Gå til innhold

Hvordan få vekk kjellerlukt fra klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Jeg venter nr to om kort tid, og tok opp en eske med babyklær fra kjelleren. De var godt innpakket (trodde jeg) i plastposer og lå i ei pappeske. Men det lukter jo så stygt av klærne, selv etter at jeg har vasket dem..

Er det noen som har gode tips for å få bort lukten?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg - og det funker!! :)

Vask klærne på vanlig måte i maskinen, men ha edikk i skyllemiddelbeholderen! Den fjerner lukta!

Skrevet

Fungerer det også mot sånn fuktig lukt på håndklær o.l? Vurderer nemlig å kaste masse håndklær for de lukter ikke særlig godt, vi har ikke tørketrommel og derfor tar det ganske lang tid å tørke klær om vinteren.....

Skrevet

Jeg pleier å vaske håndklær på 60 grader. Har heller ikke tørketrommel, så av og til kan de bli sure om de ikke tørker raskt nok...Da slår jeg til og vasker de på 90 grader på det lengste programmet med forvask og alt. Da forsvinner alltid de sure bakteriene for min del i alle fall!

Og med skyllemiddel tørker klærne raskere og:)

Skrevet
Jeg pleier å vaske håndklær på 60 grader. Har heller ikke tørketrommel, så av og til kan de bli sure om de ikke tørker raskt nok...Da slår jeg til og vasker de på 90 grader på det lengste programmet med forvask og alt. Da forsvinner alltid de sure bakteriene for min del i alle fall!

Og med skyllemiddel tørker klærne raskere og:)

Jeg vasker også håndklær på 90 grader innimellom. Men JA, edikk funker her også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...