangen på orgel liksom. Hva har du tenkt Phaedra?
helenen Skrevet 27. januar 2009 #34 Skrevet 27. januar 2009 jeg har lyst å ha canon in d inn, men den er liksom så lang. altså det tar så lang tid før den kommer skikkelig igang. så jeg tenker jeg er framme med alteret lenge før den egentlig begynner hva tenker dere som skal ha den om det?
Solstrålejenta Skrevet 27. januar 2009 #35 Skrevet 27. januar 2009 Jeg lar strykerne spille et halvt minutts tid før vi lar brudepikene gå inn når den begynner å bygge seg opp. Da har jeg regnet med til at jeg vil begynne å gå inn akkurat når den begynner skikkelig... Synes ikke det gjør noe om det spiller seg litt opp før jeg kommer inn i og med at den er veldig rolig i starten...
Lilly-L Skrevet 27. januar 2009 #36 Skrevet 27. januar 2009 Ser det er mange her som vil ha noe annet enn Mendelsshon. Er det noen andre enn meg som synes det er fint med den tradisjonelle marsjen..?? Synes det er veldig spesielt når bruden kommer fremover når den spilles jeg:) Kanskje jeg er litt treg... men kommer nok til å velge den uansett. Vi går nok for Mendelsshon som inngangsmusikk - synes den er kjempefin får jeg ordentlig bryllusfølelse når jeg hører den. Føler liksom at det er den rette! Brudemarsj fra Østerdalen (trodde den faktisk het Brudemarsj fra Førde ) er også kjempefin, vi skal nok ha denne som utgangsmarsj - ville ha noe litt roligere når vi går ut, og heller litt mer "dramatisk" når jeg kommer inn. Her er link til Brudemarsj fra Østerdalen (Førde) med orgelspill kombinert med trompet - kjempefin! Håper å få tak i en trompetist etterhvert... http://www.rmf-musikk.no/bryllup.html
*Aprin* Skrevet 27. januar 2009 #37 Skrevet 27. januar 2009 Vi skal ha inn, og denne ut. Litt utradisjonelt, men vi er veldig fornøyde med valget!
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2009 #38 Skrevet 27. januar 2009 Jeg synes Bruremarsj Østerdalen av Jan Magne Førde er helt herlig og så er den så "glad" så da blir jeg glad av den også Se (begynner rundt 0:50) for melodien. Ellers var det noen som sang den (spol til 0:46 ca. for refrenget). med the Jazz Brothers Men men, smaken er jo forskjellig kan man ha denne til innmarsj? syns liksom det er litt utgangsmarsj, sånn glad og munter når man er gift og stråler på vei ut av kirken...
Gjest Gjest_c_* Skrevet 27. januar 2009 #39 Skrevet 27. januar 2009 Vi skal ha inn, og denne ut. Litt utradisjonelt, men vi er veldig fornøyde med valget! oi, den innmarsjen var kjempeflott! nå gjorde du meg enda mer forvirret i valget vårt hehehe
Ponine Skrevet 27. januar 2009 #40 Skrevet 27. januar 2009 Vi skal ha inn, og denne ut. Litt utradisjonelt, men vi er veldig fornøyde med valget! Jeg var i et bryllup i fjor sommer hvor de hadde Numb som utgangsmarsj. Veldig fint! Må si jeg var litt skeptisk da jeg leste det i programmet, men med en gang de satte i gang ble jeg svært imponert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå