Gå til innhold

Opprette mottakergruppe i Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg, gjerne med teskje, hvordan jeg kan opprette en mottagergruppe i Outlook? F.eks. kalle gruppa "styret" og legge inn alle som skal inkluderes her, slik at jeg når jeg skal sende en e-post til styret kun kan skrive "styret"...

Har gjort det mange ganger før, men nå får jeg det pokker meg ikke til. :forvirret:

Både med adressene synlige og usynlige for mottakeren er aktuelt.

Takk?? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt avhengig av Outlook versjon du har, for å kunne mate med teskje...

Vanligvis velger du visning av "Kontakter", velg nedpil ved siden av Ny og velg Distribusjonsliste.

Snarvei som burde virke uansett:

Ctrl+Shift+L

Du får da opp en ny distribusjonsliste.

Bruk "Velg medlemmer..." knapp for å legge til fra adresselisten. Evt "Legg til ny..." hvis du ikke har adressen i adresselisten din.

Når det gjelder bruk av synlige og usynlige adresser, så tror jeg ikke du kan definere det i distribusjonslisten. Det gjøres når du lager en epost. Adresser som legges i "Blindkopi" feltet vil ikke fremgå av post hos mottagere. Det vanlige er ofte å sende en epost til seg selv ("Til" feltet) og så de man skal sende til i distribusjonsliste. Hvis ikke "Blindkopi" feltet vises når du skriver en ny epost, legg inn adressen/listen i "Kopi" feltet og trykk på "Kopi..." feltet. Da dukker det opp mulighet for å flytte adressen over til "Blindkopi" feltet. Man kan forøvrig sette opp Outlook til alltid å vise "Blindkopi.." i nye eposter, men det er en annen sak.

Ellers vil jeg anbefale å bruke "Hjelp" funksjonaliteten i Outlook, den er ganske god og lett å bruke.

Skrevet

Da har jeg også lært noe nytt i dag! Hurra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...