Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #1 Skrevet 21. januar 2009 Har nettopp hatt en av de heftige kranglene med kjæresten.. Den type krangel jeg for alt i verden vil unngå fordi d alltid blir sagt så mye sårt.. dvs ROPT så mye sårt. Men d er så vanskelig å unngå, for han blir alltid så sint hvis jeg sier ifra om noe.. Jeg har liksom aldri rett til å bli sint/skuffet over noe som helst, for han tåler rett og slett ikke noen som helst form for kritikk, og tar ALDRI på seg skyld for noe. D irriterer meg enda mer enn d jeg i utg.pkt ble irritert for, men d er å grave sin egen grav.. Da kaller han meg fi**e, fi**etryne, at han ønsker meg død osv... Og i de siste mnd har han truet med at han vil flytte fra meg og brøler at han ikke vil være sammen med meg.. D er helt umulig for han å holde seg til saken uten å brøle div sårende ting til meg. Og han sier d er min feil fordi jeg roper, men han roper i akkurat like stor grad selv! - noe han selvsagt ikke ser selv siden han alltid er "feilfri"..! JA, jeg roper desverre, men jeg holder meg i d minste til saken og kaller han ikke for diverse stygge ting... Er d bare jeg som er nærtagende siden jeg tar meg så veldig nær av disse tingene? De blir jo alltid sagt i sinne og er derfor kanskje ikke ment så sterkt som de er sagt... *lei meg igjen..*
Gjest Wind Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 (endret) For å være helt ærlig tror jeg bare du skal være glad til om han gjør alvor av "trusselen" og flytter ut. En fyr som kan si slike ting til deg, selv om han er sint, er ikke noe å samle på, i min bok. I alle fall hvis han er klar over hvor såret du blir. Har du fortalt ham om det, eller er han så "perfekt" at han ikke sårer deg? Han sier han ønsker deg død, og du lurer på om du er nærtagende? Endret 21. januar 2009 av Wind
Pialill Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 For å være helt ærlig tror jeg bare du skal være glad til om han gjør alvor av "trusselen" og flytter ut. En fyr som kan si slike ting til deg, selv om han er sint, er ikke noe å samle på, i min bok. I alle fall hvis han er klar over hvor såret du blir. Har du fortalt ham om det, eller er han så "perfekt" at han ikke sårer deg? Han sier han ønsker deg død, og du lurer på om du er nærtagende? dette er jeg helt enig i, hvis han blir så sint i diskusjoner og kan rope og kalle deg for så stygge ting ville jeg ikke være overrsaket om han en dag gjorde mer enn å bare rope. Du bær kvitte deg med han før du ender opp med en blåveis...
Pingting Skrevet 21. januar 2009 #4 Skrevet 21. januar 2009 Da kaller han meg fi**e, fi**etryne, at han ønsker meg død osv... Og i de siste mnd har han truet med at han vil flytte fra meg og brøler at han ikke vil være sammen med meg.. Det er gjerne sånt man ikke ser når man står midt oppi det, men å oppføre seg slik er IKKE normalt i et forhold! Det er greit å krangle i forhold, men det er forskjell på å krnagle fordi man er uanig, og å bevisst prøve å såre den andre parten. Jeg har kranglet så busta fyker med enkelte av eksene mine, og det uten at noen av oss kom med slike kommentarer. Du burde ikke tolerere dette. Han er sikkert snill ellers og grei og du er glad i ham og sånt, men hvorfor i all verden skal du finne deg i dette? En fyr er ikke bedre enn han behandler deg på sitt dårligste.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #5 Skrevet 21. januar 2009 Nei, du er ikke nertagende dersom han sier slike stygge ting til deg. Når mannen min i starten kunne være usakelig, og gjerne i likhet med kjæresten din si "ja, men da er det vel ikke vist at vi er sammen lenger da" etc. Jeg gav ham da klar beskjed om at slike teite ting gadd jeg ikke å høre på, og at han fikk klare å diskutere ting uten å komme med slike barnslige ting eller dra opp andre ting kun i hensikt om å såre. Han så fort selv at dette var teit, og det skjer aldri lenger. Vi er begge enige om at vi ikke ønsker å dra opp ting kun i hensikt om å såre den andre når vi krangler. Videre har du ikke lov til å bli såret over at han roper til deg. Du roper like mye selv så den delen av kranglingen er du like mye med på å skape som han. Du kan ikke kjefte for at han roper før du selv lærer deg å krangtle uten å være barnslig.
Gjest Illiya Skrevet 21. januar 2009 #6 Skrevet 21. januar 2009 Truer han med å flytte fra deg, så hent kofferten hans og be ham begynne å pakke der og da! Utover det, nei, jeg hadde ikke kunnet være sammen med en som ropte stygge ting i den hensikt å såre meg. Jeg ville mistet respekten for ham totalt, så forholdet ville uansett vært over fra min side etter noen episoder av det der.
Gjest Gjest Skrevet 21. januar 2009 #7 Skrevet 21. januar 2009 Hvis du ikke sier sårende ord til han, men han gjør det til deg har du all rett til å bli såret. Det skal du ikke finne deg i! Man kaller ikke kjæresten sin slike ting bare fordi dere har en krangel(om noe som sikkert er helt hverdagslig) Hadde du vært utro el. kunne han kalt deg det..
Jade Skrevet 21. januar 2009 #8 Skrevet 21. januar 2009 Si at han ikke truer med å flytte med mindre han mener det. Og hvis han virkelig mener det, så kan han pelle seg ut. Du kan også si at hvis han kommer med flere drapstrusler, så ringer du politiet.
Ethereal Skrevet 21. januar 2009 #9 Skrevet 21. januar 2009 Flytt fra han du! Syns ikke du skal være sammen med en person som kaller seg slike ting. Kjæresten skal få deg til å føle deg bra, ikke føle deg som drit.
Morea Skrevet 21. januar 2009 #10 Skrevet 21. januar 2009 Dessverre så har han enten ikke respekt for deg, eller så blir han "bare" irrasjonell når han blir sint. Jeg har vært sammen med den sistnevnte typen. Til slutt listet jeg meg rundt som en blek liten skygge i frykt for diskusjon, noe som ikke er å anbefale dersom man ønsker å bevare en viss grad av selvtillit og verdighet. I ettertid skjønner jeg overhode ikke at jeg kunne tålerere det, men da jeg var i det trodde jeg at vi skulle finne en løsning. Helt til neste gang vi hadde en diskusjon..... og gangen etter det. Tror nok ikke det ville løst seg, og stakkars det mennesket han eventuelt er sammen med nå.
Gjest Flode Skrevet 21. januar 2009 #11 Skrevet 21. januar 2009 Han sier han ønsker deg død, og du lurer på om du er nærtagende? !!!!!!!! Truer han med å flytte fra deg, så hent kofferten hans og be ham begynne å pakke der og da! Noen ganger treffer man mennesker som kan bety veldig mye for en, men som faktisk bare ikke er godt for en, så da må man bare bryte ut og begynne livet igjen ett annet sted... Dette virker ikke som en fyr som klarer å ta selvkritikk, så da kommer han nok ikke til å forandre seg heller, så kanskje det beste bare er å komme seg vekk før det er barn involvert...??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå