Gå til innhold

"tar" alle vennene mine

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet

Vi er ikke sammen enda, men vi har holdt på ei stund. Nå i det siste har han møtt flere og flere av vennene mine. Det første han gjør etterpå, er å finne de samme folka på facebook og begynner å prate med de, blir kjent med de, planlegger ting som ikke alltid jeg får vite om. Jeg synes det er kjempeflott at han er intressert i å bli kjent med vennene mine, det viser samtidig en interesse for meg sant?

Meg jeg føler at han kanskje går litt for langt av og til, spesielt når han planlegger ting uten meg. Vet det høres veldig egoistisk ut, men jeg føler kanskje at han "stjeler" vennene mine litt for fort. Jeg kan ikke bestemme hvem han skal prate med, jeg eier tross alt ikke disse menneskene. Men jeg føler meg ikke helt klar til å ta han inn i livet mitt helt enda. Det er tross alt en grunn til at vi ikke er sammen enda - jeg vil helst ikke gå for fort.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og har noe klokt å si til det? Takk

Videoannonse
Annonse
Gjest til deg
Skrevet

ja, skjønner godt hva du mener

ikke introduser ham for flere venner

påpek overfor vennene dine at du tar det rolig og prøv å hinte lett om at du ikke ønsker at han skal introduseres for mye av ditt liv, venner og sånn, ennå, før du kjenner han enda bedre - at du føler at det har gått litt fort, selv om du fremdeles er veldig interessert i han?

Skrevet

Jeg skjønner også hva du mener. Selv om man ikke eier vennene sine, og ikke kan bestemme over hvem de har lov til å være venner med, så er det jo likevel litt snålt når man har introdusert venner for hverandre og de plutselig finner på ting uten å spørre om du vil være med.

Skrevet

Hmm. Hvorfor finner han på ting med dine venner uten å høre om du vil være med? Mannen min kommer kjappt lett over ens med guttekompisene mine, men ikke før etter et år begynte han å gjøre ting med dem alene. Da var de på en måte blitt like mye hans venner som mine, og det var da ganske naturlig at de av og til finner på meg gutteting sammen. Men om han med en gang hadde begynt å gjøre ting med dem alene hadde jeg lurt på hvorfor jeg ikke fikk være med.

Skrevet

Kjenner til det der, gitt.

Det er ikke så lett å gjøre noe med det uten å virke ego og sjalu. Men det er jo egentlig litt merkelig å gjøre sånt. Spesielt når dere ikke er sammen enda eller noe.

Skrevet

Skjønner deg kjempegodt, og er enig med hun som sier du kan si til dem at du ønsker og ta det rolig og sånn.

Din har sikkert gode intensjoner, men min hadde ikke det. Han insisterte på å bli kjent med vennene mine og det ble et helvete etter hvert når han viste sine kontrollerende sider. Etter at han hadde slått meg OG vært utro hadde han i tillegg fått halve venneflokken min på sin side. De så han jo bare som den søte sjarmerende.

Skrevet

Vel, for å gjøre en ting klart: Denne avtalen er enda ikke blitt oppfylt, eller hva jeg skal si. Jeg vet bare at de har planlagt noe og ikke spurt meg.

En annen ting som er litt rart, er at jeg alltid har hatt lyst til å "gjøre noe", finne på noe skikkelig gøy med ham. Av og til pleier han å arragere vennekvelder hjemme hos ham på fredagskveldene. Jeg blir nesten aldri invitert dit. Har lurt litt på hvorfor han ikke invitere meg siden vi er kommet så langt som vi er. Føler ikke jeg har "rett" til å invitere meg selv heller. Har tenkt at dette er kvelder han vil kose seg litt med "sine" venner, og jeg er ikke helt en del av den gjengen, selv om jeg møter dem ofte. Men nå har han invitert mange av "mine" venner til en slik kveld og slengt på "Få med deg **** også" (altså meg). Hvorfor inviterer han mine venner dit når jeg ikke pleier å få komme? og hvorfor spør han meg gjennom de? føler meg egentlig ikke særlig invitert... Han mener sikkert ikke å såre meg, men jeg blir litt lei meg. Vet gutter har en snål tankegang, men ærligtalt...

Skrevet

Kanskje den brutale sannheten er at han er mer interessert i å få nye venner, enn ny dame.

Gjest Gjest over
Skrevet
Kanskje den brutale sannheten er at han er mer interessert i å få nye venner, enn ny dame.

Ja, enten det, eller en sånn kontroll-greie.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Ja, enten det, eller en sånn kontroll-greie.

OFf.. Han er en sosial fyr og liker å møte nye mennesker. Men mer intressert i det enn å få meg? Håper virkelig ikke det..

Hmm så du mener han ønsker å få kontroll over meg ved å få et nærmere forhold til mine venner?

