Gå til innhold

Aller første spinningtime

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal jeg på min første spinningtime noen sinne! Aner ikke hva jeg har takket ja til å bli med på, så kan noen fortelle meg hva jeg kan forvente? Kjenner jeg er nervøs faktisk.. hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du blir utrolig sliten og svetter uhorvelig mye. :fnise: Jeg håper for din skyld at du ikke skal være med på noe avansert dersom du ikke er vant til å sykle fra før. Og ja, vondt i rompa! :nigo:

Men det er jo bare å ta det rolig dersom du føler at det blir for hardt, ikke noe problem.

Skrevet
I dag skal jeg på min første spinningtime noen sinne! Aner ikke hva jeg har takket ja til å bli med på, så kan noen fortelle meg hva jeg kan forvente? Kjenner jeg er nervøs faktisk.. hehe

Gled deg. Dette er en ypperlig treningsform og med en god instruktør glemmer du tiden helt og det eneste du forkuserer på er å ikke overdrive det første gangen, ta å kjenn litt etter på kroppen din. Musikk og tempo må du regne med, men i en god kombinasjon som jeg håper du liker =)

Lykke til!!!

Skrevet

Takk for kjapt svar :D

Utrolig sliten og mye svette, okei. Da tar jeg med stor vannflaske og et lite håndkle. Vondt i rompa, isj, ikke gøy.. men men, det er vel kanskje verdt det!

Er forresten ikke avansert visstnok, heter Spin Basis og er for de som ikke har så mye erfaring, så håper det går bra! Gruer meg mer enn jeg gleder meg, klokka går litt for fort! hehe

Skrevet

Spør instruktøren om hjelp til å stille inn sykkelen riktig!

Jeg har aldri fått vondt i rompa av spinning, det er bare kjempemorsomt (og utrolig slitsomt). Kos deg! :)

Skrevet
Gled deg. Dette er en ypperlig treningsform og med en god instruktør glemmer du tiden helt og det eneste du forkuserer på er å ikke overdrive det første gangen, ta å kjenn litt etter på kroppen din. Musikk og tempo må du regne med, men i en god kombinasjon som jeg håper du liker =)

Lykke til!!!

:) Tror ikke kroppen min er i stand til å overdrive treningen enda, hehehe, er ikke den mest trente personen her på jord, men målet er at dette endrer seg i 2009. Har begynt med squash også, det er kjempegøy!! Håper bare spinningen ikke tar knekken på meg, føler alle sier det er "dødens" o.l :) Men får gjøre et så tappert forsøk som mulig :D Forsøket er bedre enn å bare ligge på sofaen ;)

Skrevet
Spør instruktøren om hjelp til å stille inn sykkelen riktig!

Jeg har aldri fått vondt i rompa av spinning, det er bare kjempemorsomt (og utrolig slitsomt). Kos deg! :)

Takk for det, håper jeg kommer til å kose meg :) Og at ikke jeg heller får kjempevondt, men regner litt med det siden jeg er helt fersk på området. Skal huske å spørre instruktøren om det :) Drar på senteret litt tidligere, tror jeg skal prøve å få en plass langt bak også.. hehe

Skrevet

Fortell oss hvordan det gikk da!

Det fine med spinning er jo nettopp at man kan sykle så fort og hardt som man orker. Det passer dermed for alle kondisjonsnivåer. Og ingen ser det hvis du legger lite motstand på. ;)

Skrevet (endret)
:) Tror ikke kroppen min er i stand til å overdrive treningen enda, hehehe, er ikke den mest trente personen her på jord, men målet er at dette endrer seg i 2009. Har begynt med squash også, det er kjempegøy!! Håper bare spinningen ikke tar knekken på meg, føler alle sier det er "dødens" o.l :) Men får gjøre et så tappert forsøk som mulig :D Forsøket er bedre enn å bare ligge på sofaen ;)

Bedre for kroppen enn å ligge på sofaen = garantert!! Hehe.

Om du føler at du får litt vondt i rompa så selger de seter til spinningsykler i sportsforretninger, på endel sentre osv. Dette er jeg personlig avhengig av. Koster vel hundrelappen. Er alfa omega for meg. Etterhvert vil jeg også anbefale deg å kjøpe spinningsko om du fortsetter. De har en mye stivere såle og du slipper en evt. belastning på forsålen din samt at de kan "festes" med klips på trøene og da slipper du frykten for at foten hopper utav =) Men dette er ting du vil se etterhvert, ta en time av gangen. Viktig at du forteller instruktøren at det er første gangen din. Innstilling av sykkel er viktig for at det ikke skal belaste ryggen din. Kose deg masse i dag =)

Endret av Lotte27
Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende svar, litt mindre nervøs nå som jeg vet litt mer om hva jeg går til :)

Skal si i fra hvordan det gikk etterpå, om jeg overlever! hehe :)

Skrevet

Gled deg, spinning er kjempegøy. :) Jeg trodde jeg skulle dø første gangen, men det går fort å komme inn i det. ;)

Skrevet

Så merkelig følelse, så ufattelig slitsomt, men så ufattelig deilig på samme tid :) Er rett og slett kjempestolt nå! Og skal helt klart spinne mer fremover, men tror jeg må investere i noen bedre spinningsko, da sålene var så myke og tynne at på slutten av timen var det svært ubehagelig under føttene. Ang. setet så var det veldig vondt med en gang, men etterhvert kjente jeg ikke noe til det, kanskje fordi kroppen var for sliten til å kjenne noe, hehe :)

Instruktøren var flink, og som han sa etterpå, det var alt i alt en hard time med veldig mange oppoverbakker. Likevel, klarte å kjøre hele løpet ut, ble bare litt småkvalm mot slutten, hehe, fikk høre at det var normalt :)

Det som var så flott å se var at det var flere enn meg som var både ferske på spinsykkelen, men også nokså ferske ang. trening generelt. Følte meg ikke alene :)

Spinning var kjempetopp og både jeg og kroppen er fornøyd :D Hurra!

Skrevet

Så utrolig kjekt å lese at det var vellykket! Var det vi håpet du ville si.

Klapp deg selv på skulderen og nå er det bare til å hoppe på sykkelen igjen og kjøp som du skriver gjerne spinningsko, du vil IKKE angre på det!

Ha en fortsatt velfortjent fin kveld=)

Skrevet

Tusen takk for det, og svært hyggelige tilbakemeldinger! Ha en fortreffelig kveld videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...