Gå til innhold

Når du dusjer...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Må si jeg og er en som ikke lenger bruker såpe. Så mye. Merker jeg at jeg lukter svette bruker jeg vanlig klut med bittelitt såpe på de utsatte steder, men ellers skal vann og klut være nok.

Men dette blir vel personlige valg.

Det er ikke sunt å bruke såpe for huden din hver dag, eller skrubb, ei heller bodylotion, siden huden slutter å produsere sin naturlige fuktighet.

Kan man ikke gjøre det et par ganger i uka istedet for hver dag?

Bruker du milde såper og kremer og ikke overeksfolierer, så er det ikke skadelig for huden. Å få vekk døde hudceller gjør at kremene kommer mer til sin rett og får virket bedre på huden så det er bare bra å skrubbe - men ikke skrubbe "av" huden, da blir den tørr og overeksfoliert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig i dette altså:) Alt er sunt med måte. Ellers ville livet blitt veldig strengt. Ser den:)

Skrevet

Hvor får jeg kjøpt sånn skrubbhanske? Gjerne på nett :)

Skrevet

Jeg skrubber ikke kroppen. Må innrømme at jeg er skeptisk til å gni og skrubbe huden, og synes at avstøtningen av døde hudceller kan få gå av seg selv.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
oi! blir du ikke litt tørr da? eller så er du heldig ass he he...hva spiser du, mye nøtter, fet fisk og sunne oljer eller? det skal være bra for huden;)

Jeg blir ikke tørr i det hele tatt. Eneste stedet jeg blir tørr av og til er på leggene, og det er fordi jeg shaver dem. Ellers bruker jeg såpe kun under armene. Ansiktet må jeg smøre hver dag, for der bruker jeg sminke og blir alltid tør jeg når jeg vasker av sminken. Bodylotion er jo for å brukes på tørr hud da, er helt unødvendig å bruke det for å holde huden myk.

Skrevet

Jeg skrubber kroppen et par ganger i uka, men må innrømme at jeg ikke skjønner helt vitsen. De skrubbet da ikke for 100 år siden, og jeg kan ikke tro de hadde så veldig dårlig hud akuratt... :)

Skrevet
Hvor får jeg kjøpt sånn skrubbhanske? Gjerne på nett :)

Ellers har butikkene Lucky Duck (tidligere Saape) hansker i alle mulige farger og mønstre til 20,- per stykk :)

Skrevet

Jeg elsker skrubbehansker og hampvotter og hva det nå skal være!

Bruker dem for å skrubbe vekk tørr hud, peele bikinilinja og øke blodsirkulasjon i lårene (skal visst være bra mot cellulitter og det).

Gjør det ikke hver gang jeg dusjer, kanskje annenhver.

Gjest Alabama
Skrevet
Er det så bra å holde på å skrubbe kroppen hver dag? Bare spør,har ikke peiling..

Jeg tror heller ikke det er lurt å skubbe seg hver dag, for så å påføre fuktighetskrem.

Da vil man jo skrubbe bort det naturlige fettlaget på kroppen, og erstatte det med et kunstig fettlag!!??

Gjest Infralove
Skrevet

Eg brukar body scrub 1 gang i veka. Eg har muligens litt sensitiv hud eller noko, men eg syns det blir ubehageleg å gjere det for mykje. Body lotion bruker eg vanlegvis 1 gang i veka og. Har mjuk hud.

• 2 uker senere...
Skrevet

Bruker skrubbehansker (fra HM)

Men blander inn babyolje i dusjsåpen, får mykere hud enn med bare såpe. Smører med huden med babyolje etterpå, og får dødsmyk hud.

Pleier å kaste skrubbisene og kjøpe nye..

c-girl

Skrevet

Ganske ofte, omtrent annenhver gang når jeg dusjer samt at jeg bruker peeling et par ganger i uka.

Føler meg skikkelig freeesh etterpå :)

Skrevet

Bruker sånn skrubbe-"ball" fra Body Shop, den tar ikke like hardt som hansker, men får veldig myk hud :) og i tillegg går det mindre produkt, siden dusjgelen fordeles bedre. Bruker den hver gang jeg dusjer, vasker den i maskinen på 30 grader, og kjøper ny når den er utslitt.

Jeg bruker parfyme- og såpefri dusjgel, huden min tåler ikke annet. Bruker gjerne noe som er tilsatt feks kakaosmør slik at huden får ekstra fuktighet.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker natursåper. De er milde og gode og laget med bare vegetabilske oljer og sånt. Koster litt mer, men det er de absolutt verdt. Blir ikke tørr i huden av dem. Begynte faktisk å bruke dem fordi jeg syntes jeg ble så tørr en periode, men etter at jeg begynte med dem har jeg fått tilbake babyhuden, he, he.

Kan kjøpes i en del butikker, men kan være vanskelig å finne om du ikke vet hvor. Kan også kjøpes på nett og jeg anbefaler denne :Hehe:

Såpene inneholder både sheasmør og kakaosmør.

Skrubbehansker bruker jeg innimellom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...