Gjest Lilleulv Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Da jeg gikk gravid hadde jeg mye smerter nederst på høyre side (menslignende smerter). Det var i perioder så ille at jeg verken kunne gå eller ligge. Første gangen jeg kjente smerten reiste jeg på legevakta, for det var så j*** vondt, og jeg ble redd det var noe galt. Var hos lege et par ganger pga dette, men de fant ingenting. Etter at barnet ble født så har jeg i perioder hatt samme type smerte, bare ikke fullt så ille. Det kommer helt uavhengig av mensen og sånt, og er alltid på høyre side. Hadde det aldri sånn før graviditeten. hva kan det være?
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Da jeg gikk gravid hadde jeg mye smerter nederst på høyre side (menslignende smerter). Det var i perioder så ille at jeg verken kunne gå eller ligge. Første gangen jeg kjente smerten reiste jeg på legevakta, for det var så j*** vondt, og jeg ble redd det var noe galt. Var hos lege et par ganger pga dette, men de fant ingenting. Etter at barnet ble født så har jeg i perioder hatt samme type smerte, bare ikke fullt så ille. Det kommer helt uavhengig av mensen og sånt, og er alltid på høyre side. Hadde det aldri sånn før graviditeten. hva kan det være? Litt vanskelig å si noe om hva det kan være. Livmorstrekk? Evt eggestokken? Kolikk smerter? Altså luftsmerter? Kan være helt ubeskrivelig vondt
Gjest Lilleulv Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har egentlig mer trua på eggstokken. Kanskje jeg skal ta en sjekk hos legen for sikkerhets skyld.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Jeg har egentlig mer trua på eggstokken. Kanskje jeg skal ta en sjekk hos legen for sikkerhets skyld. Husker du skrev dette da du var gravid, har du ikke fått en skikkelig undersøkelse enda? Da ville jeg ha fått meg time hos gynekolog. Når du får disse smertene, blir du kvalm? Stikkende smerter, eller konstant murring? Jeg har også vondt ved høyre side av magen, og jeg kjenner at det er i eggstokken. Nå fikk jeg fjernet egglederen i sommer pga exu, og har hatt mye vondt siden det. Kanskje hormonelle forstyrrelser?
Gjest Lilleulv Skrevet 22. januar 2009 #5 Skrevet 22. januar 2009 Nei, de har ikke sjekka noe som helst. Regna vel med det var ok etter at barnet var født. Det kjennes som sterke menssmerter, jeg klarer ikke å definere det bedre. Men kommer altså ikke i forbindelse med mensen. Får bestille time hos gynekolog.
Gjest *Mim* Skrevet 22. januar 2009 #6 Skrevet 22. januar 2009 Eggstokken kan vri seg, og det gjør visst veldig vondt.
Gjest Storeulv Skrevet 22. januar 2009 #7 Skrevet 22. januar 2009 Ikke for å være slem, men kanskje du er litt hypokonder? Du har jammen mye vondter...
Teriyaki Skrevet 22. januar 2009 #8 Skrevet 22. januar 2009 Ikke for å være slem, men kanskje du er litt hypokonder? Du har jammen mye vondter... Du skal være forsiktig med å kalle noen for hypokonder. På nettet har du ingen forutsetninger for å kunne påstå noe sånt uansett hvor mange vondet en person evt. har. Noen er mer uheldige enn andre.
Aftensol Skrevet 22. januar 2009 #9 Skrevet 22. januar 2009 (endret) Ikke for å være slem, men kanskje du er litt hypokonder? Du har jammen mye vondter... For det første så har hun nettopp vært gravid, og da følger det med mye vondter over alt! Ryggen, magen og beina for å nevne noen få... Teit uttalelse fra Storeulv.. Helt enig med deg Teriyaki Endret 22. januar 2009 av Aftensol
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #10 Skrevet 22. januar 2009 Utrolig teit beskyldning fra storeulv. Kanskje du bør få deg en skikkelig utredning lilleulv. Du kan få store smerter av invortes sopp infeksjoner.
Gjest Gjest Skrevet 22. januar 2009 #11 Skrevet 22. januar 2009 Det kan være en cyste på eggstokken. Det er ufarlig og stort sett alle kvinner har det fra tid til annen. Hos noen blir de væskefylte og store, og det kan bli smertefult. Det kan forveksles med betennelse i livmor og blindtarm (hvis den er på høyre eggstokk). Smertene kan komme i perioder, under samleie, med menstruasjon o.l. og det er vondt. Stort sett opereres ikke slike bort, kun itilfeller der de er så store at det er fare for at de kan sprekke. Det er iallefall bedre å vite hva det er, for å slippe å være bekymret itillegg til å ha vondt. Bestill en time hos en gynekolog, lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå