Gå til innhold

Nå er jeg litt irritert..

Anbefalte innlegg

Gjest zeppelin
Skrevet

Hei

Her er saken:

Kjæresten min sin kammerat og meg pleier av og til å snakke på msn og sånn. Han er veldig sarkastisk og tuller mye, men i går ble jeg utrolig sint.

Vi hadde en helt normal samtale, men plutselig sier han at han skal bli far og at han var litt i sjokk og sånn. Jeg trodde ikke på han med en gang og spurte flere ganger om dette var en spøk. Det gikk en stund og han sa fremdeles at han var helt seriøs. Han visste ikke hva han skulle gjøre. Om hun tok abort så var liksom det greit, men hvis ikke skulle han være der for henne..

Så sa jeg at jeg skjønte hvordan det var og sånn.. deretter fortalte jeg han om en veldig privat ting. Han har sagt mye privat til meg så jeg tenkte ikke at det var så ille.

Jeg gikk gjennom en spontanabort for en stund siden osv.

Etter jeg sa det så sa han bare at det var for mye informasjon og sa at han måte gå.

Senere på kvelden fikk jeg en melding av han hvor han sa at han bare hadde tullet hele tiden. Og at han hadde dårlig samvittighet og sånn.

Nå er føler jeg meg skikkelig ydmyket og dum, egentlig. Kanskje jeg ikke skulle sagt noe, men herregud.. ingen holder en spøk så lenge. jeg synes det var skikkelig slemt gjort. Nå vet jeg ikke om jeg gidder å bry meg lenger. For det var slemt gjort rett og slett..

Hva synes dere ? Hva synes dere jeg burde gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å tulle om sånt er ikke helt min type humor, men men... Jeg syns han virker utrolig barnslig og usikker på seg selv.

Jeg hadde også blitt forbanna og følt meg ydmyket og lurt. Men prøv å hev deg over det. Jeg hadde hverken sagt ja eller nei hvis han ba om tilgivelse. Å skulle skjelle han ut hjelper sikkert ikke noe særlig, og å prøve å le det bort blir også feil...

Gjest zeppelin
Skrevet
Å tulle om sånt er ikke helt min type humor, men men... Jeg syns han virker utrolig barnslig og usikker på seg selv.

Jeg hadde også blitt forbanna og følt meg ydmyket og lurt. Men prøv å hev deg over det. Jeg hadde hverken sagt ja eller nei hvis han ba om tilgivelse. Å skulle skjelle han ut hjelper sikkert ikke noe særlig, og å prøve å le det bort blir også feil...

Ja, det var skikkelig sært. Jeg kommer ikke til å ta han seriøst på en alt for god stund. Det jeg svarte på meldingen hvor han sa han hadde dårlig samvittighet var: ja, det burde du.

Jeg sa det også til han at han burde ikke si sånne ting til meg for jeg tar det seriøst. Og han sa det fremdeles flere ganger at han ikke tullet..

ÅÅÅRH! :frustrert:

Skrevet
Ja, det var skikkelig sært. Jeg kommer ikke til å ta han seriøst på en alt for god stund. Det jeg svarte på meldingen hvor han sa han hadde dårlig samvittighet var: ja, det burde du.

Jeg sa det også til han at han burde ikke si sånne ting til meg for jeg tar det seriøst. Og han sa det fremdeles flere ganger at han ikke tullet..

ÅÅÅRH! :frustrert:

Herregud. Det er bare skikkelig dårlig gjort av han. Hva slags folk gjør sånt?! Han må ha veldig lite respekt for andre mennesker. Eller kanskje han bare ikke har opplevd det selv hvor sårende det er å bli lurt trill rundt på den måten.

Skrevet

Hadde glatt slutta å snakke med ham på noe annet enn et fullstendig overfladisk plan. Og hadde han kommet til meg med "personlige ting" senere så hadde jeg kort avbrutt ham med; FOR mye informasjon, takk. Og gått.

Har vært utsatt for et par slike. Som gang på gang ter seg slik, og siden flirer og får deg til å føle deg liten og dum. Og jeg snakker ikke med dem mer. Kun på hils.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke likt det. Samtidig hadde han nok ikke trodd at det skulle gå så langt at du fortalte om aborten. Og han skrev jo også at han angret og hadde dårlig samvittighet, såd a ser jeg ikke helt poenget. er da lov å gjøre feil og drite seg ut en sjelden gang.. Så lenge han ber om unnskyldning syns jeg man kan godta det:)

Skrevet

Har en venninne med like "god" humor.. synes det er vanvittig irriterende og dårlig gjort når de drar vitser så langt. Og hva er det morsomme i det? Å sitte alene fremfor dataskjermen og le fordi en venn tror på at du går igjennom noe vanskelig? :klaske:

Skrevet
Har en venninne med like "god" humor.. synes det er vanvittig irriterende og dårlig gjort når de drar vitser så langt. Og hva er det morsomme i det? Å sitte alene fremfor dataskjermen og le fordi en venn tror på at du går igjennom noe vanskelig? :klaske:

Herrefred, sånne venner hadde jeg ikke orket å ha!

