Gjest TS Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Skal kjøpe meg noen ringer via nettet, men vet ikke hvordan jeg skal velge størrelse. For oppgitt ulike størrelser, i mm. Er det omkrinsen av fingeren man skal måle eller er det andre måter man skal måle?
laperla Skrevet 22. januar 2009 #2 Skrevet 22. januar 2009 Skal kjøpe meg noen ringer via nettet, men vet ikke hvordan jeg skal velge størrelse. For oppgitt ulike størrelser, i mm. Er det omkrinsen av fingeren man skal måle eller er det andre måter man skal måle? Hei:) Nå aner ikke jeg, men jeg vet i allefall at jeg akkurat har fått en ring... Og der står det 52, fikk først 54, men den var alt for stor. Dama i butikken sa at 52 var den minste størrelsen. (Aner ikke hva det tallet betyr, men min finger er ca. 5,5 cm rundt.) Det var kanskje ikke all verdens til hjelp, men...
Gjest TS Skrevet 22. januar 2009 #3 Skrevet 22. januar 2009 Hei:) Nå aner ikke jeg, men jeg vet i allefall at jeg akkurat har fått en ring... Og der står det 52, fikk først 54, men den var alt for stor. Dama i butikken sa at 52 var den minste størrelsen. (Aner ikke hva det tallet betyr, men min finger er ca. 5,5 cm rundt.) Det var kanskje ikke all verdens til hjelp, men... Takk for svar:)
Umuriel Skrevet 22. januar 2009 #4 Skrevet 22. januar 2009 Det er omkretsen rundt fingeren. 52 er ikke minste størrelse, jeg er størrelse 48-49 rundt ringfingrene (forskjell høyre/venstre). Som regel er minste størrelse de har inne 50, men ingen problem å ordne mindre ringer
Umuriel Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Enkleste måte å måle omkretsen er å dra til en gullsmed og låne sånne "prøveringer" eller hva det heter. De har i alle fall ringer i utallige størrelser slik at man finner sin størrelse.
Gjest TS Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Enkleste måte å måle omkretsen er å dra til en gullsmed og låne sånne "prøveringer" eller hva det heter. De har i alle fall ringer i utallige størrelser slik at man finner sin størrelse. Takk! Da vet jeg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå