Gå til innhold

Gjest i bryllup


Ana

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup i mai, og jeg aner ikke hva jeg skal ha på meg!! (Har aldri vært i bryllup før!)

Er det noen som kan hjelpe meg?? Innbydelsen sier heller ingenting om hvor formelt det skal være....men vielsen begynner kl.16 hvis det har noen betydning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Henger meg på her, skal i bryllup i juni. På invitasjonen stod det "Smoking/mørk dress". Men hva vil egentlig det si for oss damer?

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Julie, det betyr at du skal ha på deg en lang, pen kjole. Ikke nødvendigvis nedenfor-ankelen-lang, men ikke en knekort i hvert fall. En pen sommerkjole kan absolutt gjør nytten, men stæsj deg opp med smykker og sånn så det blir noe mer pyntet enn vanlig.

Står det ikke antrekk, kler mannen seg i mørk dress, og damen i en lang kjole.

Synes jeg. Evt smoking til mannen, kjempepyntet til damen, men det kan være greit å sjekke hva brudeparet skal ha. En mannlig gjest i smoking står ikke så godt til en brudgom i svart dress...

Klem fra Siri icon_biggrin.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Damene skal iallfall unngå å bruke hvitt. I tillegg mener jeg å ha hørt at man heller ikke skal ha sort, men for min del spiller det ingen rolle om noen av gjestene våre har på seg sorte kjoler i vårt bryllup.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har samme dilemma. innbydelsen sier mørk dress/smoking og selvfølgelig ingenting om hva damene er forventet å ha på seg (hvorfor er det egentlig sånn?).

så nå har jeg lånt fire bøker om skikk og bruk på biblioteket, heldigvis er ikke bryllupet før i august, så jeg har god tid til å finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

I ett bryllup skal man helst ikke kle seg i sort eller hvir kjole. Ihvertfall ikke hvit! Det er lekkert med lang kjole, men ikke for utfordrende, da kan du få en del litt stygge blikk fra de eldre damene rundt bordet (men sånn er det vel overazlt? ) Har sett mye grønne og blå lange kjoler i bryllup, selv sverger jeg til røde. Finn noe du føler deg vel i OG som du kan danse den klassiske dansen med brudgommen i! 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Om du har bunad så er det jo ganske naturlig å bruke den...

Og så heller skifte til kjole etter middagen.

Bunad er jo ett flott plagg som passer til mange anledninger..

Lengden på kjolen syns jeg ikke spiller så stor rolle..

Kanskje ikke skikkelig mini skjørt, da!

icon_smile.gif

1212[ Dette Innlegg er endret av: Ka:Oz den 2002-04-21 00:40 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i bryllup i helgen, og der var det hvitt skjørt (med farget topp)og sorte kjoler (med sjal i andre farger).

Alle var nydelig kledd og vel tilpass.

Nå hadde da også brudeparet skrevet som antrekk "det flotteste du har" - og det var deilig å se at folk hadde tatt på seg det de følte seg fine i, ikke det andre synes de skal ha.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...