Gå til innhold

Inngravering av ringer- tar det lang tid?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis dere har ringer fra før og skal ha ny gravering, tar det nok mer enn en uke. Hvis dere skal bestille nye ringer, kommer de ferdig gravert, og det tar omtrent en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer også an på når på året man gjør dette. I bryllupssesongen kan det ta mye lenger tid enkelte steder. Vi fikk høre 4 uker på sommerstid og 2 uker ellers.... Det varierer altså mye fra butikk til butikk.

Vi betalte 300 (tror jeg) for å gravere datoer i våre ringer. Priser varierer mye her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte ca. 75 kr tilsammen for å gravere inn våre ringer, tror ikke det tok noe særlig mer enn en ukes tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Da vi giftet oss gikk vi til en gullsmed med "verksted" i butikken, og fikk gravert ny dato i ringene våre for kr. 150, vi leverte ringene og hentet de etter 20minutter :D

Skal du levere de f.eks. hos Bjørklund så blir de vel sendt vekk for gravering og da vil det nok fort som andre sier her fra en uke og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Dersom man går til en "ekte gullsmed", ikke bare en butikk (ja, altså, en mde verksted, en som kan gravere, ikke bare at utsalgssted der ingen har gullsmedutdannelse, skjønner?) så kan de jo gjøre det på stedet, det sparer deg tid. Tydeligvis ned i 20 minutter...

Kan man kjøpe ringer der, og få dem gravert "på timen" f.eks da kanskje, dersom man vil. Men, det er mulig at den som kan gravere ikke er de, eller er veldig opptatt akkurat den dagen, men jeg trur stort sett at man kan få det gjort samme dag eller neste. Altså dersom det ikke skal sendes med posten og sånn.

Men dette kan variere fra sted til sted. Prisene også, tydeligvis. Ta telefonen fatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thune på Egertorget i Oslo har verksted i butikken. Vet ikke om de graverer selv, eller om de bruker gravør. Men du lurte på Bjørklund, ja, det glemte jeg. Det er i hvert fall ikke noen gullsmeder som har verksted på kjøpesentre, for det er ikke lov pga gasser osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Gullsmeder som har verksted og graverer, de er en utdøende rase frykter jeg... Alt sendes bort, "gullsmedene" er bare utsalgssteder, det eneste bakrommet de har er pauserom...

Mamma jobbet på gullsmed før hun fikk meg. Hun sto bare i kassa og sånn da, men det var en skikkelig gullsmed altså, med en gammel mann (han er gammel, eller død, nå i alle fall) som graverte på bakrommet. Det var ikke hvem som helst som kunne gjøre det, for det måtte jo bli veldig nøye selvsagt.

Har lyst til å lokalisere en sånn jeg, i tilfelle jeg skulle få bruk for en som kunne gravere på dagen...

Men, på kjøpesenter gjør de det ikke nei, og Bjørklund, det ser jeg på som en "butikkkjede". Kan aldri tenke meg at de har verksted, men det er kanskje fordi jeg aldri har sett en utenfor et kjøpesenter?

Ring og hør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle gullsmedforretninger er tilknyttet et verksted, sikkert også Bjørklund-butikkene. Jeg har jobbet i Thune, og de har eget verksted med egne gullsmeder. Dessuten jobber gullsmedene ute i butikkene minst en dag i uken, slik at kundene kan nyte godt av deres ekspertise. Thune har fått butikk i Bergen også, på Lagunen, men jeg vet ikke hvordan de gjør det der, om de sender det til Oslo eller om de har egen gullsmed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...