Gå til innhold

Fuktighetskrem

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sunglasses
Skrevet (endret)

Hei!

Bruker for tiden Vaseline Intensive Care Day Cream (med Vitamin E og Aloe) som ansiktskrem, men jeg syns ikke den er noe særlig bra. Huden blir fin ja, men ikke helt "fuktig" igjen, dessuten er det kortvarig.

Er det noen andre kremer i omtrent samme prisklasse som kan anbefales, som kanskje er enda bedre? Det er ganske kjedelig å måtte smøre seg hver eneste dag for å få noe bedre fuktighet i huden, spesielt i disse vintertider.

Takker på forhånd for svar. :)

Endret av sunglasses
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei!

Bruker for tiden Vaseline Intensive Care Day Cream (med Vitamin E og Aloe) som ansiktskrem, men jeg syns ikke den er noe særlig bra. Huden blir fin ja, men ikke helt "fuktig" igjen, dessuten er det kortvarig.

Er det noen andre kremer i omtrent samme prisklasse som kan anbefales, som kanskje er enda bedre? Det er ganske kjedelig å måtte smøre seg hver eneste dag for å få noe bedre fuktighet i huden, spesielt i disse vintertider.

Takker på forhånd for svar. :)

Jeg synes Nivea Soft body & face cream er bra. Inneholder jojoba olje og vitamin E og gir gjennomfuktet hud uten at den blir fet.

Skrevet
Jeg synes Nivea Soft body & face cream er bra. Inneholder jojoba olje og vitamin E og gir gjennomfuktet hud uten at den blir fet.

Er det den hvite og rosa krukka? :)

Skrevet

Jeg digger Garnier's Nutritionist, som jeg selv bruker daglig. Den er en grønn krukke med hvitt lokk. De har den på tilbud hos Coop OBS til litt over femtilappen nå tror jeg. ;)

Skrevet

Jeg bruker Rich Moisturiser fra Dead Sea Spa Magic, som du får kjøpt på Vita og i endel helsekostbutikker. Den er drøyere enn krem du får kjøpt i vanlig butikk, derfor er den egentlig ikke dyrere selv om prisen på tuben er litt høyere. :) Den er lett og fin og gir ikke tilstoppete porer/kviser, likevel er den fin å bruke om vinteren.

Skrevet

Jeg kommer alltid tilbake til Nivea Q10. Dag-, natt- og øyenkrem. Syns disse gir best fuktighet av alt jeg har prøve, spesielt øyenkremen som jeg liker bedre enn både clinique, biotherm og chanel.

Skrevet
Er det den hvite og rosa krukka? :)

Det er en hvit 200 ml.krukke med blå skrift (med forbehold om at de kanskje har endret utseende siden sist jeg kjøpte, før jul.)

Skrevet

Olay sensitive ansiktskrem synes jeg gir veldig bra fukt hvis man ikke har spesielt tørr hud. Kjøpes på Vita for ca 60 kr.

Skrevet
Det er en hvit 200 ml.krukke med blå skrift (med forbehold om at de kanskje har endret utseende siden sist jeg kjøpte, før jul.)

Ok :)

Skrevet

Finn ut hva slags hudtype du har:

Fet

Tørr

Blanding

Deretter kjøper du en fuktighetskrem som er beregnet på den hudtypen :)

Skrevet

Takk for mange gode svar! :)

Jeg har ikke spesielt tørr hud, men er greit med en krem som bevarer fuktigheten i kalde vintertider hvor jeg blir spesielt tørr...

• 3 uker senere...
Skrevet

Aubrey Organics, Rosa Mosqueta

Koster rundt 60 kr på iherb + porto. Er en rabattkode her et sted på forumet som er på 5 dollar, vil tro det tar mestparten av portoen.

Skrevet
Jeg kommer alltid tilbake til Nivea Q10. Dag-, natt- og øyenkrem. Syns disse gir best fuktighet av alt jeg har prøve, spesielt øyenkremen som jeg liker bedre enn både clinique, biotherm og chanel.

Samme her! Har ikke prøvd øyenkremen ennå, hva koster den?

Skrevet

Garnier Fresh er god og billig. Den holdet huden normalt fuktig og huden føles friskere og våknere. Den kan brukes både dag og natt.

Skrevet

Tok en titt i forskjellige butikker etter kremer. Fant kun et par av dem som er nevnt her, men etter å ha spurt betjeningen (vel, slik de plager meg med "vil du ha hjelp?"-greiene, må jeg jo bare si ja) og testet et par kremer, kom jeg fram til at Nivea Visage Light Moisturizing Day Care virket som et bra valg. 60 kroner for 50 ml var litt mye syns jeg (den tidligere kremen kostet 60 kr for 90 ml), men man må gi en del for gode kremer... Så jeg håper jeg blir fornøyd. Neste gang prøver jeg Olay. :)

Skrevet

^ Hjelpes, du synes DET var dyrt :ler:

Skrevet

Tok en titt i forskjellige butikker etter kremer. Fant kun et par av dem som er nevnt her, men etter å ha spurt betjeningen (vel, slik de plager meg med "vil du ha hjelp?"-greiene, må jeg jo bare si ja) og testet et par kremer, kom jeg fram til at Nivea Visage Light Moisturizing Day Care virket som et bra valg. 60 kroner for 50 ml var litt mye syns jeg (den tidligere kremen kostet 60 kr for 90 ml), men man må gi en del for gode kremer... Så jeg håper jeg blir fornøyd. Neste gang prøver jeg Olay. :)

Min ansiktskrem koster 300 (i utenlandske nettbutikker, mye dyrere i norske butikker) for 50 ml :gjeiper: Men så har jeg en hud som krever en ordentlig god krem da...

Skrevet (endret)

Hehe. :fnise:

Jeg er kanskje litt snål når det gjelder det der, men det er så mange gode og billige produkter som er ganske lik de dyre at jeg vil prøve dem først. :)

300 for 50 ml?! *Dåne.*

Endret av sunglasses
Skrevet

Jeg er kanskje litt snål når det gjelder det der, men det er så mange gode og billige produkter som er ganske lik de dyre at jeg vil prøve dem først. :)

Til normal hud JA.. Men Nivea er ganske så elendig sammensatt med tanke på ingredienser i forhold til dyrere merker.

Skrevet

300 for 50 ml?! *Dåne.*

Prøvde jo de billigere produktene først, i flere år. Ingen av dem fungerte på langt nær så godt som de dyrere produktene, er jeg redd. Så man får det man betaler for, på godt og vondt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...