Skrevet
OFf.. Han er en sosial fyr og liker å møte nye mennesker. Men mer intressert i det enn å få meg? Håper virkelig ikke det..

Hmm så du mener han ønsker å få kontroll over meg ved å få et nærmere forhold til mine venner?

Neida, jeg kan ikke si at det må være sånn, jeg bare baserer det på mine erfaringer. Har bare ikke opplevd at en som var interresert i meg OG ikke var en kontrollfrik gjør sånn. Han kan jo være annerledes, "snakk med han" kanskje? ;)

Skrevet

Det hørtes unektelig ut som en pussig fremgangsmåte.

Er han veldig ensom og har få venner ?

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Det hørtes unektelig ut som en pussig fremgangsmåte.

Er han veldig ensom og har få venner ?

Nei, tvert imot. Han har veeeldig mange venner. Der er alltid noen som ønsker å være med han, og han blir veldig fort godt likt.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva han prøver på her.. Synes det hele blir litt rart og dumt.

Skrevet
Vi er ikke sammen enda, men vi har holdt på ei stund. Nå i det siste har han møtt flere og flere av vennene mine. Det første han gjør etterpå, er å finne de samme folka på facebook og begynner å prate med de, blir kjent med de, planlegger ting som ikke alltid jeg får vite om. Jeg synes det er kjempeflott at han er intressert i å bli kjent med vennene mine, det viser samtidig en interesse for meg sant?

Meg jeg føler at han kanskje går litt for langt av og til, spesielt når han planlegger ting uten meg. Vet det høres veldig egoistisk ut, men jeg føler kanskje at han "stjeler" vennene mine litt for fort. Jeg kan ikke bestemme hvem han skal prate med, jeg eier tross alt ikke disse menneskene. Men jeg føler meg ikke helt klar til å ta han inn i livet mitt helt enda. Det er tross alt en grunn til at vi ikke er sammen enda - jeg vil helst ikke gå for fort.

Er det noen som skjønner hva jeg mener og har noe klokt å si til det? Takk

Han høres ikke helt god ut. Synes det er dårlig gjort å gå bak ryggen din. Men hvorfor godtar vennene dine dette? Hvis de virkelig bryr seg om deg hadde de vel inkludert deg?

Det er ikke sikkert jeg har rett men jeg tror han er psykopat. Hadde ei venninne i barndommen som alltid prøvde å splitte meg og de andre venninnene mine. Hun satt oss opp mot hverandre og klarte å splitte vennskap på den måten. Nå får jeg nesten en rus av å tenke på hvor vondt hun må ha det som tyr til en slik oppførsel.

Men jeg sier nok en gang at jeg ikke er sikker på hvilken type han er! Det kan hende han bare er geniunt interessert i ditt liv og alle du omgås.. :)

Skrevet
Det er ikke sikkert jeg har rett men jeg tror han er psykopat. Hadde ei venninne i barndommen som alltid prøvde å splitte meg og de andre venninnene mine. Hun satt oss opp mot hverandre og klarte å splitte vennskap på den måten.

Må man bruke så sterke ord, da? Det skal faktisk ikke mer til enn usikkerhet og dermed stort kontrollbehov for å oppføre seg på den måten.

Kjenner en som må være venner med "alle": Det er hans comfortzone. Uten det blir han desperat. Han har aldri hatt kjæreste, greier ikke å knytte seg til en bestemt person, føler seg tom uten mange andre rundt seg hele tiden.

Gjest Gjest_Camilla_*
Skrevet
Han høres ikke helt god ut. Synes det er dårlig gjort å gå bak ryggen din. Men hvorfor godtar vennene dine dette? Hvis de virkelig bryr seg om deg hadde de vel inkludert deg?

Det er ikke sikkert jeg har rett men jeg tror han er psykopat. Hadde ei venninne i barndommen som alltid prøvde å splitte meg og de andre venninnene mine. Hun satt oss opp mot hverandre og klarte å splitte vennskap på den måten. Nå får jeg nesten en rus av å tenke på hvor vondt hun må ha det som tyr til en slik oppførsel.

Men jeg sier nok en gang at jeg ikke er sikker på hvilken type han er! Det kan hende han bare er geniunt interessert i ditt liv og alle du omgås.. :)

Tro meg, han er IKKE psykopat! Tror ikke han har noen tanker med å splitte vennskapene mine. Tror du det hjelper om jeg prøver å snakke forsiktig med han at jeg synes han går litt for langt?

Gjest Gjest over
Skrevet
Tro meg, han er IKKE psykopat! Tror ikke han har noen tanker med å splitte vennskapene mine. Tror du det hjelper om jeg prøver å snakke forsiktig med han at jeg synes han går litt for langt?

Svarer deg jeg.

Sjansen er stor for at han da vil trekke seg tilbake fra vennene dine OG deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...