Gå til innhold

Ubrukelig blogging?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjesten
Skrevet

I flere nettaviser kan man nå linke bloggen sin opp mot de ulike artiklene. Av og til klikker jeg meg inn på dem for å se hva folk har å si. Det jeg forundrer meg over er at svært mange kun har limt inn deler av avisartikkelen i bloggen sin uten en eneste egen kommentar. Jeg tar da ofte en kikk på resten av bloggen til personen og ser at det mer eller mindre utelukkende er snakk om kopiering av artikler og uten et snev av egne skildringer og tanker rundt det h*n blogger om.

For meg virker dette fullstendig ubrukelig.

Jeg er flittig bloggleser og synes det ofte kan være interessant, både med hverdagsskildringer og en bloggers tanker rundt en sak som har vært opp i mediene. Men kun kopiering hvor det eneste man har klart å komponere selv er overskriften? Hva i all verden er vitsen med det?

Er det noen som kan forklare meg hvorfor folk har slike blogger?

Videoannonse
Annonse
Gjest kenneth
Skrevet
(...)Er det noen som kan forklare meg hvorfor folk har slike blogger?
Litt av forklaringen er nok at det er en motegreie. Folk dilter etter og oppretter en blogg. Der de scorer høyt på motebevissthet, scorer de ditto lavt på innhold. De har sannsynligvis mer fokus på teknologien og sin egen ytring, fremfor leseren/at det skal henge på greip.
Skrevet
Litt av forklaringen er nok at det er en motegreie. Folk dilter etter og oppretter en blogg. Der de scorer høyt på motebevissthet, scorer de ditto lavt på innhold. De har sannsynligvis mer fokus på teknologien og sin egen ytring, fremfor leseren/at det skal henge på greip.

Enig.

Det er "in" og "kult" å blogge. Derfor gjør moteslavene det, selv om de ikke har et eneste vettugt ord å komme med.

Skrevet

Ja, det er vel sikkert noe sånt.

Men, nå tenker jeg i hovedsak ikke på motebloggerene som poster bilder av klær og lignende som de liker. Det kan jeg på en måte forstå, og det kan vel også fungere som inspirasjon både for bloggeren selv og for leserene.

Jeg har mer problemer med med blogger av denne typen hvor det kopieres direkte fra nyhetssaker.

Bloggere som refererer til, og tar utdrag fra en artikkel, for så å komme med noen egne meninger eller skildringer - eller i det minste en liten kommentar, kan jeg forstå. Bloggere som legger ut bilder av fine klær eller morsome klipp fra youtube kan jeg forstå.

Men bloggere som kopierer innhold fra nyhetssaker forstår jeg ikke. Men, det er vel gjerne et behov/ønsker om å følge med i tiden og være litt kul og ha egen blogg - men dessverre uten spesielt mye å tilføre selv..

Skrevet
Ja, det er vel sikkert noe sånt.

Men, nå tenker jeg i hovedsak ikke på motebloggerene som poster bilder av klær og lignende som de liker. Det kan jeg på en måte forstå, og det kan vel også fungere som inspirasjon både for bloggeren selv og for leserene.

Jeg har mer problemer med med blogger av denne typen hvor det kopieres direkte fra nyhetssaker.

Bloggere som refererer til, og tar utdrag fra en artikkel, for så å komme med noen egne meninger eller skildringer - eller i det minste en liten kommentar, kan jeg forstå. Bloggere som legger ut bilder av fine klær eller morsome klipp fra youtube kan jeg forstå.

Men bloggere som kopierer innhold fra nyhetssaker forstår jeg ikke. Men, det er vel gjerne et behov/ønsker om å følge med i tiden og være litt kul og ha egen blogg - men dessverre uten spesielt mye å tilføre selv..

Mote er mer enn bare klær ;) Man har klesmoter, musikkmoter, osv. Og for tiden er det på moten å blogge.

Det vi snakker om, er folk som blogger fordi det er mote. Altså de blogger ikke OM mote, de lager blogger bare fordi det er mote. De har ikke noe å si, ikke ett vettugt å komme med, men de blogger likevel, siden det jo er så "in" og på moten for tiden.

Skrevet

Det som er fint er at denne typen bloggere vil dø ut av seg selv. Ingen gidder å lese klipp-og-lim uten mening.

Når du ikke lenger har noen lesere så er det sikkert ikke så interessant å "skrive" blogg lenger heller...

Skrevet

Hehe, huff huff. Det var ikke så spennende å lese der inne ;) Men hva er det som er så galt? folk må skrive hva de vil i bloggene sine, dette er jo trossalt helt harmløst. Litt dumt at du postet den hit for å gjøre narr av den

Gjest kenneth
Skrevet
Hehe, huff huff. Det var ikke så spennende å lese der inne ;) Men hva er det som er så galt? folk må skrive hva de vil i bloggene sine, dette er jo trossalt helt harmløst. Litt dumt at du postet den hit for å gjøre narr av den
At TS engasjeres av at folk forsøpler veven med svada, synes jeg er et sunt tegn.

Legger man ut en blogg på nettet, må man tåle at folk stiller spørsmålstegn ved innholdet. Det er for øvrig ingen som nekter bloggeren å poste tullet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...