Gå til innhold

Dere som skal lage bryllupskake selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fabler litt med tanken på å lage bryllupskake selv. Er en ganske habil kakebaker, men er usikker på hvilken kaketype jeg evt skal velge. Det er mye styr å lage marsipankake synes jeg, så derfor tenkte jeg på tre etasjer med fromasjekake. Jeg fant en på www.detsoteliv.no som inneholdt passjonsfrukt og dermed var litt eksklusiv. Jeg kan låne kakestativ, så det blir jo en del penger å spare på det.

Hvilken type kake lager dere og hvordan utformer dere kaka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal lage kaken vår selv. Jeg tenker på en whiskeysjokoladekake med marspianlokk, eller en annen marsipankake. Fordeleln med den whiskeykaka er at jeg kan lage den på onsdag og at det er kjekt i forhold til at jeg tror det blir en del å gjøre både torsdag og fredag. Man bruker jo en del tid på kakelaging, og vil ikke at hele fredag skal gå bort til det. :)

Fromasjkake med pasjonsfrukt er kjempegodt da, så lykke til. :)

Skrevet

En av mine venninner laget en bryllupskake til et bryllup i fjor sommer. Det var en slags luftig nøttebunn med vanilje og tyttebær i fyllet. Utenpå var den dekket med hvit sjokolade. Aner ikke hva den kaken heter, men den var kjempegod.

Tre lag, alle formet som hjerter i forskjellige størrelser og pyntet med friske blomster.

Nydelig smak, og nydelig å se på.

• 4 måneder senere...
Gjest Snill gjest som ikke spammer :)
Skrevet

Trekker fram denne igjen. Jeg vil gjerne lage bryllupskaken selv, og vil lage den senest på torsdag (bryllupet er på en lørdag). Er dette mulig? Finnes det noen gode kaker som kan fryses og bare pyntes på torsdag eller fredag? Vil ikke ha marsipan-/kremkake eller kaker med alkohol/essens, men er ellers åpen for alle forslag. Hvor lang tid i forveien kan man lage sjokolademoussekake og andre moussekaker?

Skrevet

I bryllupet til min venninne for to år siden så laget søstra hennes bryllupskaken. Det ble en flott tre etasjes ostekake. Enkel og grei :)

Har ikke noe oppskrift på det, men det er ikke særlig vanskelig å finne vil jeg tro. Den så innmari flott ut og smakte fortreffelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...