Gå til innhold

Voksing av overleppe

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Sofi_*
Skrevet

Har lenge vurdert å vokse overleppa mi siden jeg synes det var så mye dun der. Noen av de var også litt mørke, derfor har det vært til sjenanse. Har brukt å bleke av og til. Men har ikke turt å vokse fordi jeg har vært redd for å få stivere hår når det gror ut igjen.

Mandag tok jeg mot til meg og fjernet hele problemet ved hjelp av voksing. Var en befrielse!

MEN! Jeg er fortsatt helt nummen i overleppa. Har fått masse kviser og verk der dunene var. Uutholdelig! Hvor lenge varer dette? Hva skal jeg gjøre for å roe ned og få bort kvisene? Vil dette skje igjen?

Tror dette var første og siste gang jeg vokset overleppa. Men vil dunene bli like myke som de alltid har vært?

Tar i mot råd og andres erfaringer med glede!

På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest sammeproblemher
Skrevet

jeg har samme problem når jeg vokser overleppa.. bittesmå hvite kviser, noen som har tips??????? mulig vi må rense med noe etterpå? istede for bare den fett greia til å fjerne all voksen med som hvertfall jeg må bruke etterpå..

Gjest Gjest_Sofi_*
Skrevet
jeg har samme problem når jeg vokser overleppa.. bittesmå hvite kviser, noen som har tips??????? mulig vi må rense med noe etterpå? istede for bare den fett greia til å fjerne all voksen med som hvertfall jeg må bruke etterpå..

Etter voksinga brukte jeg en beroligende olje som fulgte med. Har renset flere ganger med leiremaske, men har fortsatt hvite småkviser. Vokset på mandag kveld og er fortsatt sår og nummen nå onsdag kveld. :(

Har du vokset flere ganger? Blir du alltid kvisete etterpå? Hvor lenge varer "kvise"utbruddet? Og hvordan blir dunene etterpå?

Skrevet

En hudpleier jeg var hos tok først og renset området med pyrisept (eller klorhexidin?) før hun vokset, og deretter smurte hun inn litt lavendelolje, som er beroligende for huden. Det fungerte utmerket, ingen kviser!!

Skrevet

Jeg gjorde dette i en litt fancy salong en gang, og der gikk de over med apparat som sende ut strøm etterpå, som de sa virket desinfiserende! Skjønner ikke hvordan det funker, men jeg fikk i alle fall ingen kviser etterpå!!

Skrevet

jeg og....først hovnet jeg SKIKKELIG opp, det varte faktisk over ett døgn med lettere hevelse.

så var det urenheter i flere dager, og dette skjer uansett hvilken vokstype jeg bruker:/

lavendelolje ja........kanskje det er trikset.

Skrevet

Jeg pleide også å vokse før - og fikk nummen, irritert, rød hud med hvite nupper. Det er nok imidlertid ikke kviser, men betente hårsekker. Det er ikke så lurt å bruke uttrøkende kvsieprodukter, for da irriterer man bare huden enda mer.

Det beste er å rense med noe disinfiserende før man vokser, og også etterpå. Smøre deretter inn med en desinifserende og beroligende krem (hør på apotek). Tetreolje hjelper også, er desinfiserende og betennelseshemmende (etter voksing da). Evt kan aloe vera gele brukes for å berolige etterpå.

Men jeg synes det beste er å nappe med pinsett. Tar lengre tid, men man slipper all irritasjonen etterpå.. Jeg har helt sluttet med voksing pga hudirritasjonen. Huden på overleppa er litt for følsom for den røffe bahandlingen voksing er for huden.

Gjest "Klara Klok"
Skrevet
Jeg pleide også å vokse før - og fikk nummen, irritert, rød hud med hvite nupper. Det er nok imidlertid ikke kviser, men betente hårsekker. Det er ikke så lurt å bruke uttrøkende kvsieprodukter, for da irriterer man bare huden enda mer.

Det beste er å rense med noe disinfiserende før man vokser, og også etterpå. Smøre deretter inn med en desinifserende og beroligende krem (hør på apotek).

Hei.

Jeg er sykepleier og kan skrive under på at dette stemmer.

Nuppene og kvisene kommer av irriterte hårsekker som er blitt betent.

Det er også mulig at man får slike betente hårsekker dersom man ikke får renset vekk all voks og olje etter hårfjerningen fordi hårsekkene da blir tilstoppet.

Så rens huden før voksing, fjern voksen godt og rens huden igjen med sårrensevann (Klorhexidin fra apoteket.)

Er du ekstra plaget kan du forsøke å rense etter voksingen med noe som kalles injeksjonstørk, og som er basert på rensesprit. Det fins ulike merker, og man får dem dersom man spør etter det på apoteket.

Det går også an å kjøpe sårsalver på apoteket,som Bacimycin foreksempel, til å ta på om natten etter napping.

En hudpleier jeg kjenner sier at dersom man vasker huden med vann rett etter voksing har de sårbare nynappede hårsekkene ekstra lett for å bli infisert.

Det samme gjelder hvis man tar på kremer eller sminke like etter fjerning av hårene i ansiktet.

Man bør ifølge henne vente et døgn før man vasker med vann på et vokset område.

Hun mener også at det somregel er best å bruke en varmvoks for ansiktet eller intimhårfjerning til å fjerne hårene på overleppen med.

Jeg har prøvd hennes råd, og fikk mindre problemer med hovenhet og tøff behandling av ansiktshuden da.

Ligger også unna leppepomade den første dagen etter voksing av overleppen.

Gjest Gjest_Sofi_*
Skrevet

Tusen takk for gode råd og erfaringer.

Jeg gjorde visst alt galt da jeg vokset. Skal prøve med klorhexidin både før og etterpå... Unngå vann og olje... og ikke bruke krem eller sminke før huden har roet seg... :)

TUSEN TAKK!

• 1 måned senere...
Gjest Charming
Skrevet

Nettopp vokset overleppen for første gang. Omtrent 1,5 time siden nå - rødfargen begynner å forsvinne saaaakte men sikkert. Får ALLE disse små kvisene osv?

Jeg gjorde det på salong, med en slaks varmvoks som stivnet - så rev hun av. Så la hun på en litt avkjølende og beroligende krem etterpå samt litt pudder. Jeg er ikke FRYKTELIG gira på alle de små hvite kvisene osv som dere her snakker om ser dere.. :O

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Jeg har bare vokset overleppen en gang, fordi voksen rett og slett ikke klarte å ta alle hårene. Uansett, jeg fikk ikke kviser, og hårene som kommer ut er like myke og dunete som de som ble revet ut var :o)

Gjest Charming
Skrevet

Åh, så godt å høre at ikke ALLE blir sånn. Hvor fort fikk folk disse kvisene? Når kan jeg prise meg lykkelig for at jeg trygt kan si jeg ikke får det liksom? *HÅPE* :)

Gjest Gjest_Lis_*
Skrevet

Første gang jeg vokset så kjøpte jeg noe som heter Rica Salvatorica gele av hudpleieren. Bruker denne daglig etter å ha vokset og får ingen kviser.

Bruker den også når jeg har tatt bikinikanten.

Fungerer også supert når man har fått munnsår. Min datter får litt sånne forkjølelsessår rundt munnen om vinteren og denne geleen hjelper mot det også.

Skrevet

Alle får ikke kviser av å vokse overleppe, nei.

Skrevet

Jeg vokser overleppa med jevne mellomrom, og er ikke plaget med kviser o.l i etterkant. I ett par timer blir det litt rødt og hovent, men jeg ser ikke på det som noe stort problem da jeg kun vokser når jeg vet jeg bare kan være hjemme etterpå.

Før jeg vokser pleier jeg å fjerne all sminke, og deretter rengjøre med rent vann, og la det tørke først. Etter voksing pleier jeg og bruke den "våtservietten" som følger med, samt ha kaldt vann på feks noe toalettpapir som jeg holder på overleppa noen minutter, slik at den verste irritasjonen gir seg..

:)

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Før jeg vokser pleier jeg å fjerne all sminke, og deretter rengjøre med rent vann, og la det tørke først. Etter voksing pleier jeg og bruke den "våtservietten" som følger med, samt ha kaldt vann på feks noe toalettpapir som jeg holder på overleppa noen minutter, slik at den verste irritasjonen gir seg..

:)

Vokser du selv da?

Har aldri turt det jeg....

Hva slags voks-greier bruker du da?

Skrevet
Vokser du selv da?

Har aldri turt det jeg....

Hva slags voks-greier bruker du da?

Ja, jeg vokser selv. Det er ikke noe problem.

Jeg bruker den fra Veet som er beregnet for ansiktet :)

Gjest Charming
Skrevet

Jeg vil bare meddele til min store fryd - jeg fikk ingen kviser på overleppa. Hurra :D

Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet
Ja, jeg vokser selv. Det er ikke noe problem.

Jeg bruker den fra Veet som er beregnet for ansiktet :)

Kanskje prøve....

Har bare vokset selv en gang før og det var leggene.

Jeg kom ikke så langt da for jeg fikk det stygge såret på den første delen av leggen jeg skulle vokse (dro med hud?). Har aldri turt å gjøre det selv igjen.

I den fra Veet til ansikt. Er det sånn voks som man skal varme opp og smøre på?

Det var jo det jeg brukte på leggen når de gikk galt....

Hvor ofte vokser du overleppa?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...