Gjest Georginia 30 Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Deter skikkelig ekkelt at en gammel 60-åring på jobb prøvde seg på meg da han invterte på en vennskapelig og kollegial middag. Vi er på ulike avdelinger men i all vennskapelighget inviterte han på en middag og vin ute. Han grillet meg skikkelig og stilte masse spørsmål - så forsøkte han å kline!!!!!!Jeg tok kvelden etter vi hadde vært på bar og han dro hjem til sin ungkarsleilighet. Ekkelt! Hvordan klare å møte blikket og snakke med ham igjen?...pinlig.
Cata Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Jo, men det bør jo være mer pinlig for ham enn for deg, tross alt.
Shaz Skrevet 23. januar 2009 #3 Skrevet 23. januar 2009 Slapp helt av, det er ikke du som har dummet deg ut. Møt blikket hans med hevet hode og oppfør deg helt som normalt.
Gjest StockDama Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 *grøsse* Men som sagt over, det er hvertfall ikke du som dumma deg ut.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Der jeg jobber, så var det en omvendt setting, som vel bare jeg vet om her på jobben, i tillegg til hun nedenfor. Ei dame/jente på ca 30 år, sa til meg at hun ble helt skjelven i knærne av en mannlig kollega på 56 år. Han var/er gift, og da hun etterhvert forsiktig, på en fest, begynte å gi han signaler om at hun var blitt litt forelsket i han, så fikk hun beskjed om at han var smigret, men at det ikke var noen mulighet for å "gå videre". Det er ikke alle menn i den alderen som er "gamle griser", slik man kan få inntrykk av at folk mener. Hun kom etterhvert over sin lille forelskelse, og og jobber fortsatt hos oss.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 På vår avdeling forelsket den gifte mannen på 52 seg i den nye unge kvinnen på 33. mannen skilte seg, og i dag er de gift og har en liten sønn sammen. Gla'historie Mannen ser ung og sporty ut og de matcher sinnsykt bra.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 Det er skikkelig ekkelt at en gammel 60-åring på jobb prøvde seg på meg da han invterte på en vennskapelig og kollegial middag. Vi er på ulike avdelinger, men i all vennskapelighet inviterte han på en middag og vin ute. Han grillet meg skikkelig og stilte masse spørsmål - så forsøkte han å kline!!!!!!Jeg tok kvelden etter vi hadde vært på bar, og han dro hjem til sin ungkarsleilighet. Ekkelt! Hvordan klare å møte blikket og snakke med ham igjen?...pinlig. Dette er utelukkende ytterst pinlig for han, og du har ingen grunn til å føle deg pinlig berørt, selv om det føltes svært ekkelt. Du bør gå til mannens sjef og legge inn en klage på hans oppførsel så han kan sparkes fra jobben. Da vil du unngå å møte ham på arbeidsplassen i fremtiden. Videre bør du anmelde ham for seksuell trakassering. Dette er kriminell adferd, et klart overgrep som må få konsekvenser for mannens rulleblad. Med de slappe lovene vi har for slik kriminalitet, er det dessverre tvilsomt om han får fengselsstraff for tildragelsen.
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2009 #8 Skrevet 5. februar 2009 Du er naiv. Menn er menn, det fins ikke noen "vennskapelig og kollegial middag" for to personer av motsatt kjønn... I så fall burde det vært flere til stede. Du bør si fra til sjefen din om dette. Ikke for å sladre, men for at han/hun skal være klar over det i tilfelle det blir noen flere episoder senere.
Gjest postsekk Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Du er 18 år, og ble invitert på en vennskapelig middag med en som er 60, på tomannshånd? Og du syntes ikke dette var merkelig?
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Du er 18 år, og ble invitert på en vennskapelig middag med en som er 60, på tomannshånd? Og du syntes ikke dette var merkelig? Stusset på dette selv. Allerede når du får invitasjon til middag av en 60-åring, uansett om det er i arbeidssammenheng eller ikke burde alarmbjellene ringe. Er det noe fra jobben han ville ta opp, kunne han lett ha innkalt til et møte.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #11 Skrevet 6. februar 2009 Prøver han seg igjen, sier du bare at du driver verken opplæring eller aktiv dødshjelp...
*Enigma* Skrevet 6. februar 2009 #12 Skrevet 6. februar 2009 Du er 18 år, og ble invitert på en vennskapelig middag med en som er 60, på tomannshånd? Og du syntes ikke dette var merkelig? Stusset på dette selv. Allerede når du får invitasjon til middag av en 60-åring, uansett om det er i arbeidssammenheng eller ikke burde alarmbjellene ringe. Er det noe fra jobben han ville ta opp, kunne han lett ha innkalt til et møte. Nei, nå leser dere feil. Overskriften heter: Gammel mann på jobb sjekker meg opp!, 60-åringer er som 18-åringer? På nicket ser du at personen som ble sjekket opp er 30. Ingen råd til deg som startet tråden dessverre. Uansett alder på de involverte kan slike ting være veldig pinlig og vanskelig. Har selv opplevd å bli invitert med ut av en kollega som var litt yngre, ble fortalt at vi skulle være flere, men da jeg møtte opp fikk jeg vite at det bare var oss to... Ikke spesielt gøy å da skulle omgås på jobb etterpå, særlig ikke ettersom vi jobbet ganske tett. Men forholdt meg veldig profesjonellt til personen i ettertid og behandlet ham som en hvilken som helst kollega og nevnte aldri episoden.
Gjest postsekk Skrevet 6. februar 2009 #13 Skrevet 6. februar 2009 Åja, slurva litt på tittellesningen der. Men jeg synes vel fortsatt at aldersforskjellen er såpass stor at det er litt merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå