Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 i huset vårt har vi alle vært gjennom en runde med omganssyke. Vi voksne og store barn blei fort ferdige, men vår 8 mnd gamle jente holder på ennå. Hun kastet opp tre kvelder på rad forrige uke, og så i kveld igjen værre enn noen gang. Har vært i fin form hele tiden egentlig, men veldig småspist. De siste dagene har hun spist bedre, og i kveld var jeg lykkelig da hun hadde spist full porsjon med både middag og kveldsgrøt, men det kom altså i retur.. Er det normalt å slite så lenge med omganssyke? Noen med erfaringer her? Er redd det skal være noe annet som er feil.. Kanskje jeg bør ringe legen i morgen..
MeLi Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Drikker hun vann? Små barn blir veldig lett dehydrert, så mye drikke er viktig. Hvis det ikke er over ennå hadde jeg nok ringt legen, siden hun er så liten. God bedring
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Ja, hun drikker endel vann til måltidene, mer enn vanlig. Drikker også 100-150 ml mme til hvert måltid. Virker ikke slapp, er aktiv på gulvet og stort sett blid. Sover kanskje litt mer enn hun pleier.
Gjest lei av syke barn og kollegaer. Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 I barnehagen hvor jeg jobber, har noen av barna og personalet hatt langvarig omgangssyke. Oppkast i 3-4 dager + diaré og mangeknip. Noen av barna har også hatt omgangssyke opptil 4 ganger etter hverandre siden midten av november. Husk 48 timers regelen, folkens!!! Hold barna deres hjemme fra barnehage og skole i 2 DØGN etter symptomfrihet!!! ...så slipper kanskje flere å bli smittet.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg ringte legevakten når dattera mi på 17mnd hadde hatt omgangssyken flere dager og var slapp. De mente at så lenge barnet får i seg væske (og har våte bleier) og ikke har feber så går det greit. Virker barnet medtatt bør en dra til lege.
Gjest Bakteriefreak Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 I barnehagen hvor jeg jobber, har noen av barna og personalet hatt langvarig omgangssyke. Oppkast i 3-4 dager + diaré og mangeknip. Noen av barna har også hatt omgangssyke opptil 4 ganger etter hverandre siden midten av november. Husk 48 timers regelen, folkens!!! Hold barna deres hjemme fra barnehage og skole i 2 DØGN etter symptomfrihet!!! ...så slipper kanskje flere å bli smittet. Kjempebra at du nevner denne regelen! Tror ikke enkelte foreldre kan få hørt den nok...
Leanne Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 i huset vårt har vi alle vært gjennom en runde med omganssyke. Vi voksne og store barn blei fort ferdige, men vår 8 mnd gamle jente holder på ennå. Hun kastet opp tre kvelder på rad forrige uke, og så i kveld igjen værre enn noen gang. Har vært i fin form hele tiden egentlig, men veldig småspist. De siste dagene har hun spist bedre, og i kveld var jeg lykkelig da hun hadde spist full porsjon med både middag og kveldsgrøt, men det kom altså i retur.. Er det normalt å slite så lenge med omganssyke? Noen med erfaringer her? Er redd det skal være noe annet som er feil.. Kanskje jeg bør ringe legen i morgen.. vet ikke om det er så lurt å gi barnet så mye mat på en gang når det har hatt omgangssyken. Kanskje det ble litt i det meste laget for magen.... Bedre å gi mindre mat i flere omganger for å se om det blir værende i magen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå