Gå til innhold

trenger tips til å takle treningsstudio!

Anbefalte innlegg

Gjest Treningsstudio
Skrevet

Jeg har nettopp fått meg kort på det berømte friskhuset i byen.. etter masse masing fra venner osv, fikk jeg det til slutt. Har gått å snakket om det i over 1 år, men ble ikke før nå. Jeg har ikke fått kort før pga at jeg var ganske sikker på at det kom til å bli som dette!

Jeg har utrolig dårlig selvtillit og ønsker sterkt og gå ned i vekt, få bedre kondis, få strammet meg opp litt her og der osv. MEN jeg får helt angst når jeg kommer inn på friskhuset! Jeg bor i en ganske liten by, derfor er det en selvfølghet at man møter på mange man vet hvem er når man er å trener. Dette synes jeg er helt forferdelig!!

For det første tør jeg ikke tenke på å dra ALENE å trene uten noen venner å trene sammen med! da hadde jeg svimet av tvert! Men uansett om jeg har noen med så føler jeg at alle ser på meg og hvor teit, feit, rød, svett og ekkel jeg er! Det er helt forferdelig!! Jeg har prøvd å tenke positive tanker, ikke bry meg om de andre som er å trener osvosv, men det nytter ikke! Jeg klarer det bare ikke! Om noen har tips eller noe som helst som kanskje kan hjelpe meg så setter jeg stor pris på det!!!

Jeg har utrolig lyst til å begynne å trene å komme i god form og ikke minst klare å slanke meg litt, men når det er sånn at jeg har mareritt før jeg skal å trene så klarer jeg det ikke!!

Jeg har også veldig dårlig samvittighet om jeg ikke trener, for pappa må betale for kortet mitt hver mnd i 1 år.

ønsker så inderlig noen tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det viktigste for meg er å ha med egen musikk, da er jeg litt mer i min egen verden og bryr meg pent lite om alle de andre rundt meg :jepp:

Skrevet

En SKAL jo bli rød og svett av å trene! Så det ser jo mye bedre ut enn å ikke bli det. Å bare dille og dalle rundt og "liksomtrene" tar seg bare dumt ut, så tenk at på at du faktisk gjør en god innsats, og at det er det folk ser!

Er du overvektig vil nok de fleste heller beundre deg for at du tar tak i helsa ved å begynne å trene, enn å se ned på deg for at du er der.

Tenk også på at de aller fleste har mer enn nok med seg selv når de trener. En legger selvsagt merke til andre, men ikke i den grad du tror.

Å dra alene er en vanesak. Det er verst i begynnelsen, når alt er ukjent og nytt, og du føler deg usikker. Det blir bedre når du har vært der noen ganger. Det er sikkert mange andre som trener alene også.

Stå på nå, ikke mist motet.

Skrevet

Hei,

jeg vil først bare fortelle at de fleste føler som deg i begynnelsen. Det er viktig at du prøver å fokusere på hvorfor du er der, for å trene, det er også grunnen til at de andre er der, ikke for å dømme deg på noen som helst måte. Om du føler folk glor eller lignende, kanskje går de bare rundt og føler det samme som deg... ???...

Ta som nevnt over musikk med deg, det isolerer deg litt fra omverdenen.

Ta med deg en treninggsvenn, er dere to glemmer du kanskje ubehaget mer.

Prøv å legg fokus på trening, ikke omgivelsene. Kroppen din har godt av det og det vil du merke etterhvert.

GÅ på trening selv om du ikke føler for det, du må bare tvinge deg selv til å føle det litt fælt i begynnelsen, det blir lettere etterhvert og gleden med trening på senteret vil komme til deg. Sett deg ett mål om at du skal prøve 2-3 ganger i uken i 4 uker eller mer, oppretthold dette å se om du ikke endrer mening etterhvert! Om det fremdeles er håpløst er det masse alternativer som hjemmetrening, trening ute osv..

Masse lykke til, har tro på at du fikser dette jeg =)

Skrevet

Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Begynte selv å trene for noen år siden og starten husker jeg var helt forferdelig. Jeg hadde dårlig selvtilitt og ble ikke særlig oppmuntret av å gå å se meg selv i speilene på alle kanter, samt alle de veltrente folka.

For det første, om du ikke har gjort det enda, så gå til innkjøp av treningstøy. Det må være behaglig å ha på seg og ikke for stramt. En god bh er også viktig. Deretter må du bare holde ut!!!! Ikke gi opp. Du vil se resultatene komme, og da vil også selvtilliten stige. Du får sånn god følelse i kroppen av å trene pga endorfinene. Anbefaler alle å begynne å trene!!

For det andre er de fleste faktisk mer opptatt av seg selv enn å bry seg om andre, det er fakta!!

Gjest Gjeste Blondie65
Skrevet

1) Det er aldri gøy å begynne å trene. Det er et slit og det krever at fornuften tar over for følelsene inntil det har blitt en vane. Etter det blir det gradvis kjekkere, og spesielt når du etterhvert også merker resultatene.

2) Ingen - og jeg mener virkelig INGEN - andre enn deg selv bryr seg om at du er svett, pes, rød, "feit", osv. De fleste konsentrerer seg om sin egen trening og bryr seg lite om andre.

Ja jeg forstår at dette ikke er lett til å begynne med, men jeg lover deg en ting og det er at du vil føle deg mye bedre etter en kort stund og når dette blir en vane.

Jeg har vært der selv, følte alle så på "mørkelilla" pesende meg, men de gjorde jo ikke det. De andre på treningssenteret har nok en gang begynt på et eller annet nivå selv og har kommet dit de er fordi de har trent regelmessig. Mange andre er nybegynnere som deg selv og har kanskje akkurat samme problemet som deg når det gjelder selvtillit.

Så moralen er: Tyn deg selv litt - kom deg avsted. Ta med musikk på øret og tren i din egen verden og la de andre konsentrere seg om sitt. Det er det de likevel gjør.

Til å begynne med kan du kanskje velge å dusje hjemme hvis det er mer komfortabelt (ikke bli sett i dusjen).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...