Gjest Gjest_desperat_* Skrevet 22. januar 2009 #1 Del Skrevet 22. januar 2009 Er det noen som har noen råd for hva en kan gjøre\ behandling uten mykostain og di suge tablettene (husker ikke hva de heter) ? Har hatt sopp infeksjon i mun i lang tid (over 1 år minst) det vil ikke gi seg. Fikk en kur med mykostain jeg gikk på i 6 uker. Var konstant kvalm og hadde diare både de 6 ukene + noen uker etterpå. Gikk ikke over selv etter denne lange kuren med mye ekstra plager med mesisinen. Men noe bedre en kort periode. Tablettene hadde sterkere samme bivirkninger så de orker jeg ikke ta. Er det noe kjærringråd, eller annen type behandling en kan ta som ikke har så mye bivirkninger. Orker ikke 8 uker til med diare og kvalme. Tror soppen kommer av elendig kosthold i en lang periode forut og første 1\2 år etter at jeg fikk det (var mye syk og orker ikke så mye mat. Det jeg fikk i meg var ikke akkurat varierende sunn mat) Har vært flinkere med bedre kosthold det siste 1\2 året (gr.saker med B vit og jern) Men jeg blir ikke kvitt problemet. Verker i hele munnen, svir og brenner. Og et ekkelt gul\hvitt belegg på tungen. Kommer av og til røde prikker rundt omkring i munnen i perioder med ekstra stort utbrudd. Får så hodepine og når det svir som værst. Er tannlegen min som var veldig bestemt på at dette er soppinfeksjon. Må bruke hard biteskinne om natten. Soppinfeksjon er vist ganske normalt ved bruk av biteskinne. Er nøye med renhold av skinnen. Legger den i munskyll vær dag og pusser med tannkrem etterpå. + en full rens med "gebiss" brusetabletter 1 gang i uka (oftere når soppen ser ut til å ta seg opp) Pusser tennene 2 ggr daglig, ofte flere ganger om dagen også om jeg har mye vond smak i munnen. Skraper tungen med tungeskraper 2\3 ganger i uken, gjør jeg det oftere blir tungen svært sår. Sviingen er så plagsom at jeg hele tiden må tygge på pastiller for å få bort sviing, vond smak i munnen. Værken bra for tennene eller vekta. Håper noen har noen gode tips og råd. Begynner bli ganske desperat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #2 Del Skrevet 22. januar 2009 huff,høres plagsomt ut..ser du har vært hos tannlegen,men syns du bør gå til legen og finne årsaken til at du er så plaget, legen kan sikkert også gi deg noe som hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_desperat_* Skrevet 22. januar 2009 #3 Del Skrevet 22. januar 2009 he he.. har vært hos legen min en 2-3 ganger med problemet på disse årene. Han mente nå det -ikke- var sopp og gidder ikke gjøre noe. Var bare så vidt han gadd å se inn i munnen og lytte på hva jeg sa og da. Tror han så i to sekunder i munnen. Men.. når det er sagt så har han oversett og ikke brydd seg med andre ting også i årenes løp. Skjønner han ikke umiddelbart hva ting er så gidder han ikke undersøke mer. Har akkurat byttet lege.. når denne er "godkjent" kan jeg ta meg en tur dit. Tannlegen var iallefall ikke i tvil om at dette var soppinfeksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #4 Del Skrevet 22. januar 2009 fint at du har byttet lege da, det er jo et stort problem for deg og det skal ikke være sånn. Bruker du noen form for medisiner? Noen medisiner gir munntørrhet som disponerer for sopp, inhalasjonsmedisiner kan også være årsak. Ellers så kan det komme av svekket infeksjonsforsvar,...legen må ta tak i dette her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fisk Skrevet 22. januar 2009 #5 Del Skrevet 22. januar 2009 Blå farris! Puss tungen etter hvert måltid, og skyll munnen med blå farris. Det er noe med saltene i det som er bra mot trøske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå