Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 Er det noen som kan forklare meg, gjerne med teskje, hvordan jeg kan opprette en mottagergruppe i Outlook? F.eks. kalle gruppa "styret" og legge inn alle som skal inkluderes her, slik at jeg når jeg skal sende en e-post til styret kun kan skrive "styret"... Har gjort det mange ganger før, men nå får jeg det pokker meg ikke til. Både med adressene synlige og usynlige for mottakeren er aktuelt. Takk??
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #2 Skrevet 24. januar 2009 Litt avhengig av Outlook versjon du har, for å kunne mate med teskje... Vanligvis velger du visning av "Kontakter", velg nedpil ved siden av Ny og velg Distribusjonsliste. Snarvei som burde virke uansett: Ctrl+Shift+L Du får da opp en ny distribusjonsliste. Bruk "Velg medlemmer..." knapp for å legge til fra adresselisten. Evt "Legg til ny..." hvis du ikke har adressen i adresselisten din. Når det gjelder bruk av synlige og usynlige adresser, så tror jeg ikke du kan definere det i distribusjonslisten. Det gjøres når du lager en epost. Adresser som legges i "Blindkopi" feltet vil ikke fremgå av post hos mottagere. Det vanlige er ofte å sende en epost til seg selv ("Til" feltet) og så de man skal sende til i distribusjonsliste. Hvis ikke "Blindkopi" feltet vises når du skriver en ny epost, legg inn adressen/listen i "Kopi" feltet og trykk på "Kopi..." feltet. Da dukker det opp mulighet for å flytte adressen over til "Blindkopi" feltet. Man kan forøvrig sette opp Outlook til alltid å vise "Blindkopi.." i nye eposter, men det er en annen sak. Ellers vil jeg anbefale å bruke "Hjelp" funksjonaliteten i Outlook, den er ganske god og lett å bruke.
Rosalie Skrevet 24. januar 2009 #3 Skrevet 24. januar 2009 Da har jeg også lært noe nytt i dag! Hurra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå