Gå til innhold

Hvor mye burde jeg skatte?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

hvor mye burde jeg skatte jeg kommer til å tjene ca 160 tusen fram til desember hvor mye burde jeg skatte av disse? er det noen som vet om det kansje vil bli for lite å skatte 28 % ? jeg har også bolig lån på 700 000 ca ..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hvor mye burde jeg skatte jeg kommer til å tjene ca 160 tusen fram til desember hvor mye burde jeg skatte av disse? er det noen som vet om det kansje vil bli for lite å skatte 28 % ? jeg har også bolig lån på 700 000 ca ..

Er det 160' brutto? Har du barn? Noe annen gjeld?

ca 15% i trekkprosent/ 24000 i skatt.

Sjekk her:

http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvb...;epslanguage=NO

Skrevet
Er det 160' brutto? Har du barn? Noe annen gjeld?

ca 15% i trekkprosent/ 24000 i skatt.

Sjekk her:

http://www.skatteetaten.no/Templates/Selvb...;epslanguage=NO

Hei takk for svar :) ja dette er brutto , mente du at jeg kan egentelig bare trekke 15%? jeg har ingen barn ,,, er 21 og skal studere til neste år så kommer derfor til å jobbe fra april til desember så reiser jeg til utlandet ... syntes jeg skatter så mye jobbet kun et halvt år sist men husker jeg trakk ca 36% skatt .. har ingen annen gjeld enn dette bolig lånet...det er på 690 får å være nøyaktig

Gjest Løve66
Skrevet

Hvis du legger inn tallene dine i skatteberegningsprogrammet i linken innlegget ovenfor ser du hva du skal betale i skatt.

Skrevet
Hvis du legger inn tallene dine i skatteberegningsprogrammet i linken innlegget ovenfor ser du hva du skal betale i skatt.

Jeg får den desverre ikke opp på denne laptopen:(

Takk til du som sendte linken

Skrevet
Prøv å gå direkte til skjemaet her da (det er en helt oridnær side fra skatteetaten, men du må ha java installert): http://www.skatteetaten.no/Applikasjoner/E...09_13012009.htm

(jeg fikk nemlig ikke 24 000,- i skatt da jeg la inn dine tall)

Dersom du legger inn 700.000,- i gjeld, og regner 4% rente, gir det fradrag for 28.000 i renteutgifter.

Med 160.000,- i brutto lønn, minstefradrag på litt over 70.000,- og renteutgiftene er det ikke mye igjen å betale skatt av.

Skrevet

Vi vet ikke hva du betaler i renter og hvilke andre fradrag du har. kontakt skattekontor i din kommune, de vil skrive ut rette kortet til deg

Skrevet

Tusen takk for hjelpen til alle :)

Jeg skal ta kontakt med skattekontoret når jeg kommer hjem til Norge :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen til alle :)

Jeg skal ta kontakt med skattekontoret når jeg kommer hjem til Norge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...