Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har vært dårlig i 5 dager, feber, vondt i kroppen og hodet, veldig slapp, typisk influensa. Da jeg ble dårlig for 5 dager siden så begynte det med kvalme og stikk i magen. Nå har feberen nesten gitt seg men diarèen har gått over til å bli helt lys de to siste dagene. Noen her inne som har vært borti det samme?
Gjest LynetMcQueen, Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Lys/avfarget avføring er et tegn på at gallestoffer ikke kommer ut i tarmen, ofte pga. gallestein. Feber kan tyde på betennelse i galleblæren, muligens pga gallestein som sitter fast. Dette kan fint forveksls med influensa. Du bør ta deg en tur til legen for å ta blodprøver som kan si noe om dette, evt. få ultralyd for å se om diagnosen stemmer. Dette er faktisk litt viktig, da galleblærebetennelse ikke er noe en bør ta for lett på. (dette er skrevet av egen (bitter) erfaring)
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Takk for svar. Jeg var hos legen i forrige uke faktisk i forbindelse med noe annet og det ble tatt blodprøver da, men jeg fikk beskjed om at alt var ok. De burde vel sett noe da hvis det var en galleblærebetennelse i gjære? Jeg skvatt bare litt da jeg skulle trekke ned for man er jo vant til en brun farge der nede i skåla, ikke nesten hvit.. :S
Morrille Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Det kan være galleblærebetennelse som det blir skrevet. Da vil smertene oftest være i høyre side av magen under ribbein, avførringen lys og urinen mørk. Helsedoktoren.no - galleblærebetennelse Gå til legen imorgen og få tatt blodprøver og eventuell ultralyd av lever og galleblære.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Jeg skal gå til legen og få sjekket det. Men det er ikke store magesmertene jeg har, ihvertfall ikke nå. Det er mest hvis jeg har spist noe. (Lever mest på yogurt og appelsiner nå). Da stikker det litt, men ikke direkte på høyre side vil jeg si.. litt vanskelig å plassere hvor smerten er. Men det romler fælt i tarmene også går det toppen en halvtime før alt kommer ut igjen og er som sagt veldig lyst i farge...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå