Gå til innhold

Typen sin kompis voldtok meg...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jeg er nå 25 år gammel. For ti år siden, i 1999 ble jeg voldtatt av denne fyren jeg randomly traff på fest. Våkna midt under akten, jeg ble vettskremt, og turte ikke forteller det til noen eller anmelde det... Etter det har jeg aldri sett fyren som gjorde det igjen..

Jeg er sammen med verdens fineste fyr, dog vi har bare vært sammen i 4 måneder, men kjent hverandre via venner i ett par år.

Her en dag kommer han ganske oppglød på besøk å forteller at en kompis av han som han setter så stor pris på, bla, bla, som har studert i USA endelig kommer til Norge for første gang på ett halvt år eller no... jaja, så tenkte jeg ikke mer over det, koblet ikke fornavnet eller noe, og sa det ville bli kult å treffe han. (Han skal bo tre dager hos typen min).

Så satt jeg akkurat å kikka på Facebook vennene til typen min, og ser at det er samme fyren som voldtok meg...

Aner ikke hva jeg skal gjøre, eller hvordan jeg kan slippe unna å møte han... Må jo sikkert møte han før eller senere, dessuten blir det vanskelig å forandre planene når jeg allerede har sagt jeg har fri disse dagene...

Videoannonse
Annonse
Gjest LanaLane
Skrevet (endret)

Jeg synes også du skal fortelle kjæresten din dette. Om du absolutt ikke vil, reis til en venninne som bor et stykke unna. Eller dra hjem til foreldrene dine(finn på en unnskyldning der også).

Du må altså lyve eller snakke sant til kjæresten din.

Men jeg ville ha sagt det. Jo før jo heller.

Lykke til!

Endret av LanaLane
Gjest Skravlebass
Skrevet

Jeg tror det må være så rart for deg at dette detter inn i livet ditt sånn plutselig. For et sammentreff! Et dårlig ett. Alle mine celler sier du må fortelle kjæresten din dette.

For din skyld, og for kjæresten din sin skyld. For hvis det skulle komme opp senere i for

holdet vil han nok helst satt pris på at du sa det med en gang.

Forstår at det IKKE er kjempegøy tema å ta opp med en relativ fersk type. Men det er nå engang sånn livet er. Krig, voldtekter og annen ondskap!

Si det til kjæresten og be han repektere at du holdes langt unna hvis kjæresten din fortsatt skulle være husvert for denne kule usa studenten..

Tenk at dette er alt annet en din feil! Herregud, gutten burde vært anmeldt. Men jeg har og opplevd to slike voldtekter da jeg var 14 og 15 og vet hvor lite samla en liten pike er når sånt skjer.

Dette går helt bra, så lenge du klarer å være ærlig.

Stor tapper-klem til deg!

Skrevet

huff har opplevd lignende selv...sa ingenting...men saboterte bekjentskapet..så det ikke utviklet seg til vennskap..

For deg er det verre..da det er en god venn...han vil komme tilbake senere i livet også...

Men det er vanskelig å si...fordi det ikke ble anmeldt...og plutselig begynner ryktene å gå etc..og man ikke er sterk nok til å takle det...eller hva blir reaksjonen når man forteller...forblir det mellom dere..skal kjæresten din reagere eller ikke i forhold til sin venn...

Problemet er...at han vil dukke opp igjen og igjen..å senere blir det vanskeligere å unngå..

I tillegg får man oppleve på nytt konfrontert med disse, maktesløshet,usikkerhet etc..

Er nok mange kvinner som har opplevd dette...vi er mørketallene..og når saken er gammel, er det vel ingenting å gjøre med..ikke har man bevis eller beskyttelse.

Ikke lett...har dessverre ikke noe råd...men klem til deg

Gjest Gjest_mann_*
Skrevet

Jeg er en mann og jeg vil si at du bør si det.

Hadde dette skjedd min samboer så ville jeg vite det.

Når voldtektsmannen finner ut hvem du er så blir stemningen dårlig uansett.

Forholdet mellom din samboer og mannen vi heller aldri bli bra i fremtiden uansett.

Du får ikke ødelagt noe, det er allerede ødelagt.

Kanskje han t.o.m forteller at han har "hatt" deg før og legger skylden på deg/prøver å stille deg i et dårlig lys fordi han er redd det skal komme ut hva han har gjort.(angrep er beste forsvar)

Og når samboeren din står der og spør om dere har hatt sex, så er det du som plutselig er den som har holdt ting skjult for samboeren.

Du har ikke gjort noe galt, ikke oppfør deg som du har gjort det heller.