Skrevet

Han tok en spøk for langt, noe som resulterte i at du fortalte noe privat som du nå angrer på. Hadde du ikke sagt dette til ham så ville det ikke vært noe galt med det, men fordi du utleverte deg så ble du sur.

Han tok en spøk for langt, det er jeg med på. Men at han er "utrolig barnslig og usikker på seg selv", "skikkelig dårlig gjort av han" og "må ha veldig lite respekt for andre mennesker" ser jeg på som typiske overdrivelser.

Situasjonen er som følger: Han spøkte, han tok det for langt, du sa noe svært personlig, han fikk kjempedårlig samvittighet, han sa unnskyld. Saken burde være ute av verden, men fordi du er så opphengt i hvor fælt det var at du selv utleverte noe personlig så har du tenkt å være sur på ham, samt bli enda surere ved å lage en tråd her hvor alle kan hate ham med deg. Det blir for tåpelig.

Skrevet
Han tok en spøk for langt, noe som resulterte i at du fortalte noe privat som du nå angrer på. Hadde du ikke sagt dette til ham så ville det ikke vært noe galt med det, men fordi du utleverte deg så ble du sur.

Han tok en spøk for langt, det er jeg med på. Men at han er "utrolig barnslig og usikker på seg selv", "skikkelig dårlig gjort av han" og "må ha veldig lite respekt for andre mennesker" ser jeg på som typiske overdrivelser.

Situasjonen er som følger: Han spøkte, han tok det for langt, du sa noe svært personlig, han fikk kjempedårlig samvittighet, han sa unnskyld. Saken burde være ute av verden, men fordi du er så opphengt i hvor fælt det var at du selv utleverte noe personlig så har du tenkt å være sur på ham, samt bli enda surere ved å lage en tråd her hvor alle kan hate ham med deg. Det blir for tåpelig.

Jeg er enig i mye det du sier her. Jeg aner ikke hva slags type denne karen er til vanlig, om dette med spøkene er et mønster han har, eller om det skjedde denne ene gangen. Alle gjør feil, og var det denne ene gangen så give him the benefit of the doubt.

Likevel så var spøken hans lite smakfull, og hans reaksjon på at du fortalte han om sponanaborten var vel ikke akkurat heldig.

Skrevet

Reaksjonen var uten tvil uheldig, men sett deg selv i en situasjon hvor du drar en usmakelig vits og den slår TOTALT feil - ville ikke du også fått panikk? Jeg husker selv den gangen en kompis kom med en "mordi"-vits til han nye i klassen, hvor han svarte "Moren min døde i for en måned siden, det er derfor vi flyttet til Bergen". Utrolig uheldig situasjon grunnet en usmaklig vits, men det var ikke intensjonen. Det kan også nevnes at vi bare løp fra åstedet, rett og slett fordi det var så utrolig kjipt å høre at vi ikke visste hva vi skulle si.

Skrevet
Herrefred, sånne venner hadde jeg ikke orket å ha!

Nei vi har veldig lite kontakt, og det er fra min side :Nikke:

Men blæ, ser rett og slett ikke humoren i å lure andre venner til å tro at man går igjennom noe vanskelig, for eksempel å skulle bli far i ung alder, for å kunne si "haaha.. kødda" dagen etterpå.

Firewater: Enig i mye av det du skriver. Han ante jo ingenting om hennes spontanabort, så spøken hans skulle jo aldri ta den vendingen, på en måte. Jeg synes det er dårlig gjort, eller i hvertfall smakløst, å dra vitser om såpass sårbare/alvorlig ting så langt overfor en venn. Meningen min påvirkes nok en god del av at jeg har en venninne som gjør akkurat det samme, og det er aldri morsomt..

Skrevet
Nei vi har veldig lite kontakt, og det er fra min side :Nikke:

Men blæ, ser rett og slett ikke humoren i å lure andre venner til å tro at man går igjennom noe vanskelig, for eksempel å skulle bli far i ung alder, for å kunne si "haaha.. kødda" dagen etterpå.

Firewater: Enig i mye av det du skriver. Han ante jo ingenting om hennes spontanabort, så spøken hans skulle jo aldri ta den vendingen, på en måte. Jeg synes det er dårlig gjort, eller i hvertfall smakløst, å dra vitser om såpass sårbare/alvorlig ting så langt overfor en venn. Meningen min påvirkes nok en god del av at jeg har en venninne som gjør akkurat det samme, og det er aldri morsomt..

Det er respektløst rett og slett, og man mister i tillegg all tillit til personen det gjelder.

Spøken hans var èn ting, men måten han reagerte på da hun fortalte om aborten var en helt annen. Men TS, han har bedt om unnskyldning, jeg regner med han forstår han har tabbet seg ut. Hvis dette var en engangshendelse, så ville jeg tilgitt og glemt.

Gjest zeppelin
Skrevet (endret)

Ja, jeg er enig med at det var en uheldig amt usmakelig spøk med en idiotisk vendig av meg. Men jeg måtte bare få et utløp for min frusrasjon over min naivitet og dummhet et sted:P Han er en veldig grei fyr. Ikke noe å si på det.

Endret av zeppelin

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...