Gå til innhold

Hvor kan jeg møte andre jenter?

Gjest jente 33

Anbefalte innlegg

Gjest jente 33

Hei.

Jeg er ei jente på 33 år som nettopp har komme ut overfor familie og venner, og er glad for det,, :-) Nå puster jeg fritt og begynner å se frem til å få meg en kjæreste... Men, hvor kan jeg møte ei jente.......? vil ikke inn i homomiljøet og vil helst ikke møte noen på nett da....

hvis jeg møter ei hyggelig jente, hvordan kan jeg nærme meg da? aner jo ikke om hun liker jenter eller ei........

så mange spørsmål, føler meg plutselig litt alene i denne store verdenen,,, så mange damer rundt ,men hvem liker jenter liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor vil du ikke "inn i homomiljøet"? Det må da være greiest å begynne på et sted der man vet at de andre har samme preferanse som en selv?

Nå skal det sies at jeg er hetro og ofte en del av "homomiljøet" i to land, rett og slett fordi jeg har fått veldig gode venner derfra. Ble ikke fornærmet på vegne av dette miljøet eller noe, er bare nysgjerrig på hvorfor du ikke vil møte noen derfra.

Pga. vennekretsen min har jeg flere ganger blitt sjekket opp av jenter, og de fleste oppfører seg akkuratt slik de ville gjort hvis de var hetro og sjekket opp en gutt. Det tar dermed ikke lange tiden før det begynner å ane meg at jenta er interessert på en "annen måte" enn bare vennskapelig. Det som tok lang tid for meg var å finne en måte jeg skulle forholde meg til dette på, så hvis du "bommer" så kan det hende du får en del kraftige avslag. :)

Og hvorfor ikke på nettet? Det var der fant jeg forloveden min (dog ikke gjennom datingsites) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Gratulerer med å ha kommet ut,håper det var en fin opplevelse for deg :)

Ang. å treffe ei jente ja...ikke alltid like lett det der,særlig utenom nettet og "homomiljøet"

Jeg vil absolutt anbefale deg å bli litt kjent med folk på nett,som venner i 1.omgang kanskje? For det å liksom bare prøve seg på jenter på f.eks byen kan være ganske tricky og man kan få endel skikkelig dårlige reaksjoner dessverre...

Og i stavanger er det "homo/lesbisk"-fest(mange hetero også som går der) ca en gang i mnd på de røde sjøhus,kanskje dette kan være en grei "inngangsport",mange normalt oppegående søte jenter som går der

Kan jeg spørre om du har noe imot "homomiljøet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bestemme seg om at man plutselig vil ha en jente kjæreste? jeg vurderer det, men har aldri vært forelsket i en eller likt en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 33

har vel ikke noe i mot homomiljøet men har hørt at det er mye tull og intriger, og så har jeg sett på nett at jentene er litt "tøffe"... liker best vanlige jenter jeg.....

hm, hvor finner jeg mer info om de festene? kan jo kanskje prøve meg der da, hvis det er åpent for heteroer også? fortell gjerne litt mer om festene... er ikke klar for å hoppe rett inn i lesbenes stamsted, for å si det sånn ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har vel ikke noe i mot homomiljøet men har hørt at det er mye tull og intriger, og så har jeg sett på nett at jentene er litt "tøffe"... liker best vanlige jenter jeg.....

hm, hvor finner jeg mer info om de festene? kan jo kanskje prøve meg der da, hvis det er åpent for heteroer også? fortell gjerne litt mer om festene... er ikke klar for å hoppe rett inn i lesbenes stamsted, for å si det sånn ;-)

Det med homomiljøet og intriger tror jeg er mye hvordan man er selv som person og ikke alle er slik i det miljøet(ok,noen dramaqueens er det selvfølgelig-bare til å styre unna) De fleste jenter som kommer ut søker seg til det miljøet,så du har jo sjans for å treffe noen som ikke er så godt inni miljøet og :) I miljøet er det både de "tøffe" og de mer vanlige,hvis man skal se på det sånn. Jeg f.eks,er en helt vanlig jente,kler meg som en jente(ok-godt å gå i joggeklær hjemme,hehe) har langt hår og bruker sminke og høye hæler,og det er mange som meg :) Føler kanskje at de mest "innbarka" i miljøet her er av den "tøffe" typen,men det er mange av oss som beveger seg i "utkanten" av miljøet og :)

Du finner mer info om festene på Gaysir.no (beklager viss det ikke er lov å legge ut link) Det er LLH som arrangerer festene :) Åpent for begge kjønn og alle legninger :) Gaysir er en fin plass å bli venner med andre,bare vær obs på at en kan få endel rare henvendelser og,men de er det bare til å overse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 33

takk for svarene dine :-)

er det første fredag i månedene da?

og, komme alene på fest...? aldri gjort det før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt hvilken fredag det er,men datoen står opplyst der :)

Viss du registrerer deg på Gaysir,skal jeg prøve å søke deg opp,så kan vi prate der :)

Jeg skal også gå alene neste gang tenkte jeg,så du er ikke den eneste (jeg er ikke SÅ inn i "homomiljøet" selv heller,hehe ) eller du kan jo ta med en hetero vennine viss det føles lettere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan man bestemme seg om at man plutselig vil ha en jente kjæreste? jeg vurderer det, men har aldri vært forelsket i en eller likt en.

strengt tatt litt vanskelig å være kjæreste med noen man ikke er forelsket i eller liker,uansett kjønn ;) Men kjenner flere som har trodd de var 100% hetero helt til den dagen de hodestups forelsket seg i en av samme kjønn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at homomiljøet er fryktelig mye mer fragmentert enn det man tror. Da jeg lukta på dette for noen år siden fant jeg ut at homoer er som alle andre - veldig forskjellige. Så er det en liten kjerne som henger ut med hverandre og utagerer væremåte og innfrir fordommer - men de er definitivt i mindretall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk er at homomiljøet er fryktelig mye mer fragmentert enn det man tror. Da jeg lukta på dette for noen år siden fant jeg ut at homoer er som alle andre - veldig forskjellige. Så er det en liten kjerne som henger ut med hverandre og utagerer væremåte og innfrir fordommer - men de er definitivt i mindretall.

Tror denne er ganske riktig. Den gjelder til og med på mikronivå for f.eks. de homoseksuelle i vennegjengen min - alt fra veldig feminine gutter med knekk i håndleddet og skikkelig "rocka" guttejenter, til de "rolige" du ikke kan gjette legningen til.

Litt sånn på siden så har jeg vært med venner på både fest og utesteder for homoseksuelle, så å ta med deg en hetero venninne/venn er kanskje ikke en dårlig idé (det kan bli en spennende opplevelse for h*n også). Ellers blir du sikkert raskt kjent med noen, spesielt på de festene som arrangeres av LLH. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 33

du får heller se etter meg på en av de sjøhusfestene shane og komme bort om du synes jeg er pen ;-)

er det neon andre utsteder i byen hvor homnofile frekventerer en del? kjenner til sting, men tenker på andre steder,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...