Skrevet (endret)

Nå skal ikke jeg på noen som helst slags måte forsvare voldtekt, og siden jeg ikke veit hvordan forløpet til denne hendelsen var, kan jeg bare fortelle min historie og min måte å tenke på dette på: Jeg var på fest i hjembygda til ei venninne. Lang historie kort; venninna min stakk av med en fyr, så jeg hadde ikke no sted å sove, derfor ble jeg med kompisen hennes hjem. Han la seg på sofaen, jeg i senga, men utpå natta våkna jeg av at han trengte seg inn i meg. Det var endel alkohol involvert, og jeg husker ikke hva som har skjedd før jeg våknet. Det første jeg tenkte var at han hadde tvunget seg på meg, men etterhvert har jeg tenkt at jeg veit jo ikke hvordan jeg har oppført meg når han kom opp i senga. At jeg har lagt ann på han tviler jeg sterkt på, men jeg har jo heller nødvendigvis ikke motsatt meg, og han kan da vært i den tro at jeg ville, siden jeg ikke sa nei. Nå kan jo det også defineres som voldtekt, og jeg skal på ingen måte forsvare han, men jeg veit ikke hva som skjedde så derfor kunne jeg/ville jeg heller ikke anmelde han. Så kommer vi til det jeg skulle si: Som sagt ovenfor veit jeg ikke hvordan forløpet var for deg, men du sier at du også våknet med han oppå deg. Du bør som de andre her sier være ærlig ovenfor kjæresten din, men å bruke ordne "kompisen din voldtok meg" kan jo høres litt voldsomt ut (noe det også er, hvis det var det som faktisk skjedde!!!). Tenk på måten du ordlegger deg på, og at det skjedde for 10 år siden (igjen: jeg forsvarer ikke voldtekt, men noe man gjorde for 10 år siden, kanskje med alkohol innabords, bør kanskje ikke dømmes for hardt. Han var kanskje ikke så gammel da han heller?)... Og før alle blir sinte og forbanna på meg, sier jeg dette på grunnlag av min erfaring siden jeg ikke kjenner hele historien til TS.

Endret av Flode
Skrevet

1. Vær hundre prosent sikker på at du har fått det banket inn i hodet ditt at det ikke er din skyld!!!

2. Fortell kjæresten din dette, så rolig og nøyaktig du klarer, vis han evt innlegget ditt hvis du er redd for å bryte sammen...

3. Hvis han vil snakke med kameraten sin om dette, så la han det, men samtidig så må både du og han være klar over at det på mange sett og vis innebærer et konkret valg: å tro på deg eller kompisen.

4. Hvis kjæresten din velger å ikke tro deg og støtte deg, må du bare klare å overbevise deg selv om at det ikke var meningen, selv om det er hardt når man er forelsket...

5. Gjør dette så fort som mulig, kanskje kompisen fra USA har sett bilder av deg også, og jeg er veldig enig med tidligere innlegg om at det kan være greit å forklare seg først....

Lykke til! :klemmer:

Skrevet (endret)
Jeg er nå 25 år gammel. For ti år siden, i 1999 ble jeg voldtatt av denne fyren jeg randomly traff på fest. Våkna midt under akten, jeg ble vettskremt, og turte ikke forteller det til noen eller anmelde det... Etter det har jeg aldri sett fyren som gjorde det igjen..

Hva skjedde når du våknet? Fortsatte han, eller stakk han? Sa han noe? Kan det hende at han ikke husker noe?

Det er aldri ok å fortsette hvis den andre ikke vil. Selv om han trodde hun ville først! Et nei er et nei, uansett hvor langt uti samleiet det kommer!

Håper du slipper å se han igjen... Men eneste måten å få det til, er vel å fortelle typen din hva som skjedde.

Endret av Jade
Skrevet

Hvis man er for full til å motsette seg så vil jeg si at det regnes som voldtekt. Hvis man våkner midt under akten eller noen trenger inn i en har man mest sannsynlig sovet i forkant og da er det voldtekt.

Synes du skal si det til kjæresten din, fortell hele historien selv om det er tungt. En grunn til at få voldtekter anmeldes er nettopp at mange sier til seg selv at "kanskje det ikke egentlig var det, kanskje var det min skyld". Det er ikke din skyld, du har ingenting å skamme deg over.

:klemmer:

Skrevet

Jeg må si meg enig med Flode...

Det er litt skummelt å dømme han for hardt når vi ikke vet hva som skjedde, eller hvordan. Det vet kanskje ikke du heller fordi du kanskje var veldig full og ikke husker stort.

Jeg sier ikke at det var det som skjedde, men du KAN ha vært så full at du fikk blackout og ikke husker noe før du våknet opp, og dermed ble skremt. For alt vi vet kan du nettopp ha sovnet og våknet før han rakk å registrere stort.

Alkohol kan bedøve både den ene og den andre, og det er ikke dermed sagt at han virkelig har gått inn for å voldta, det KAN by på misforståelser, kanskje spesielt i og med at du ikke husker noe. Vanskelig sak, og vanskelig å si.

Det unnskylder selvsagt ikke en mulig voldtekt, hvis det var det det var.

Uansett: Fortell hva som skjedde til kjæresten din, og at du har problemer med opplevelsen i dag ti år etter.

Skrevet (endret)

Du må selvsagt fortelle samboeren din hva som har skjedd.

Om han mente å voldta eller om han trodde hun ville, så er det likevel et overgrep om han hadde sex med deg når du sov. om han av en eller annen grunn trodde du ville så regnes det vel som uaktsom voldtekt?

Endret av Bellatrix
Gjest Nihilist1
Skrevet

Hva med å si at han hadde sex med meg uten at jeg ville det, og i ettertid følte jeg meg overkjørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...