Tjorven Skrevet 27. juni 2003 #1 Skrevet 27. juni 2003 Jeg har bitt negler i mange år, men har nå klart å slutte (veldig fornøyd med det) og neglene begynner å få litt lengde. Jeg var veldig lyst til å prøve å legge fransk manikyr på meg selv og i går fant jeg noen bittesmå tilbudsflasker med neglelakk jeg tenkte jeg skulle begynne forsøkene med. Den ene er lys-lys beige (nesten så den ser blank ut) og den andre er hvit (selvsagt). Men så er spørsmålet, hvor mye av tuppen skal være hvit? Problemet mitt er at neglene mine i utgangspunktet har en stor lys tupp (etter negbitingen) slik at jeg er redd dette vil synes godt om jeg bare tar et smalt felt med hvit lakk ytterst. Bør neglelakken jeg legger under være mørkere eller skal den være helt, helt lys. Noen tips?
Jewel Skrevet 27. juni 2003 #2 Skrevet 27. juni 2003 Hei. Her kan du virkelig utfolde deg meg farger og variasjoner.... Den mest normale er vel amerikansk manikyr (samme prinsipp som fransk) Legg et lag med den lyse beige neglakken først (la tørke) den hvite legges helst på det lyseste (ytterst) feltet på neglen. dra penselen tvers over neglen... (så slipper du pirkearbeid og ujevn linje) La dette tørke godt, og avslutt med den lyse beige.. Her kan du variere med forskjellige typer... (rosaskjær,blank,glitrefarger osv) Kan anbefale en fra Lumene (husker ikke hva den heter da det er negldesigneren min som bruker den) men den er blank med et innslag av perlemor.... Er alltid fornøyd når hun bruker denne! Lykke til :D
Titti72 Skrevet 27. juni 2003 #3 Skrevet 27. juni 2003 Du kan gå på Vita og kjøpe fransk manikyr der. Det er en liten pakning med 1 blank, 1 rosa og 1 hvit neglelakk + "tupper" (klistremerker) som du virklig trenger for å få det jevnt på. Du må først ta blank på hele neglen. Tørkes godt. Så fester du på "tuppene" (en hånd om gangen) så de slutter der hvor du vil det hvite skal starte. Lakk med hvit. og la den tørke før du tar av "tuppene" (ikke bruk for mye). Lakk med rosa og la det tørke igjen, før du tar på nytt lag med blank. Dette tar sinnsykt lang tid, så vær tålmodig, og ikke slurv. Det beste er hvis du har en venninde til å gjøre det på deg. Jeg har også endelig klart å slutte å bite, og nå er neglene mine så lange at de må klippes ned litt!!! Er så stolt, og det er så pent. Jeg er dårlig til å legge på lakk, for jeg har ikke mye erfaring med det pga. årelang neglbiting så jeg bruker kun blank lakk for best resultat.
Tjorven Skrevet 27. juni 2003 Forfatter #4 Skrevet 27. juni 2003 Tusen takk for velig gode tips. Jeg tror jeg bare skal prøve meg litt frem for å se hva som blir fint og ikke! Nå fikk jeg iallfall noe å forholde meg til, slik at jeg kanskje kan få til dette litt bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå