Gå til innhold

Å ta intiativ..

Fremhevede innlegg

Gjest Å ta intiativ..
Skrevet

Vi har vært sammen i over ett år nå, men jeg begynner å lure litt på noe med sexlivet vårt.

Altså, det er egentlig kjempebra, men det er en ting som plager meg. Det er alltid jeg som må ta intiativ, alltid! Hvis jeg først gjør det så er hun klar omtrent med en gang, og det er jo flott. Men hvis jeg ikke tar det første steget, så gjør hun egentlig aldri noe.

Vi kan f.eks ligge ved siden av hverandre, og vi er kåte begge to, men hun tar uansett ikke intiativet! Kanskje hun stryket meg litt på armen eller nakken eller noe lignende en liten stund, men går aldri noe særlig lenger enn det. Når jeg virkelig kaster meg over henne så elsker hun det, så skjønner ikke hvorfor hun aldri vil gjøre noe lignende med meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er kvinne. Du er mann. You do the maths.

Fra naturens siden skal mannen ta initiativ. Er det så ille det da, menn? Det blir jo sex, så hva er problemet?

Jeg tar ikke initaitv, det føles mest naturlig at mannen skal ta initativene.

Skrevet

Fra naturens siden skal mannen ta initiativ. Er det så ille det da, menn? Det blir jo sex, så hva er problemet?

Haha, jasså ja..

Ja, det er litt ille når jeg alltid må t intiativet. Hvordan hadde du følt deg hvis mannen din aldri tok intiativet? Man begynner jo blant annet å lure på om partneren virkelig har lyst på deg...

Har tenkt at det kan være fordi hun av en eller annen grunn er litt usikker på hvordan hun skal ta intiativ.

Skrevet

Kanskje hun er redd for å bli avvist...

Skrevet (endret)

Mannen min tar langt oftere initiativet enn meg. Noen ganger venter jeg på at han skal ta initiativ. Dette vet jeg er dumt og at jeg heller burde ta initiativ selv. Hvorfor jeg ikke tar initiativ de gangene jeg har lyst er flere og jeg tror ikke helt jeg vet svaret selv engang.

Andre ganger er det rett og slett fordi jeg ikke tenker på å ha sex hele tiden. Det betyr ikke at jeg ikke har lyst når mannen min tar initiativ, men at han gir meg lyst der og da.

Endret av Bellatrix
Skrevet

Ho kan vere usikker og redd for å bli avvist, men snakk med henne. Det er mykje bedre enn å gå rundt og lure. Ta det opp på ein fin måte slik at ho ikkje føler det som kritikk. Så løyser nok alt seg.

Skrevet

Menn gjør det jo slutt av helt ubegripelige årsaker. Så jeg skjønner henne godt.

Gjest oppgitt jente
Skrevet

Klagemann.Vær en mann og venn deg til å ta masse initiativ. Late menn tror kvinnen tar initiativ til sex: nei, slik er det ikke. Kvinner blir gjerne med, men dere får ta initiativene!

Skrevet

Synes det var et par rare svar her jeg. "Menn skal ta initiativet" - hvorfor det?

Jeg forstår godt at ts kan lure på om kjæresten ikke har lyst på ham når hun aldri tar initiativet. Jeg går ut fra at siden hun alltid "er med" så er ikke det problemet. Heller mistenker jeg at hun, som så mange andre av oss jenter, har vokst opp med at jenter skal holde tilbake og mennene skal jakte etter dem. Kanskje vet hun ikke selv en gang at det gjør ham usikker.

Eller hun kan være usikker, som andre foreslår. En seriøs prat uten pekefingre og utdeling av skyldfølelse er nok det beste du kan gjøre tror jeg, TS.

Skrevet

Det er ikke sikkert hun er usikker og alt det der, det kan godt være hun bare er vant med at du tar initiativet. Å stryke deg på nakken osv er gjerne hennes måte å ta initiativ på, fordi hun vet at du til slutt gjør det.

Jeg er egentlig veldig frigjort og seksuell og alltid kåt og klar, men har tatt meg selv i å sjelden ta "det ultimate" initiativet. Særlig med min nåværende kjæreste så havnet vi i et slags mønster hvor det ofte var klart at begge skulle ha sex, gjerne på mitt initiativ opprinnelig (sendt en skitten sms, startet med heftig klining, kledd meg sexy eller lignende), men det gikk aldri over til sex før han puttet hånden ned i buksa mi eller ting i den duren. Han har aldri kommentert det, men jeg ble plutselig oppmerksom på det selv og har bevisst begynt å gripe mer etter pikken hans (sånn satt på spissen).

Tror jeg (og flere jenter) er er vant med å bare vise kåthet på en måte, og har latt det være opp til mannen å ta neste skritt. For det gjør de jo alltid :)

Skrevet
Det er ikke sikkert hun er usikker og alt det der, det kan godt være hun bare er vant med at du tar initiativet. Å stryke deg på nakken osv er gjerne hennes måte å ta initiativ på, fordi hun vet at du til slutt gjør det.

Jeg er egentlig veldig frigjort og seksuell og alltid kåt og klar, men har tatt meg selv i å sjelden ta "det ultimate" initiativet. Særlig med min nåværende kjæreste så havnet vi i et slags mønster hvor det ofte var klart at begge skulle ha sex, gjerne på mitt initiativ opprinnelig (sendt en skitten sms, startet med heftig klining, kledd meg sexy eller lignende), men det gikk aldri over til sex før han puttet hånden ned i buksa mi eller ting i den duren. Han har aldri kommentert det, men jeg ble plutselig oppmerksom på det selv og har bevisst begynt å gripe mer etter pikken hans (sånn satt på spissen).

Tror jeg (og flere jenter) er er vant med å bare vise kåthet på en måte, og har latt det være opp til mannen å ta neste skritt. For det gjør de jo alltid :)

Her setter du nok fingeren på noe viktig, ja. Når mannen ofte tar initiativ er det lett å forvente at han alltid skal gjøre det. Vi damer tar nok også initiativ på mer indirekte måter enn menn.

Skrevet

i vårt forhold er det jeg som oftest tar iniativet ;) men han er flink han åsså :)

Skrevet

menn får lære seg å tyde signalene som sier at kvinner vil ha sex:

- Smil og varmt blikk

- Hun stryker deg og tar på deg

- Hun legger/setter seg tett inntil deg

- Hun viser ekstra oppmerksomhet

- Hun ser sliten/sårbar ut (hun behøver deg)

Menn må ikke innbille seg at kvinner gjør det på samme måten som dere selv: kvinnen drar ikke av mannen klærne, forå si det sånn. Dere må pent ta andre signaler, eller gjøre alt selv.

Skrevet
menn får lære seg å tyde signalene som sier at kvinner vil ha sex:

- Smil og varmt blikk

- Hun stryker deg og tar på deg

- Hun legger/setter seg tett inntil deg

- Hun viser ekstra oppmerksomhet

- Hun ser sliten/sårbar ut (hun behøver deg)

Menn må ikke innbille seg at kvinner gjør det på samme måten som dere selv: kvinnen drar ikke av mannen klærne, forå si det sånn. Dere må pent ta andre signaler, eller gjøre alt selv.

Det høres vanvittig kjedelig ut. Jeg er glad for at kjæresten min tar initiativ en gang i blant. Ikke hver gang, men kanskje en fjæredel av gangene.

Gjest Gjest_Lille_*
Skrevet

Skjønner at det kan være litt kjedelig. Jeg fikk et lite aha selv av det du skrev, så kanskje hun vil få det også hvis du snakker med henne? Kanskje hun ikke er helt obs på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...