Spent brud Skrevet 22. januar 2009 #1 Skrevet 22. januar 2009 For en tid tilbake var her en som la inn en tråd om inngangsmarsj fra Lord og the Ring "A toast in The Shire". Denne falt vi også for, men har litt problemer med å finne notene. Har søkt på nettet, men kan ikke finne Noen som kanskje kan hjelpe litt?? 1
helenen Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Hei, det var meg, men har ikke funnet deg sjøl enda. Tenkte å sende en melding til han som spilte den så fint på youtube og spørre etter noter. Har hørt flere versjoner av den, men hans var penest. Men notene til sangen er med i denne boka hvertfall (men det er ikke hans versjon, tror jeg) : Lotr
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 (endret) Har du adressen til videoen på youtube? Endret 22. januar 2009 av Gjest
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 (endret) Den høres så lik ut som concerning hobbits, men jeg vet ikke.. Endret 22. januar 2009 av Gjest
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Ingen av sangene på LOTR-soundtrackene som heter det. Tror det er Concerning Hobbits du er ute etter. Google Concerning Hobbits + sheet music du...
Gjest helenen Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Ingen av sangene på LOTR-soundtrackene som heter det. Tror det er Concerning Hobbits du er ute etter. Google Concerning Hobbits + sheet music du... "At the end, sheet music fans FINALLY get the music for the Hobbiton theme, which is titled "A Toast in the Shire". står det på den amazon-boka.
Gjest helenen Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 Kan det være the shire? ja du hører jo at det er nesten den samme. Men det er jo spilt på en litt annen måte av han fyren på piano da.
Gjest Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Når jeg søker på the hobbiton theme så ommer nemlig the shire opp hmmm.. Rart...
Spent brud Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. januar 2009 Kan høres ut som om det er samme musikken ja, der han som spiller piano har tatt sine kunstneriske friheter med tolkningen. Synes faktisk den var finere. Men nå har det kanskje løst seg med noter.... En bekjent som skal "plukke" musikken... skjønte ikke hva han mente, men hvis han får det til skal jeg være glad :gjeiper:
Gjest helenen Skrevet 22. januar 2009 #12 Skrevet 22. januar 2009 Kan høres ut som om det er samme musikken ja, der han som spiller piano har tatt sine kunstneriske friheter med tolkningen. Synes faktisk den var finere. Men nå har det kanskje løst seg med noter.... En bekjent som skal "plukke" musikken... skjønte ikke hva han mente, men hvis han får det til skal jeg være glad :gjeiper: Ja ikkesant, den var finest. Kanskje han mener at han skal høre på musikken og skrive ned notene av seg sjøl.. Hvis han er flink liksom. Men hvis du får de inn på data og det er greit for han, kunne jeg fått de samme da? :D
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. januar 2009 #13 Skrevet 22. januar 2009 "At the end, sheet music fans FINALLY get the music for the Hobbiton theme, which is titled "A Toast in the Shire". står det på den amazon-boka. Hva de kaller det i den boka er så sin sak. Når det gjelder soundtracket så er det INGEN sanger som heter "A Toast in the Shire": http://www.amazon.co.uk/Lord-Rings-Complet...ks_all_1#disc_1
Spent brud Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #14 Skrevet 22. januar 2009 Ja ikkesant, den var finest. Kanskje han mener at han skal høre på musikken og skrive ned notene av seg sjøl.. Hvis han er flink liksom. Men hvis du får de inn på data og det er greit for han, kunne jeg fått de samme da? :D Kan så klart høre med han.. han jobber som musiker og produsent så han har nok peiling... men kommer ikke til å skje på en stund enda. Vi skal gifte oss i august... dere da??
Spent brud Skrevet 22. januar 2009 Forfatter #15 Skrevet 22. januar 2009 Hva de kaller det i den boka er så sin sak. Når det gjelder soundtracket så er det INGEN sanger som heter "A Toast in the Shire": http://www.amazon.co.uk/Lord-Rings-Complet...ks_all_1#disc_1 jessjess.... da har vi funnet ut av det
Gjest helenen Skrevet 22. januar 2009 #16 Skrevet 22. januar 2009 Kan så klart høre med han.. han jobber som musiker og produsent så han har nok peiling... men kommer ikke til å skje på en stund enda. Vi skal gifte oss i august... dere da?? Jada, bare hvis det ikke blir no stress, gifter oss i juli. Men jeg finner nok ut av det etterhvert kanskje.
Gjest sjalabais Skrevet 8. april 2016 #17 Skrevet 8. april 2016 Gammel tråd ser jeg, men fikk dere fatt i noter? Vil dere dele de med meg i såfall?
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #18 Skrevet 19. april 2016 Den 8.4.2016 at 13.33, sjalabais skrev: Gammel tråd ser jeg, men fikk dere fatt i noter? Vil dere dele de med meg i såfall? Vil du ha noter for å kunne spille den selv, eller ønsker du å kunne gi notene til en musiker du skal leie inn? Jeg er selv musiker, og en så enkel sak som dette kan jeg ta på gehøret. (Jeg tar også vanskelige saker på gehør for den saks skyld.) Hvis en musiker ikke klarer å ta dette på gehør er ikke gehøret hennes/hans mye å skryte av. Det er litt stereotypisk for musikere som er klassisk skolerte at de ikke klarer å ta selv veldig enkle ting på gehør. Jeg har møtt noen slike. Det fins noen klassisk skolerte som klarer å ta ting på gehør, men de fleste har ikke trent særlig mye på det. Anonymkode: dede4...81f
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #19 Skrevet 19. april 2016 Ville ha de til organisten i kirken, men vi har bestemt oss for andre sanger så jeg trenger ikke alikevel Anonymkode: 4d697...7f8
AnonymBruker Skrevet 19. april 2016 #20 Skrevet 19. april 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville ha de til organisten i kirken, men vi har bestemt oss for andre sanger så jeg trenger ikke alikevel Anonymkode: 4d697...7f8 Det var vel godt dere gikk for noen andre låter, de organistene jeg har møtt har vært totalt ute av stand til å gjøre noe som ikke står skrevet på noter. Det fins nok en og annen organist som ikke er slik, men jeg har ikke møtt noen slike. Anonymkode: dede4...81f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå