Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har nylig blitt i sammen med typen min, men vi har alikevell raskt blitt presentert for hverandres familier. I går var vi i bursdagselskap hos gutten som kjæresten min er onkel til som ble 1 år. Jeg syntes alt gikk helt fint, helt til vi skulle gå. Vi var de siste som gikk bortsett i fra foreldrene til moren til gutten. Da vi sto i gangen og takket for oss sa min kommende svigerinne. "Takk til dere også, for å ødelegge selskapet." Da jeg spurte hva som var galt (i sjokk) forklarte hun at vi hadde tatt all oppmerksomheten fra selskapet og at dette var ikke det hun hadde sett frem til i så lang tid. Vi ble helt paffe og beklaget oss og gikk. Jeg er fortsatt ikke over dette, og angrer på at jeg ikke satt henne på plass. Sånn oppfører man seg da ikke. Hva kan det komme av? Sjaulsi? Hun er gift med broren til kjæresten min, så hun er ikke søsteren hans. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem nå. Hva mener dere?
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hmmm...jeg tror du må utdype litt mer hvordan selskapet fortonet seg..
Piper Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Høres ut som hun kan være sjalu, fordi familien liker deg så godt som de gjør. Hun ahr kanskje vært en av favorittene til nå, men det kan godt være du har fått såpass godt innpass hos familien at du kan dele den plassen, noe hun ikke vil. Ring henne og be henne forklare hva hun mente med det hun sa, for det er det minste hun kan gjøre når hun serverer en slik salve.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 I selskapet skjedde det ikke noe spesielt i mine øyner. Jeg kan faktisk ikke komme på noe vi gjorde for å få denne i fleisen. Men om hun allerede hadde sine tanker om meg har hun kanskje over analysert alt som skjedde.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har nylig blitt i sammen med typen min, men vi har alikevell raskt blitt presentert for hverandres familier. I går var vi i bursdagselskap hos gutten som kjæresten min er onkel til som ble 1 år. Jeg syntes alt gikk helt fint, helt til vi skulle gå. Vi var de siste som gikk bortsett i fra foreldrene til moren til gutten. Da vi sto i gangen og takket for oss sa min kommende svigerinne. "Takk til dere også, for å ødelegge selskapet." Da jeg spurte hva som var galt (i sjokk) forklarte hun at vi hadde tatt all oppmerksomheten fra selskapet og at dette var ikke det hun hadde sett frem til i så lang tid. Vi ble helt paffe og beklaget oss og gikk. Jeg er fortsatt ikke over dette, og angrer på at jeg ikke satt henne på plass. Sånn oppfører man seg da ikke. Hva kan det komme av? Sjaulsi? Hun er gift med broren til kjæresten min, så hun er ikke søsteren hans. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem nå. Hva mener dere? Jeg synes du skal være glad du ikke "satte henne på plass". Det er nemlig en ganske nedlatende ting å gjøre, så det hadde vært en enda dårligere start på et nytt bekjentskap. Prøv heller å heve deg over kommentaren hennes. Om hun sier noe lignende igjen så kan du jo bare svare at "det er trist du føler det sånn, men jeg ønsker virkelig ikke å ødelegge for noen". I blant må man bare prøve å glatte over og ikke la seg hisse opp.
Gjest kifs Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Helt mentalt. Jeg hadde takket nei til selskaper med henne i fremtiden. Så kunne hun selv få forklare resten av familien hvorfor.
Erle84 Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Ville vel ikke takket nei til flere familieselskaper, det er iallefall å starte på feil sted!! Hev deg over det denne gangen, men vær obs senere. Kanskje du får flere kommentarer, vær forberedt på dem og svar rolig f.eks. "så leit at du synes det, kan du forklare hvorfor?" eller noe slikt. Hun høres sjalu ut. Helt på trynet. Men det er nå blitt din svigerfamilie også, og det er bedre å se om dere kan fungere sammen... kan evt ringe henne og spørre hvorfor hun mente det, at du har tenkt mye på det? Selvom hun høres rar ut, så KAN det til hennes forsvar ha vært en forferdelig dårlig dag....... så ikke avskriv henne helt...
Jade Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Hev deg over det denne gangen, men vær obs senere. Kanskje du får flere kommentarer, vær forberedt på dem og svar rolig f.eks. "så leit at du synes det, kan du forklare hvorfor?" eller noe slikt. Enig! Får du vite hvorfor, så kan evt. misforståelser ordnes opp i. Kanskje hun var sliten, og hengte seg opp i noe uvesentlig som ble stort for henne. Kanskje hun er gravid(?) og hormonell???
Piper Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er litt av den oppfatningen at hun bør snakke med henne, for ellers kan hun risikere at det blir slik fremover også. Jeg syns det er urelevant om hun er gravid eller henger seg opp i småting, for selv hun må lære seg at man ikke behandler mennesker på den måten. Og den beste måten å gjøre det på er å stoppe det før det går lengre, nemlig ved at hun sier i fra nå og får snakket ut om det nå.
babord Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Men hva sier kjæresten din? Han kjenner vel henner bedre siden du nettopp har møtt henne?
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Ja, da får jeg ta å snakke med henne. Kjæresten min var ikke helt sjokkert. Han sier at hun er veldig spesiell på noen områder, og nå ser det ut til at "jeg" er blitt et av de områdene. Hun har visstnok tråkket på tærne til svigermor et par ganger også. Kjedelig at hun ødela forholdet vårt så fort, jeg tviler på at vi noengang kan få et normalt forhold etter denne episoden.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Jeg har nylig blitt i sammen med typen min, men vi har alikevell raskt blitt presentert for hverandres familier. I går var vi i bursdagselskap hos gutten som kjæresten min er onkel til som ble 1 år. Jeg syntes alt gikk helt fint, helt til vi skulle gå. Vi var de siste som gikk bortsett i fra foreldrene til moren til gutten. Da vi sto i gangen og takket for oss sa min kommende svigerinne. "Takk til dere også, for å ødelegge selskapet." Da jeg spurte hva som var galt (i sjokk) forklarte hun at vi hadde tatt all oppmerksomheten fra selskapet og at dette var ikke det hun hadde sett frem til i så lang tid. Vi ble helt paffe og beklaget oss og gikk. Jeg er fortsatt ikke over dette, og angrer på at jeg ikke satt henne på plass. Sånn oppfører man seg da ikke. Hva kan det komme av? Sjaulsi? Hun er gift med broren til kjæresten min, så hun er ikke søsteren hans. Jeg aner ikke hvordan jeg skal gå frem nå. Hva mener dere? Jøss, skal si det går fort i svingene her ja..
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 Jeg er litt av den oppfatningen at hun bør snakke med henne, for ellers kan hun risikere at det blir slik fremover også. Jeg syns det er urelevant om hun er gravid eller henger seg opp i småting, for selv hun må lære seg at man ikke behandler mennesker på den måten. Og den beste måten å gjøre det på er å stoppe det før det går lengre, nemlig ved at hun sier i fra nå og får snakket ut om det nå. Det der kan være oppskrifta på "katastrofe". Ser du for deg at den kommende svigerinnen vil bøye hodet, si unnskyld og så er alle gode venner? Det KAN jo skje, hvis ts er veldig heldig. Men jeg tror sannsynligheten er størst for at svigerinnen vil gå i forsvar og låse seg overfor ts. Da blir det svært vanskelig å reparere forholdet som kanskje blir å vare livet ut. Men om ts lar det gå for denne gang og heller forbereder seg til en eventuell neste utblåsning så kan situasjonen roe seg og kanskje blir det ikke verre.
Gjest Gjest_line_* Skrevet 22. januar 2009 #14 Skrevet 22. januar 2009 Har selv latt være å be min søsters nye kjæreste i selskaper, fordi han er en person som tar vedlig mye plass. Hver gang vi ser ham kommer ingen andre til orde, fordi han bare snakker om seg selv. Kan det være at du oppfattes som en slik person? Og er du sikker på at din kommende svigerinne faktisk hadde invitert deg til selskapet? Eller tok din kjæreste det som en selvfølge at du også var invitert? Hvis jeg hadde vært mor til et barn som fylte år for første gang, hadde jeg nok vært rimelig irritert selv hvis alle (for å være høflige mot den nye) kun satt og snakket med den nye kjæresten til søsteren min, i steden for å fokusere på barnet.
MAcy Skrevet 22. januar 2009 #15 Skrevet 22. januar 2009 Kan tene meg hun følte dere "ødla selskapet for hennes del fordi det ble mye oppmerksomhet mot dere og ikke på bursdagsbarnet. Barna er det viktigste for foreldrene og deres dag er spesielt viktig for foreldrene og da kan jeg forstå at hun synes det var litt dumt at det ikke ble så mye fokus på gullungen. Men synes det var utrolig teit av henne å si det til dere. Hun legger ikke opp til at dere skal få en god dialog og vennskap i framtiden. Hadde jeg fått en slik velkomst i familien til mannen min tror jeg sannelig at jeg hadde tenkt meg om to ganger!!!
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 23. januar 2009 #16 Skrevet 23. januar 2009 Hu svigerinna di hørtes ut som et rart utskudd :tannverk: Gjør som de andre sier: hev deg over det! Noen mennesker altså, virker som de ikke har lært seg folkeskikk. Uansett hvordan du evt. er, burde ingen ha rett til å slenge slik i trynet på deg! Høres veldig ut som sjalusi...
Jade Skrevet 23. januar 2009 #17 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Kan tene meg hun følte dere "ødla selskapet for hennes del fordi det ble mye oppmerksomhet mot dere og ikke på bursdagsbarnet. Barna er det viktigste for foreldrene og deres dag er spesielt viktig for foreldrene og da kan jeg forstå at hun synes det var litt dumt at det ikke ble så mye fokus på gullungen. Jeg ser ikke helt for meg at hun kunne forventet at alle satt i ring rundt ett-åringen og snakket med han hele dagen. Jeg kan heller ikke se for meg at alle satt i ring rundt TS og bare snakket med henne hele dagen. Det er da normalt i slike familieselskaper at alle snakker litt med forskjellige, uansett hvem som har bursdag. Får håpe de finner ut av hva som plagde TS sin "svigerinne". Kanskje kjæresten til TS kunne tatt det opp - evt. med broren? Han var trossalt med på å "ødelegge" selskapet, han også. Endret 23. januar 2009 av Jade
Gjest kona Skrevet 23. januar 2009 #18 Skrevet 23. januar 2009 Kan tene meg hun følte dere "ødla selskapet for hennes del fordi det ble mye oppmerksomhet mot dere og ikke på bursdagsbarnet. Barna er det viktigste for foreldrene og deres dag er spesielt viktig for foreldrene og da kan jeg forstå at hun synes det var litt dumt at det ikke ble så mye fokus på gullungen. Men synes det var utrolig teit av henne å si det til dere. Hun legger ikke opp til at dere skal få en god dialog og vennskap i framtiden. Hadde jeg fått en slik velkomst i familien til mannen min tror jeg sannelig at jeg hadde tenkt meg om to ganger!!! Barna mine er viktige for meg også men jeg har da aldri oppført meg på denne måten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå