Gå til innhold

Når skal dere til frisøren?

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Var så usikker på når vi skulle sette opp avtale hos frisøren. De sier at håroppsats tar max 2 timer og sminke 15-20 min. Vielsen begynner 14.30 ca 40 minutters kjøring fra frisør. Er det da passelig å ha time hos frisør kl 10.30? Er så redd det skal bli stress jeg... Men er ikke noe særlig å vase rundt fullt sminka i brudekjole flere timer før bryllupet heller :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frisøren din har vel sikkert erfaring på dette fra før og kan svare deg på når hun vil ha deg dit..?

Vi har vielse 1400, og det tar max 30 min å kjøre fra frisøren og dit. De ville ha meg der klokka 9 på morgenen.... Men da får jeg og forloveren min lunsj der, og sminke skal også fikses der.

Skrevet

Jeg var til frisøren kl 1030. Var ferdig sminket og fått manikyr og fransk lakk på neglene og håret fikset og satt opp med tiara og slør kl 13. Salongen stengte også da. Forloveren min og jeg dro så til hotellet hvor vi skulle holde vielsen og festen, og vi var der rundt 1330. Vielsen startet 1530.

Så fikk vi tid til å prate litt, slappe av og se over lokalet før det hele starta.

Tror nok det er fornuftig med tidspunktet du har fått. Litt forsinkelser kan oppstå. Da er det greit å ha litt tid å gå på i stedet for at det blir stress og mas.

Skrevet

Jeg skal til frisøren kl 10 og har vielse kl 15.30. Jeg valgte 10 mest fordi jeg hater stress. Dessuten blir ikke jeg ferdig ordnet hos frisøren. Etter jeg har vært der (sikkert ferdig i 12-13 tida), så skal jeg tilbake til hotellet for å bli sminket av venninne og bli pyntet opp i kjole. Deilig å vite at vi har et par timer på dette før vi suser avgårde.

Skrevet

En klare sjeldent legge en bra brudemake-up på 15-20 min.

Så ha god tid jenter :)

Er kansje bede og bli ferdig tidlig med hår og make-up så kan en heller bruke resten av tiden som er igjen før vielsen til å slappe av og prøve å roe nærvene litt :)

Skrevet

Jeg har time hos frisøren kl. 11, og vielsen er 14.30. Skal både sette opp håret og sminke meg hos frisøren. Det tar ca 15 minutter fra frisøren til kirken, så føler jeg har ganske god tid:) Men det er bedre å ha for mye tid enn for lite tid;)

Skrevet

Vi har vielse 14.00, og jeg skal være hos frisøren 09.30. De skal ordne hår og sminke, og jeg skal kle på meg der:) Liker god tid jeg

Skrevet (endret)

Hjelpes, nå ble jeg en smule stresset, alle har jo satt av timevis til hår og sminke! :overrasket:

Vi skal gifte oss kl. 12, hvordan i all verden skal jeg få tid??

Edit: Leif

Endret av Koukla
Skrevet

vi giftet oss kl 14.15, hadde kjøretid til kirken på ca 20 min, og vi begynte der kl 09.15. Men da ordnet de hår og sminke på både meg og forlover og vi kledde på oss der. Er best å beregne god tid, bare det å feste sløret tok ca 15 min på meg.

Skrevet

Jeg hadde time kl 9 og vielsen var kl 13, kjøretiden var ca 30 minutter. Jeg kom 15 minutter for sent til kirken :sjenert:

Skrevet

skal ringe frisøren på mandag og avtale, hmm skalvise; vielse kl 13, så bør vel holde med kl 9? håper jeg :s litt stresset. Skal dere ta på kjolen i salongen eller hjemme?

Skrevet

Tips fra mine frisørvenninner, de fikk alltid inn brudene tidlig, da mye kan skje.

Ei brud kom for sent, ei måtte få make-upen lagt på ny da hun ødela med å legge på for mye maskara, ei fikk panikkanfall og måtte sitte og roe seg ned i en time og noen tar lengre tid en andre å få på kjolen.

Er det en mindre salong, så ta med favoritt musikken din så hjelper den kansje deg med å slappe litt av :)

Skrevet

Frisøren min ville beregne 4 timer. Det er både til håroppsett og sminking.

Skrevet

Jeg har planlagt 4,5-5 timer hos stylist for oppsett av hår, sminke og påkledning. Har 30 min å kjøre til kirken.

Skrevet

Jøss! Skjønner at det er litt forskjell på hvor lang tid frisørene bruker på sånt. Vi har vielse 12.30, og jeg skal være hos frisøren kl 09. Det tar maks tre timer, og da har vi tid å komme oss dit vielsen skal være. Satser jeg på.

Var forlover i fjor, og brukte da 2 timer hos frisør med sminke (bruden altså). Kan ikke helt se hvor mye mer en kan få gjort på fire -fem timer, for bruden hadde da virkelig stashet opp håret MYE og hun har laaangt hår. Sminkingen tok vel kanskje 20 min, maks.

Men, men. Fin blir man nok uansett! :-)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_kikki_*
Skrevet

Beregn deg god tid. Da jeg giftet meg startet vi med hår og make up kl. 10. Vielsen var kl. 15. Vi kunne da nyte starten på dagen også da den legger et grunnlag for resten. En bruds make up skal vare hele dagen med bare små justeringer, og tar selvfølgelig lenger tid å legge enn 20 min.

Skrevet

Jeg har time hos frisøren kl 12 og hun ville at jeg skulle sminkes først. Vielsen er kl 16.

Regner med at jeg får et par timer mellom frisør og vielse men det tror jeg går fint. Da kan jeg skifte når jeg kommer hjem og kanskje spise litt.

Skrevet

Jeg kunne egentlig tenke meg å få frisøren til å komme hjem til meg, jeg! Er jeg optimistisk da?

Gjest Gjest_titti_*
Skrevet
Jeg kunne egentlig tenke meg å få frisøren til å komme hjem til meg, jeg! Er jeg optimistisk da?

Jeg hadde en stylist som kom hjem til meg. Han kom kl. 10 ,vielse kl. 15, var veldig behagelig det, blir mye mindre stress.

Skrevet
Var så usikker på når vi skulle sette opp avtale hos frisøren. De sier at håroppsats tar max 2 timer og sminke 15-20 min. Vielsen begynner 14.30 ca 40 minutters kjøring fra frisør. Er det da passelig å ha time hos frisør kl 10.30? Er så redd det skal bli stress jeg... Men er ikke noe særlig å vase rundt fullt sminka i brudekjole flere timer før bryllupet heller :)

Make up-artisten som skal sminke meg beregner halvannen time... Hun kommer til frisøren og sminker meg der. Det er vel 5 minutter med bil fra frisøren til kirka. Beregner å dra til frisøren ca 5-6 timer før vielsen, skal også kle på meg der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...