Gjest LindaE Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Har hatt en ganske kaotisk oppvekst med en far som drakk veldig mye å en mor som var ganske nedslitt.... I alle år etter de dro fra hverandre har di kostant rakket ned på hverandre til oss, og nå kjenner jeg at jeg har fått mer enn nok av det egentli. De er blitt litt flinker til og slutte med d d siste året, faren min klarer sånn høveli å godta d, men d glipper innimella ut noe av han og, men jeg føler at vær gang jeg sliter med noe, så får jeg tilbake i kommentar fra moren min at det kan vi takke faren min for. Hvorfor er det så vanskelig for henne og godta at d er fortid å at man trenger ikke stadig vekk å rakke opp i ting som skjedde for over 15 år siden.( jeg var en 9 år når de flyttet fra hverandre), å at d er ikke no man kan gjøre me det som skjedde på den tiden nå? Å hvordan kan jeg eventuelt hjelpe henne på best mulig måte så hun kan komme seg vidre i livet uten å såre følelsene hennes??
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Har hatt en ganske kaotisk oppvekst med en far som drakk veldig mye å en mor som var ganske nedslitt.... I alle år etter de dro fra hverandre har di kostant rakket ned på hverandre til oss, og nå kjenner jeg at jeg har fått mer enn nok av det egentli. De er blitt litt flinker til og slutte med d d siste året, faren min klarer sånn høveli å godta d, men d glipper innimella ut noe av han og, men jeg føler at vær gang jeg sliter med noe, så får jeg tilbake i kommentar fra moren min at det kan vi takke faren min for. Hvorfor er det så vanskelig for henne og godta at d er fortid å at man trenger ikke stadig vekk å rakke opp i ting som skjedde for over 15 år siden.( jeg var en 9 år når de flyttet fra hverandre), å at d er ikke no man kan gjøre me det som skjedde på den tiden nå? Å hvordan kan jeg eventuelt hjelpe henne på best mulig måte så hun kan komme seg vidre i livet uten å såre følelsene hennes?? Si at om hun skal stadig se seg bakover, så kommer hun ikke seg fremover. Overse alt hun sier negativt. Vær konsekvent. Fortell at folk blir veldig lei av at hun er negativ. eller: Du har fortalt nok om hvordan han er, jeg ser det selv,og har fått nok info om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå