Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe meg noen ringer via nettet, men vet ikke hvordan jeg skal velge størrelse. For oppgitt ulike størrelser, i mm. Er det omkrinsen av fingeren man skal måle eller er det andre måter man skal måle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal kjøpe meg noen ringer via nettet, men vet ikke hvordan jeg skal velge størrelse. For oppgitt ulike størrelser, i mm. Er det omkrinsen av fingeren man skal måle eller er det andre måter man skal måle?

Hei:)

Nå aner ikke jeg, men jeg vet i allefall at jeg akkurat har fått en ring... Og der står det 52, fikk først 54, men den var alt for stor. Dama i butikken sa at 52 var den minste størrelsen. (Aner ikke hva det tallet betyr, men min finger er ca. 5,5 cm rundt.)

Det var kanskje ikke all verdens til hjelp, men...

Skrevet
Hei:)

Nå aner ikke jeg, men jeg vet i allefall at jeg akkurat har fått en ring... Og der står det 52, fikk først 54, men den var alt for stor. Dama i butikken sa at 52 var den minste størrelsen. (Aner ikke hva det tallet betyr, men min finger er ca. 5,5 cm rundt.)

Det var kanskje ikke all verdens til hjelp, men...

Takk for svar:)

Skrevet

Det er omkretsen rundt fingeren.

52 er ikke minste størrelse, jeg er størrelse 48-49 rundt ringfingrene (forskjell høyre/venstre). Som regel er minste størrelse de har inne 50, men ingen problem å ordne mindre ringer :)

Skrevet

Enkleste måte å måle omkretsen er å dra til en gullsmed og låne sånne "prøveringer" eller hva det heter. De har i alle fall ringer i utallige størrelser slik at man finner sin størrelse.

Skrevet
Enkleste måte å måle omkretsen er å dra til en gullsmed og låne sånne "prøveringer" eller hva det heter. De har i alle fall ringer i utallige størrelser slik at man finner sin størrelse.

Takk! Da vet jeg det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...