Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest på et forum om ei jente.

Sist jeg leste om henne (noen uker siden?) virket alt å være fryd og gammen, hun skulle gifte seg med typen.

Nå er det derimot slutt mellom dem, og han har vært litt sammen med en annen dame, så jenten går på med friskt mot når det gjelder fremtiden. Og det er bra.

Men, hun skriver masse dritt om eksen! Virker være glad for å være kvitt han. Nå kan hun endelig gjøre det hun vil. Istedet for å være innesperret i huset med typen, og nå kan hun endelig ha besøk og være sosial igjen...

Hvem vil gifte seg med en de tydligvis ikke har det særlig fint med...?

Er ikke første historien jeg hører om sånt.

Hvorfor har mange jenter problemer med å innse ting mens de pågår, istedet for å angre og bli bitter i ettertid? "Tenk hva jeg kunne gjort uten han, da hadde jeg reist jorden rundt og hatt det kjempegøy!"

Livet er for kort til å kaste bort på noe(n) som setter en stopper for egne ønsker. Hvorfor er det for noen så vanskelig å leve etter denne regelen?

Er så latterlig å skylde på eksen når ting er blitt som de er. Alle har ansvar for at de selv skal ha det bra... Har man det ikke bra selv, er det vanskelig å bidra til at andre skal ha det bra og. Så å bli i et forhold for å hjelpe partneren er bullsh*t..

Se å få på dere skoa deres og løp vekk fra deres gutter hvis de er så grusomme som dere vil ha det til, sier nå jeg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Applaus til deg trådstarter, du har så rett!

Likevel er det veldig vanskelig for noen som er i et dårlig forhold å komme seg ut av det og det er lett å bruke selektiv hukommelse og huske kun de gode tingene selv om det slettes ikke var noe bra forhold!

Vi som står utenfor ser ting lettere enn de som er inne i det dårlige forholdet. Derfor syns jeg at de som har venner som er i dårlige forhold skal støtte de og hjelpe de ut av det slik at livet blir bedre.

Det er vanskelig for jenter i dårlige forhold å se ting klart mens de pågår siden det er masse følelser i bildet og man ikke alltid tenker fornuft men med hjertet og fokuserer på, og tviholder på de gode tingene. Jeg sier ikke at det alltid er sånn, men det er ofte sånn.

Vi er mennesker med følelser og jeg har forståelse for de som har vanskelig for å gå. Man vet ikke alltid sitt eget beste!

Men jeg håper at dette innlegget du skrev, TS, er en tankevekker for de der ute som er i dårlige forhold og kaster bort tida si på det istedet for å bryte ut og bli lykkelig igjen.

Hvis du TS, solgte slike løpesko ville du nok blitt rik!

Skrevet

Vel, jeg tror at de som plutselig snur helt om og skriver dritt om ekser og at NÅ skal de virkelig leve livet kun gjør dette som en forsvarsmekanisme. Vi mennesker er veldig flinke til, og helt avhengige av, å forsvare oss på den måten når vi møter motgang i livet. Viss vi ikke var i stand til å snu tankene våre på denne måten ville vi være en gjeng med deprimerte mennesker alle sammen.

Skrevet

Det finnes en del kvinner som har vært sammen med voldelige og psykopatiske menn. Disse mennene virker som drømmemenn utad, og føkker med psyken til damene på en slik måte at de ikke tror de skal klare å komme seg vekk, eller klare å leve uten denne mannen. Han ødelegger ofte nettverket til kvinna, får gjerne familien til å være "mot henne" og "for ham" og da har hun ingen andre enn ham.

Hvordan gjør de det, mennene altså? Umulig å si. Flere av disse kvinnene er i utgangspunktet sterke og smarte kvinner. Men for kvinner som er eller har vært i et slikt forhold, så er det ikke bare å stikke. Man må ha mot, styrke og vilje til å klare seg uten noe som helst.

I etterkant vil jeg tro at en del av disse kvinnene kan komme med negative uttalelser om eksen, og at det da kan bli misforstått som syt.

DIsse kvinnene er dog hverdagshelter, og jeg ville bare nevne det som en bisetning, (bi-inlegg krmt) i denne debatten. For man må ikke glemme disse dem...

Skrevet

Det er vel ikke så enkelt for disse jentene nei. Men når nettverket deres holder på å falle sammen, må de da begynne å tenke? Venner og familie må da også reagere..?

Skrevet

i mitt tilfelle så jeg ikke hvor "hemmt" jeg hadde blitt i forholdet før jeg var ute av det... da la jg merke til alt jeg hadde savnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...