Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag var jeg på møte med banken, og fikk pressa ned renta fra 6.2% til 4.95%, så det nytter:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag var jeg på møte med banken, og fikk pressa ned renta fra 6.2% til 4.95%, så det nytter:)

Nå hadde du veldig høy rente fra før også da.

Skrevet
Nå hadde du veldig høy rente fra før også da.

Ikke sant?

Nå er jeg litt nysgjerrig på hva du mener med prute? Hadde dere et reellt tilbud fra en annen bank slik at dere kunne be banken matche den renta dere evt hadde fått? Eller kom dere inn under en annen sikkerhet med verdivurdering?

Skrevet

Inegn av delene. Renta var varslet til å gå ned fra 6.2 til 5.6, men det er jo fortsatt høyt. Sa bare at vi syns renta var for høy i forhold til andre banker.

Har 100% finansiering.

Skrevet
Inegn av delene. Renta var varslet til å gå ned fra 6.2 til 5.6, men det er jo fortsatt høyt. Sa bare at vi syns renta var for høy i forhold til andre banker.

Har 100% finansiering.

Da går jeg ut fra at du har førstehjemslån. På den type lån er det mulighet til å få rente ned i 4,6%. Da skulle det bare mangle at du ikke skulle få satt ned renta. En rente på 5,6 er alt for høyt.

Skrevet

Du har ikke presset renta. Banken har operert med den høye renten, så lenge uten at du har gjort noe.

Dessuten, så får du 4.95 om du ha svært store lån. (over 2 mill)

Dette er den nominelle renten din, men hva ble den effektive?

Bankene opererer i reklamen med rente som får oss til å undre. Hvorfor får ikke jeg lav rente, tenker vi.

Den lave renten er forbeholdt nye kunder, og de med lån over 2 mill

Skrevet

Jeg har ikke lån over to mill, lånet er på ca 1.3mill.

Skrevet
Jeg har ikke lån over to mill, lånet er på ca 1.3mill.

Da har du for såvidt fått en grei rente nå. Laveste rente på førstehjemslån på den størrelsen er 4,75%.

Skrevet

Ja, jeg syns vi var heldige. Har en del fordeler ved denne banken som vi ikke hadde fått i Nordea, der renta kanskje hadde blitt litt lavere.

Skrevet
Ja, jeg syns vi var heldige. Har en del fordeler ved denne banken som vi ikke hadde fått i Nordea, der renta kanskje hadde blitt litt lavere.

Er du Basis eller Fordel Plus kunder ?

Pass på 4,75 beregnet for Fordel pluss, du må ha 5 produkter i Nordea for å få en slik rente f.eks bolig lån, forsikringer. sparing, ...ect... Hvis ikke kan det hende at det endrer seg ... og du får 5,6 igjen ...

Noen som vet ? Er det riktig ?...

Skrevet

Vi er ikke kunder i Nordea, var det før, og var da Fordel Pluss-kunder.

Vi har Sparebanken Møre-

Skrevet
Vi er ikke kunder i Nordea, var det før, og var da Fordel Pluss-kunder.

Vi har Sparebanken Møre-

Det er en dårlig bank det. Har du sjekket opp mot andre banker i området? Det eneste Sparebanken Møre er god på er at om du får avslag i alle andre banker, så klinker de til å gir deg lån med høy rente.

Skrevet

Vi er veldig fornøyde med den banken, har vært kunder både i Nordea og Sparebank1 tidligere, og Sparebanken Møre er vi mest fornøyde med.

Hvorfor syns du det er en dårlig bank?

Gjest Gjest_Mari_*
Skrevet

Vi har lån på 1mill til 4,5 rente.

Har nettopp prutet på renten!

• 3 uker senere...
Skrevet
Vi er veldig fornøyde med den banken, har vært kunder både i Nordea og Sparebank1 tidligere, og Sparebanken Møre er vi mest fornøyde med.

Hvorfor syns du det er en dårlig bank?

De har jo dårligst rente av alle da! Om du bor på Sunnmøre skal jeg fortelle deg om mange banker som er bedre på rente og ikke minst - kundeservice.

Og om du såg forsiden på Sunnmørsposten i dag, så sier det sitt. SBM setter OPP renten.

Skrevet

Min rente går ned til 4,15% den 10. mars uten at jeg gjør noe for det.

Skrevet

Gratulerer! Bra jobbet!

Ikke vær så negative folkens, muntr eller opp! Er faktisk ikke alle som er så flinke til å komme i gang med slike ting, men når de først gjør det og får det til så er det moro :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...