Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Kjæresten min flytter inn til meg i mitt hus. Vi blir da en større familie, og trenger mer plass. Det er mulighet for å bygge på en etg på huset mitt, det vil koste ca. 1mill inkl alt. Kjæresten min kan gjøre dette selv, han er ikke tømmermann så vi må selvsagt ha fagfolk til reisverk, elektriker og rørlegger. Likevel vil jeg spare masse penger på at han gjør det. Føler det er riktig at dette blir kompensert på et aller annet hvis, men hva vill være riktig?
Mamma1 Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Unnskyld at jeg spør, men hva mener du med at kjæresten din kan gjøre det selv. Når du likevel sier at dere må ha både snekkere, elektriker og rørlegger?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Unnskyld at jeg spør, men hva mener du med at kjæresten din kan gjøre det selv. Når du likevel sier at dere må ha både snekkere, elektriker og rørlegger? Vi må ha snekker med når reisverket settes opp. Ellers kan han kle inn- og utvendig, isolere, sette inn viduer, tak/ gulv osv.
Gjest ærlig Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Kjæresten min flytter inn til meg i mitt hus. Vi blir da en større familie, og trenger mer plass. Det er mulighet for å bygge på en etg på huset mitt, det vil koste ca. 1mill inkl alt. Kjæresten min kan gjøre dette selv, han er ikke tømmermann så vi må selvsagt ha fagfolk til reisverk, elektriker og rørlegger. Likevel vil jeg spare masse penger på at han gjør det. Føler det er riktig at dette blir kompensert på et aller annet hvis, men hva vill være riktig? blir ærlig talt litt forvirret av innlegget ditt, jeg. Kanskje kompansasjonen kan være å bruke ordet "vi" litt oftere? Og ikke kun når han er en nyttedings? Du skriver tross alt at dere blir en familie.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #5 Skrevet 23. januar 2009 Kjæresten min flytter inn til meg i mitt hus. Vi blir da en større familie, og trenger mer plass. Det er mulighet for å bygge på en etg på huset mitt, det vil koste ca. 1mill inkl alt. Kjæresten min kan gjøre dette selv, han er ikke tømmermann så vi må selvsagt ha fagfolk til reisverk, elektriker og rørlegger. Likevel vil jeg spare masse penger på at han gjør det. Føler det er riktig at dette blir kompensert på et aller annet hvis, men hva vill være riktig? Enten har du spesielt lite hus, eller så er kjæresten din veldig stor, siden d trenger en etasje..... ja, du,du ,du. Du kan jo gi han lønn for å jobbe på DITT hus
Kitsune Skrevet 23. januar 2009 #6 Skrevet 23. januar 2009 Siden han flytter inn til deg og dere nå blir samboere, kanskje det er naturlig at han blir medeier, både på huset og evt. lånet. Med mindre han "gir" deg en etasje da..
gullet76 Skrevet 23. januar 2009 #7 Skrevet 23. januar 2009 (endret) Hvis du ikke vil at han skal være medeier enda, så ville jeg skrevet en avtale hvor du "kjøper" ut han hvis dere evt går fra hverandre. Feks en % sats av verdien på delen han har vært med å bygd. Denne avtalen vil falle bort når han kjøper seg inn i boligen, og blir medeier på hele huset og lånet. Endret 23. januar 2009 av gullet76
Kara W Skrevet 24. januar 2009 #8 Skrevet 24. januar 2009 Jeg ville latt "betalingen" være en prosentandel av huset. Får å finne ut hvor mye kan dere se på ting som verdiøkningnen av huset og hvor mye penger du/dere sparer på at han jobber selv heller enn å sette det bort osv. Det er selvfølgelig også mulig at du betaler ham for jobben, som om du hadde ansatt ham til å bygge. Denne formen er mye mindre romantisk, men er kanskje litt tryggere dersom du er usikker på forholdet? Sør uansett for å ha en skikkelig kontrakt!
Gjest Gjest Skrevet 24. januar 2009 #9 Skrevet 24. januar 2009 Enten har du spesielt lite hus, eller så er kjæresten din veldig stor, siden d trenger en etasje..... ja, du,du ,du. Du kan jo gi han lønn for å jobbe på DITT hus TS her: hehe du tenker ikke på at det kanskje følger noen barn med på lasset eller en syk svigermor? Det er nemlig slik forholdene er. Synes forøvrig forslaget om at han blir eier av en % del i huset var et godt forslag:-) ps: Siden du uthver MITT, synes du det er rart at jeg skriver det, når det pr. idag er sånn det er, og huset er nesten nedbetalt?
Lissi Skrevet 25. januar 2009 #10 Skrevet 25. januar 2009 TS her: hehe du tenker ikke på at det kanskje følger noen barn med på lasset eller en syk svigermor? Det er nemlig slik forholdene er. Synes forøvrig forslaget om at han blir eier av en % del i huset var et godt forslag:-) ps: Siden du uthver MITT, synes du det er rart at jeg skriver det, når det pr. idag er sånn det er, og huset er nesten nedbetalt? Jeg syns ikke det er rart at du skriver ditt hus Det må du jo nesten for å forklare saken her Om han betaler kostnadene for å bygge på en etasje så kan det jo være hans måte å kjøpe seg inn i huset på! Syns forøvrig det er storsinnet av deg å bygge ut huset slik at det blir plass til særkullsbarn og svigermor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå