Neytiri Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Går rundt og rundt fordi eg ikke vil ha den typiske bryllupsmarsjen Ka har dere tenkt? Har lyst på noe anarledes. Vi har jo tross alt en kor på 5-7 stykker IDEER?
Gjest Gjest_vinterbrud_* Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 hm.. skal selv ha den vanlige mendelsohn til innmarsj. noen som hadde hatt "she is so lovly" av han som er blind. ganske tynt innlegg dette er ettersom jeg ikke vet hva han heter , og usikker på hva den heter egentlig... hm håper jeg ikke gjorde deg mer forvirra nå
twinklestar Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Jeg kunne ikke tenkt meg noe annet enn mendelsohn. er kanskje litt gammeldags akkurat der...
^^Belle^^ Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Jeg skal ha Pachelbels Canon in D. Nyyydelig er den! :rødme:
angara Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Vi hadde gravd frem notene til en gammel, lokal brudemarsj fra området vi giftet oss i. Det var gøy under forberedelsene, men jeg kan si at der og da var jeg så opptatt i hodet mitt med tusen tanker at vi kunne nesten ha hatt hva som helst, jeg fikk ikke med meg så mye av melodien da jeg gikk oppover kirkegulvet...
Solstrålejenta Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Vi skal også ha Pachelbels Canon in D. Får tårer i øynene bare jeg hører melodien, så gleder meg til at det blir den.
anettes´verden Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Vi lurer litt på å ha klassisk musikk, de 4 season med beethoven og ha sommeren) , syns det er flott musikk selv om jeg ikke hører på klassisk til vanlig!
Møffi Skrevet 23. januar 2009 #8 Skrevet 23. januar 2009 Dere som skal ha Pachebels: Funker den på orgel, eller må man ha fiolin? (eller fele eller hvaforslags strykeinstrument det er...)
^^Belle^^ Skrevet 23. januar 2009 #9 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har aldri hørt den på orgel, men de sier det funker veldig fint. Trikset er jo å få inn selve kanonen da, det er jo den som gjør sangen fin. Så jeg satser på at organisten i vår kirke fikser det lekende lett.
^^Belle^^ Skrevet 23. januar 2009 #10 Skrevet 23. januar 2009 Evt. så tenkte jeg å bare brenne sangen på cd dersom kirken tillater det. Sangen er jo uansett finest med strykere.
Møffi Skrevet 23. januar 2009 #11 Skrevet 23. januar 2009 Evt. så tenkte jeg å bare brenne sangen på cd dersom kirken tillater det. Sangen er jo uansett finest med strykere. Det er jo også en mulighet takk ^^Belle^^ (og unnskyld for at jeg kuppet tråden litt...)
Noli Skrevet 23. januar 2009 #12 Skrevet 23. januar 2009 hm.. skal selv ha den vanlige mendelsohn til innmarsj. Er det vanlig i norge? Jeg hadde nemlig tenkt å la det være opp til kirken, men vil ikke ha den, så da må jeg finne på noe selv..
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #13 Skrevet 23. januar 2009 Vi skal også ha Pachelbels Canon in D. Får tårer i øynene bare jeg hører melodien, så gleder meg til at det blir den. Hørte den nå på youtube, fikk også tårer i øynene, og faktisk den eneste ingangsmarsjen som min forlovede synes var fin. Han sitter å nynner på den nå
Hønemora Skrevet 23. januar 2009 #14 Skrevet 23. januar 2009 Jeg skal ha Pachelbels Canon in D. Nyyydelig er den! :rødme: Jeg hadde denne sangen da jeg gikk opp kirkegulvet, og jeg angrer ikke ett sekund!!!! Vi fikk utrolig mange tilbakemeldinger om at der var den fineste og mest spesielle (fikk min svigerbror til å spille den på el-gitar :rødme: ) inngangsmarsjen noen hadde hørt. Er så heldig jeg har den på video, og hulker hver gang jeg ser den :rødme: Lykke til jenter... Bare følg hjertet... Ikke tenk på hva som er mest vanlig i denne sammenhengen.... De er deres dag
Phaedra Skrevet 23. januar 2009 #15 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Jeg synes Bruremarsj Østerdalen av Jan Magne Førde er helt herlig og så er den så "glad" så da blir jeg glad av den også Se her (begynner rundt 0:50) for melodien. Ellers var det noen som sang den (spol til 0:46 ca. for refrenget). med the Jazz Brothers Men men, smaken er jo forskjellig Endret 23. januar 2009 av Phaedra
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Bruremarsj av Jan Magne Førde er definitivt den fineste:)
Solstrålejenta Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 Dere som skal ha Pachebels: Funker den på orgel, eller må man ha fiolin? (eller fele eller hvaforslags strykeinstrument det er...) Jeg har hørt den i orgelversjon og det funker egentlig helt fint det Kommer johelt sikkert an på hvor flink organisten er. Alternativt kan man ha den på piano, som jeg synes er kjempefint også. Vi skal forøvrig ha strykere til å spille den for oss for å ha den mest mulig lik.
Kamilia Skrevet 23. januar 2009 #18 Skrevet 23. januar 2009 Min samboer har fått for seg at han absolutt vil ha Cavatina, spilt på akustisk gitar... Sånn er det å bo sammen med en som spiller gitar. Men den er jo snabla fin, da, så jeg antar han får viljen sin.
twinklestar Skrevet 23. januar 2009 #19 Skrevet 23. januar 2009 Er det vanlig i norge? Jeg hadde nemlig tenkt å la det være opp til kirken, men vil ikke ha den, så da må jeg finne på noe selv.. ja, mange som bruker den i norge også. Jeg synes det er noe spesielt når den sangen kommer jeg da. Men ja, vi er alle forskjellige. Vet ikke om jeg ville tatt sjansen på å la det være opp til kirken... kanskje greit å forhøre seg...
helenen Skrevet 23. januar 2009 #20 Skrevet 23. januar 2009 funker den marsjen av førde bare til orgel?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå